قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

بیایم با هم با فقر و بیکاری مبارزه کنیم !

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸ ب.ظ

مبارزه با فقر از طریق قدرتمند کردن فقرا

این تئوری که اجازه بدهیم ثروتمندان در جامعه ای ثروت بیشتری بدست آورند تا با پول آنها به فقرا از طریق اشتغال زایی کمک شود، ممکن است در مقطعی از زمان به فقرا کمک کند اما قطعا دوای درد فقرا نیست. ما برای ریشه کنی فقر در یک جامعه باید موضوع حقوق انسانی فقرا را در کانون اقدامات خود قرار بدهیم.



هنوز هم ریشه کنی فقر در جوامع مختلف با چالشهای گسترده ای رو به رو است و مجامع بین المللی نتوانسته اند راهکارهای مناسب و موثر برای کاهش فقر در جهان ارائه کنند. برخی از کارشناسان معتقدند که فقر در واقع نوعی بحران حقوق انسانی است چون تهیدستی با تبعیض نژادی، سرکوب دولتی، فساد، عدم امنیت و خشونت همراه می شود. مطمئناً ریشه کنی فقر فقط با افزایش درآمدها حاصل نمی شود چون مشکلات حقوق افراد پشت پرده پدیده فقر قرار دارد و ابتدا باید این چالش ها حل و فصل شود. به همین دلیل است که راه حل ریشه کنی فقر خیلی به ثروتمند کردن افراد بستگی ندارد بلکه به قدرتمند کردن مردم و دادن قدرت به مردم بستگی دارد.



کارشناسان بر این باورند که منافع مادی به تنهایی پایان تبعیض نژادی یا بهبود امنیت معیشتی فقرا را تضمین نمی کند. سرمایه گذاری در کشاورزی ممکن است باعث افزایش محصولات کشاورزان فقیر شود اما باعث امنیت یکسری کشاورزان در مقابل زمین خواران و سود جویانی که به دنبال چپاول زمین های کشاورزی از دستان کشاورزان فقیر و ضعیف هستند،نمی شود. ساخت مدارس جدید این را تضمین نمی کند که دختران همانند پسران به آموزش کامل دسترسی داشته باشند و یا ساخت کارخانجات به تنهایی این را تضمین نمی کند که هر کارگری به طور مادام العمر از امنیت شغلی برخوردار باشد و شرایط معیشتی وی بهتر شود.



برخی از کشورها که دست آوردهایی در مبارزه با فقر بدست آورده اند، فقر را فقط در منافع مادی نگاه نکرده اند بلکه در راستای حل و فصل مشکلات ناشی از حقوق انسانی فقرا و اقشار کم درآمد نیز گام برداشته اند.



افراد تهیدست به طور اجتناب ناپذیری افراد نیازمند، محتاج و درمانده هستند. نکته مهم این است که این افراد را به استانداردهای معیشتی نه تنها از طریق منافع مادی بلکه از طریق احترام گذاشتن به کرامت انسانی آنها نزدیک کنیم.



حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان هم اکنون در محله های فقیرنشین و زاغه نشین زندگی می کنند؛ این در حالی است که آنها هم اکنون علاوه بر فقر با عدم در اختیار داشتن مکان زندگی رو به رو هستند چون هر لحظه ممکن است مکان زندگی خود را از دست بدهند. بنابراین ساخت خانه هایی مطمئن برای فقرا از اصول اولیه برای ریشه کنی فقر است.



در حال حاضر اکثر زاغه نشینان در سراسر جهان نگران هستند که از سوی سودجویان و زمین خواران به خاطر قدرت و نفوذشان آواره شوند. بنابراین دولتها باید راهکارهای مناسبی برای ایجاد مسکن برای فقرا تهیه و به اجرا درآورند. برای ریشه کنی فقر در جهان، بهبود سیستم بهداشت عمومی کشورها نیز یک امر ضروری محسوب می شد. در حال حاضر بسیاری از فقرا در سراسر جهان به دلیل نداشتن پول کافی، توان پرداخت هزینه های پزشکی را ندارند و این امر باعث می شود  که آنها در زمان بیماری های سخت با مشکلات جدی روبه رو شوند.



اغلب کشورهایی که با فقر دست و پنجه نرم می کنند، دولتهای ضعیف و فاسدی دارند، شرکتهای چند ملیتی سودجو در آنها فعالیتهای غیر قانونی دارند و سرمایه گذاران بین المللی فاسد در آنجا فعالیت می کنند.



با قدرتمند کردن فقرا و افزایش مسئولیت پذیری افراد مسئول می توان به ریشه کنی فقر امیدوار شد. اگر فقرا قدرت این را داشته باشند تا از حقوق خود دفاع کنند و اجازه ندهند هر فرد سودجو یا با نفوذی حقوق آنها را پایمال کند، مبارزه با فقر موفقیت آمیز بوده است.



زمانیکه فقرا قدرت این را داشته باشند که امرار معاش خود را کنترل کنند، سپس آغاز ریشه کنی فقر را شاهد خواهیم بود.



پایان برده داری، بدست آوردن حق رای عمومی افراد، اعلامیه آزادی بردگان، پیروزی بر فاشیسم، پایان استعمار و آپارتاید و سقوط دیوار برلین؛ همگی فرآیندهایی بودند که دفاع از حقوق انسانها در راس اهداف آنها قرار داشت.



زمان آن فرا رسیده که همه در جهان از حقوق برابر برخوردار باشند و پدیده هایی مانند فقر و بی عدالتی ریشه کن شود.




  • بازرگان

فقر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم