قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

فشارهای تهدید کننده ی قلب

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ب.ظ
  در این مقاله به بیان عواملی از قبیل احساسات و عواطف، روابط جنسی، طرز نشستن و خوابیدن، کار و ورزش، سیگار کشیدن که سبب فشارهای تهدید کننده ی قلب می شوند و برای قلب عوارض ایجاد می کنند، می پردازیم.

قلب اصلی ترین عضو بدن است؛ چرا که مواد غذایی و مورد نیاز بدن، اکسیژن و ... را در سراسر بدن انتشار می دهد. گاهی وقت انسان هایی را می بینید که به دلایل خاص گرفتار ناراحتی های قلبی هستند و در طول روز مشاهده می کنیم که دست روی سینه ی خود می گذارند و آرام خود را به جایی تکیه می دهند و می نشیند و دردشان که آرام شد، به راه خود ادامه می دهند.

به گزارش سه نسل ، در این مطلب، اشاره ای داریم به برخی مواردی که سبب فشار بر قلب می شوند و به مرور زمان انسان را گرفتار ناراحتی های قلبی می کند. امیدوارم که این مطلب بتواند راهگشای شما برای دوری از عارضه های قلبی باشد و همچنین راهنمایی ناچیزی برای دکترهایی که با بیماران دارای عوارض قلبی شر و کار دارند تا شاید با این دانسته ها، بتوانند این عوارض را بهتر تشخیص داده و بهتر درمان کنند. حتی شاید برخی عوارض ناشناخته ی قلبی را درمان کنند.

۱ فشار ناشی از احساسات و عواطف مخصوصاً روابط عاشقانه :

وقتی حرف از احساسات می آید، اولین چیز و برترین چیز خنده و گریه ما آدمهاست. وقتی خبری شکه کننده مانند مرگ یک عزیز که بسیار او را دوست داریم به ما می رسد، وحشت و ترس و اضطراب از این خبر چنان شدید است که قلب را به تپش شدید وادار می کند و گریه سر می دهیم. گریه با زجه و ناله و فریاد شدید، فشار بر قلب را بیشتر می کند و به مرور زمان این فشار تآثیراتی روی قلب می گذارد. گاهی وقت ها هم خنده مانند همین گریه های شدید با فریاد، می تواند فشار بر قلب وارد کند و بعداً عوارضی را به وجود آورد.

در افراد متأهل چه آقا چه خانم، وقتی روابط عاطفی و جنسی روی می دهد، به دلیل هیجان شدید، فشار خون بسیار شدید می شود و قلب به شدت به تپش در می آید و این عمل چنان قوی است که به قلب بسیار فشار وارد می آورد و به مرور ممکن است شخص را به عارضه های قلبی گرفتار کند.

پس در روابط عاطفی و جنسی زناشویی باید کمال خونسردی را رعایت کنید تا خدایی ناکرده مبتلا به عوارض قلبی نشوید.

۲ فشار ناشی از کار و ورزش زیاد :

اشخاصی هستند که موقع کار کردن، به خود زیاد فشار می آورند مخصوصاً کارگرانی که حامل هستند و کارگرانی که کلنگ و بیل می زنند و کارگرانی که کارهای سختی انجام می دهند. این کارگران گاهی برای لحظه ای روی قلب خود سنگینی احساس می کنند و احساس می کنند که قلبشان را چیزی فشار می دهد. این همین عارضه ی ناشی از کار بیش از حد است. فشار آوردن زیادی به بدن برای کار عاقبتش فشار آوردن روی قلب و عوارض قلبی است.

افرادی هم هستند که ورزش سنگین انجام می دهند مانند وزنه بردارها، کشتی گیران، و اشخاصی که دراز و نشست در ورزش آنها هست. چنین اشخاصی به دلیل فشار زیادی که به وزنه، حریف تمرینی و در موقع دراز و نشست به شکم و سینه ی خود، وارد می کنند، سبب فشار واردن شدن بر قلب خود می شوند و ممکن است به مرور زمان آنها را دچار عارضه ی قلبی کند.

۳ فشار ناشی از پرخوری :

گاهی وقت ها هم افرادی هستند که به حدی گرسنه هستند که بدون رعایت فشارهای معده ای و فشارهایی که دستگاه تنفس و قلب وارد می شود، آنقدر غذا می خوردند و آب می خورند که بعد از اتمام غذا، احساس تنگ نفسی می کنند و حتی در برخی این احساس هست که چیزی قلب آنها را فشار می دهد.

وقتی معده بیش از حد پر شده باشد، فضای زیادی از درون شکم را اشغال می کند که این باعث می شود موقع نفس کشیدن ریه ها فضای کمتری برای دریافت اکسیژن داشته باشند و حتی به دلیل فشار درون شکمی، ممکن است به بافت های قلب فشار وارد آید و قلب در آن لحظات کمتر پمپاژ شود. همین فشارهای ناشی از پرخوری، سبب فشار بر قلب می شود و بعداً عوارضی ایجاد می کند.

برای مقابله با این فشار، سعی کنید از اتاق بیرون بروید و به راحتی نفس بکشید و قدم بزنید. آنقدر قدم بزنید که کمی سبک شوید و تا ساعتی چیزی نخورید و قدم بزنید تا فشارهای ناشی از وارد به ریه ها و قلب شما با سوخت و ساز درونی بدنتان به واسطه ی قدم زدن کاهش یابد. و عمل هضم تسریع یابد.

۴ فشار ناشی از یبوست :

یبوست سخت و سفت شدن دفع آدمی است. گاهی وقت ها برخی افراد که مبتلا به یبوست هستند و دسشویی می روند، شاید نزدیک به ده الی پانزده دقیقه در دسشویی بمانند. این به خاطر این است که دفع به راحتی انجام نمی شود چون دفع سفت و سخت شده است.

گاهی وقت ها فشار ناشی از گرمای داخل دستشویی و فشار وارد بر نفر بعدی که احتیاج به دستشویی دارد، افراد را وادار به فشار آوردن به محل دفع خود می کنند. به این صورت که نفس خود را حبس می کند و برای دفع نیروی خود را متمرکز محل دفع می کند و فشار می آورد. این عمل که بدون واسطه صورت می گیرد، سبب فشار آوردن به تمام اجزای درونی بدن می شود و مهم ترین اثر این فشارها، فشار بر قلب انسان است.

مهمترین نکته ی رفع یبوست استفاده از آشامیدن هر یک یا دو ساعت یک لیوان آب است.

اما روش راحت دیگری هم وجود دارد و آن این است که گرما را تحمل کنیم و نفس عمیق بکشیم به این صورت که نفس عمیق را متوجه پایین شکم کنیم. و فشار وارد نیاوریم. بعد از چندین نفس عمیق، دفع صورت می گیرد.

۵ فشار ناشی از استعمال دخانیات :

گاهی برخی افراد به دلایل عصبی یا هم به دلیل لذت از سیگار کشیدن، مدام پشت سر هم سیگار می کشند. چند لحظه بعد احساس فشار روی قلب خود می کنند و دست از سیگار کشیدن برمی دارند.

بدون شک اگر تمام بدن به حساسیتی قلب بود، انسان در همان لحظه درد تمام بدنش را احساس می کرد چرا که وقتی دود سیگار به اندازه ی زیاد در بدن موجود باشد، اکسیژن رسانی به بافت قلب کمتر صورت می گیرد و سلول های قلب در فشار کمبود اکسیژن قرار می گیرند و همین فشارها سبب فشار بر بافت قلب می شود و انسان آن را احساس می کند.

۶ شیوه نشستن و خوابیدن :

افرادی هستند که که به دلیل خستگی، یا قد بلندی یا داشتن قوس کمر، نمی توانند به درستی بنشینند و همیشه در حالت نشستن آنها قوس کمر دیده می شود. همین قوس کمر سبب جمع شدن قفسه های سینه به طرف قلب می شود و اعضای داخل قفسه های سینه را تحت فشار قرار می دهد که بیشترین فشار بر ناحیه ی قلب وارد می شود. همین عامل هم یکی از عواملی است که به مرور زمان سبب عوارض قلبی می شود.

افرادی هم هستند که هنگام خوابیدن دمر می خوابند و همین عامل سبب فشار به قفسه سینه ی آنها می شود که این فشار سبب فشار واردن شدن به ریه ها و قلب و معده و غیره می شود و می تواند به مرور زمان شخص را هم گرفتار عوارض قلبی کند.

پس شیوه صحیح نشستن و دراز کشیدن می تواند از عوارض قلبی جلوگیری کند./آفتاب

  • بازرگان

قلب

یبوست

نظرات  (۱)

  • احمد کلهری
  • سلام.
    وبلاگ خوبی دارین امید وارم که بنونید پیشرفت زیادی کننین.
    اگه وقت کردی ی سری ب وبلاگ منم بزن و با نظرت مارو خوشحال کن.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پخش زنده حرم