قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

داعش به‌دنبال احیای عصر هارون‌الرشید

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ق.ظ

اکنون داعش موج چهارم سلفی‌گری است. جنبش سلفی از قرن هفت یا هشت هجری قمری شروع شده و تاکنون چهار مرحله را طی کرده است.

اکنون داعش موج چهارم سلفی‌گری است. جنبش سلفی از قرن هفت یا هشت هجری قمری شروع شده و تاکنون چهار مرحله را طی کرده است.

بهترین خبر – یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه «داعش تفاوت‌هایی با القاعده دارد»، گفت: اکنون اهل سنت خطر داعش را متوجه شده و به مقابله اعتقادی با آنها روی آورده است.

سایت بهترین خبر

داعش به‌دنبال احیای عصر هارون‌الرشید

داوود فیرحی در هفتادوهشتمین نشست ماهانه بنیاد باران با بیان اینکه «ادیان ذاتاً رادیکال نیستند ولی در دوره‌ای استعداد افراط‌‌ گرایی پیدا می‌کنند»، افزود: در همه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی ما شاهد ظهور افراطی‌گری در دوره‌ای بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما اکنون در جهان اسلام نیز شاهد غلبه افراط‌گرایی در خاورمیانه هستیم. اکنون داعش موج چهارم سلفی‌گری است. جنبش سلفی از قرن هفت یا هشت هجری قمری شروع شده و تاکنون چهار مرحله را طی کرده است. مرحله اول آن تلاش‌های «ابن تیمیه» در واکنش به حمله مغول‌ها بود. موج دوم این جنبش اواخر قرن نوزده شکل گرفت و موج سوم آن به القاعده و پایان جنگ سرد مربوط است.

موج چهارم نیز از سال ۲۰۰۶ با آغاز فعالیت جبهه النصره و داعش آغاز شد.  فیرحی همچنین با بیان اینکه «داعش از بازماندگان القاعده اردن و عراق در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد»، گفت: آنها از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ سازماندهی شدند و تا ۲۰۱۴ رشد کردند و اکنون با در اختیار داشتن سرزمین‌هایی نزدیک به ۵/۲ تا ۳ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارند.

داعش ابتدا با ایمن‌الظواهری بیعت کرد و با جبهه النصره متحد شد اما در ماه می ۲۰۱۴ از النصره جدا شده و در فوریه همین سال از القاعده هم فاصله گرفت و حدود یک ماه پیش اعلام خلافت کرد.  وی همچنین اظهار کرد: داعش و القاعده با آمریکا و غرب، تشیع و مکاتب اربعه اهل سنت مخالفت می‌کنند اما تفاوت آنها این است که برای القاعده محور مرکزی غرب است و درگیری با شیعه در مرحله بعدی قرار دارد اما هدف کانونی داعش، تشیع است. آنها به جای آزادسازی قدس به دنبال آزادسازی بغداد بوده و به‌دنبال احیای عصر هارون‌الرشید هستند. این استاد دانشگاه در ادامه گفت: القاعده بین‌المللی عمل می‌کنند و در اروپا یا‌ آمریکا اقدامات تروریستی انجام می‌دهد اما داعش خاورمیانه را به عنوان قلب جهان مورد هجوم قرار می‌دهد. آنها نیروهای اروپایی را به خاورمیانه می‌کشانند.

این استاد دانشگاه همچنین تصریح کرد: داعش سریع‌التکفیر است و به همین دلیل در ماه‌های اخیر اهل سنت کتاب‌هایی را برای مقابله با این گروه منتشر کردند. در واقع از نظر یک عضو داعش، کشتن یک کافر واجب است و بر اساس تفکرات تکفیری آنها، وقتی یک عضو داعش یک مسلمان را می‌کشد خود را به‌عنوان مجاهد فی‌سبیل‌ا… می‌داند نه یک تروریست. او این اقدام را به زعم خود با خلوص نیت انجام می‌دهد.

 فیرحی با بیان اینکه «جوانانی از سراسر دنیا در جمع داعش حضور دارند»، خاطرنشان کرد: این جوانان انسان‌های لااوبالی نیستند اما داعش به‌وسیله جنگ و خشونت یا جاذبه‌های جنسی یا دستیابی به اموال غارت‌شده این جوانان را به سوی خود جذب کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه «بخشی از اموال غارت شده به بیت‌المال مورد نظر داعش و بخشی از آن به خود اعضای داعش می‌رسد»، گفت: اکنون بسیاری از اعضای اروپایی داعش از اروپای شمالی جذب شده‌اند. آنها دین خود را از کسانی آموخته‌اند که این افراد دکتر یا مهندس بوده و مطالعاتی در علوم دینی داشته‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم