قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

طرح تجاری برای کسب و کارهای کوچک

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۴ ق.ظ

 

قبل از اینکه کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کنید باید تلاش کنید هرچه بیشتر درباره کسب و کارتان (و همچنین خودتان) اطلاعات کسب کنید. کاربرگ زیر که همان طرح تجاری کسب و کار شما است به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات اساسی راجع به خودتان و کسب و کارتان را جمع آوری و ارزیابی کنید (البته در صورتی که به همه سوالات صادقانه و با دقت پاسخ دهید).

این طرح به شما کمک خواهد کرد تا به تعدادی از اساسی ترین سوالات مرتبط با کسب و کارتان پاسخ دهید و از اشتباهات و دامهایی که بر سر راه شماست بر حذر باشید.

 

 

چرا می خواهید خودتان کسب و کاری را راه اندازی کنید؟ دلایل را شرح دهید:

........

آیا اگر این کسب و کار درآمد سریعی نداشته باشد حاضر هستید ساعات زیادی را در روز صرف کار بر روی آن کنید؟

......

آیا تجربه کار در کسب و کار مشابهی را داشته اید؟

........

آیا تا کنون به عنوان مدیر یا مسئول کاری بوده اید؟

........

آیا دوره کسب و کار، مدیریت، کارآفرینی یا دوره های مرتبط را گذرانده اید؟

.......

در چند جمله به طور خلاصه آنچه را که می خواهید بفروشید یا ارائه کنید شرح دهید:

.......

(تحلیل مشتریان)

مشتریان شما چه کسانی هستند؟

 

1- افراد

محدوده سنی............................................

جنسیت ...................................................

درآمد خانوادگی..........................................

موقعیت جغرافیایی......................................

رسوم یا عادات خرید ...................................

تعداد دفعات استفاده از محصول......................

 

2- مشتریان شرکتی

نوع صنعت...............................................

تصمیم گیرنده خرید ...................................

بزرگی بازار ..............................................

آیا بازار در حال رشد است، ثابت و پایدار است یا سیر نزولی دارد؟

به چه مقداری از بازار دسترسی دارید؟

در چه محدوده جغرافیایی مشتریان شما (اعم از شخصی و شرکتی) پراکنده هستند؟

.......

محصولات خود را چگونه به مشتریان می رسانید و مشتریان چگونه به شما می رسند؟

......

(تحلیل رقبا)

رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

......

کار آنها تا چه اندازه خوب است؟

.....

تمایز محصولات یا خدمات شما با رقبایتان در چیست؟

قیمت.................................

کارایی................................

کیفیت................................

مقاومت..............................

سرعت................................

اندازه، رنگ..........................

سایر ................................

 

 

آیا احساس نیازی در بازار برای یک کسب و کار دیگر مشابه آنچه شما می خواهید شروع کنید وجود دارد؟

چگونه کسب و کار خود را  تبلیغ و معرفی می کنید؟

.......

تبلیغات خود را چگونه آماده می کنید؟

......

شرکتهای مشابه شما از چه راههایی مشتری جذب می کنند؟ (حدس نزنید! بلکه عملاً تحقیق کنید.)

.....

آیا می دانید چگونه باید محصولات یا خدمات خود را قیمت گذاری کنید؟

.....

آیا می دانید رقبای شما چه هزینه هایی را برای ارائه محصولات یا خدمات مشابه شما دریافت می کنند؟

......

برای فهمیدن اینکه مشتریان بالقوه شما واقعاً چه چیزی را می خواهند بخرند از چه راههایی استفاده می کنید؟

.....

اگر فروشنده محصولی هستید آیا یک سیستم برنامه ریزی و کنترل موجودی برای دانستن زمان سفارش مجدد را دارا هستید؟

.......

اگر کالاهایتان را فروختید از کجا باید موجودی کالای خود را تأمین کنید؟

.....

فروشنده واقعی در شرکت شما کیست؟ شخص شما یا مسئول فروش؟

.....

آیا شما یا مسئول فروش شرکت دوره فروش را گذرانده، یا کتابی در این زمینه مطالعه کرده اید؟ آیا تجربه این کار را دارید؟

.....

آیا به فروش علاقه دارید؟

در حال حاضر چه مقدار پول دارید که می خواهید در این کسب و کار مصرف کنید؟

به چه مقدار پول برای راه اندازی این کسب و کار نیاز دارید؟

مابقی پول مورد نیاز خود را از کجا تأمین می کنید؟ (منابع و مقدار پول دریافتی از هریک را شرح دهید)

.....

چه مقدار اعتبار می توانید از تأمین کنندگان کالا ها بگیرید؟ (کسانی که کالا یا خدمات خود را از آنها تهیه می کنید)

.....

انتظار دارید در سال چه مقدار پول از این کسب و کار بدست آورید؟ (حقوق + سود سرمایه)

....

 

حداقل هزینه مخارج زندگی شما در سال چقدر است؟

آیا برای دریافت وام یا قرض کردن پول اقدامی کرده اید؟

آیا به شریک در کار و سرمایه یا شخص ماهر در این کسب و کار نیازی پیدا خواهید کرد؟

اگر به شریک نیاز دارید آیا شخص مناسبی را می شناسید که بتوانید مدت طولانی با او کار کنید؟

آیا مزایا و معایب هریک از حالتهای کار به صورت شخصی (مالکیت انحصاری) و کار با یک شریک و همچنین کار به صورت تعاونی را بررسی درباره برنامه کاری خود با وکیل صحبت کرده اید؟

آیا سایر کسب و کارهای مشابه در محدوده شما کارشان را خوب انجام می دهند؟

آیا سایر کسب و کارهای مشابه در خارج از محدوده شما کارشان را خوب انجام می دهند؟

در صورت نیاز کارمندان خود را از کجا پیدا خواهید کرد؟

آیا کسب و کارهای مشابه در محدوده شما با مشکل پیدا کردن نیروی ماهر مواجه هستند؟

برای داشتن نیروی ماهر و قابل اعتماد که بتواند واقعاً به شما کمک کند چه حقوقی حاضرید به او بپردازید؟

کارمندان خود را چگونه آموزش می دهید؟

آیا می دانید چه مدت زمانی طول می کشد یا از کسب و کارتان  اولین درآمد را کسب کنید؟

اگر برای دیگران کار کنید می توانید پول بیشتری به دست بیاورید؟

در صورت نیاز، آیا به پشتیبانی خانواده خود اطمینان دارید؟

آیا در زمینه کاری خود مجلات آموزشی یا سایر منابع اطلاعاتی (مانند اینترنت) در اختیار دارید که بتوانید ایده های جدید را پیدا کنید؟

 پاسخ به سوالات فوق می تواند شما را به شناخت مناسبی در باره کسب و کار مورد نظر و همچنین خودتان رهنمون سازد. ممکن است بسیاری از افراد به دلیل طولانی بودن یا دقیق بودن اطلاعاتی که در فرمت های کامل بیزنس پلان وجود دارد حوصله تهیه طرح تجاری را نداشته باشند. اما پرسشنامه فوق که از همان بخشهای اساسی یک طرح تجاری است با ساختاری ساده و قابل درک، به شما کمک می کنید تا بهتر بتوانید برای راه اندازی کسب و کار خود برنامه ریزی کنید و قبل از اینکه دیر شود، تسلط بیشتری به کار خود پیدا کنید.

 

منبع: خانه کارآفرینان ایران

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم