قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

همه چیز در مورد کامپیوتر و ترفندهای آن

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

یکی از راه ها برای دریافت این ویدئو ها استفاده از نرم افزار KeepVid میباشد که به همین منظور ساخته شده است. در اصل این نرم افزار یک مرورگر اینترنتی است که در صورت رفتن شما به صفحه خاصی که ویدئو دارد با استفاده از ابزار موجود در آن میتوانید ویدئو را دانلود نمایید. همین طور این مرورگر قابلیت معرفی سایتهایی که این ویدئو ها را در بر میگیرند را نیز دارد. برای دریافت این برنامه میتوانید به سایت سازنده مراجعه فرمایید:


http://www.keepvid.com

اما هنگامی که شما آدرس یک ویدئو را در KeepVid وارد میکنید در صورتی که آدرس فایل به FLV. ختم شود این برنامه نیز در دانلود ناتوان میشود.
فایلهای FLV فایلهای ویدئویی هستند که در درون فایلهای فلش گنجانده شده اند.
راه چاره برای دانلود فایلهای FLV استفاده از نرم افزار FLV Player است. با استفاده از این برنامه میتوانید فایلهای ویدئویی با فرمت FLV را نیز دریافت کنید.
برای دریافت FLV Player به آدرس زیر بروید:
http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.html

اما بهترین راه برای برای ذخیره فایلهای ویدئویی آنلاین استفاده از ابزار YouTube Downloader میباشد که در دل یک سایت میباشد.
بدین منظور به سایت http://video.qooqle.jp/dl بروید. آدرس صفحه دارای ویدئو را در کادر مربوطه وارد کنید و پس از ظاهر شدن دکمه "Get Download URL " روی آن کلیک کنید.
پس از چند لحظه لینک دانلود فایل ویدئویی ظاهر میشود که با کلیک روی آن میتوانید فایل رو دانلود کنید.

در تمامی این راه ها نرم افزار FLV Player نیاز میباشد تا فایلهای فلش اجرا شوند

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 07:49 PM
با توجه به اینکه ویندوز XP تبدیل به یکی از عمومی ترین ویندوزهای مورد استفاده توسط کاربران مختلف گشته است ، و با توجه به اینکه سیستم های مختلف با قدرتهای متفاوتی از این ویندوز استفاده مینمایند ، بنابراین شما میتوانید با این روشها در واقع ویندوز XP خود را با شرایط سیستم خود مطابقت داده و بهترین نتیجه و استفاده را از آن داشته باشید. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید سرعت بوت یا بالا آمدن ویندوز XP خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

 

بالا بردن سرعت بوت ( روش اول )
این ترفند کارش این است که یک دسته فایل را از پوشه temp پاک می کند و history هر زمان که شما کامپیوترتان را خاموش می کنید. با این کار کامپیوتر شما وقت بیهوده ای را برای چک کردن این پوشه ها تلف نمی کند. با این کار سرعت بالا آمدن ویندوز افزایش می آید.
برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید :
1- Notepad را باز کنید و سه جمله زیر را در آن بنویسید :
RD /S /q "C:/Documents and Settings/"UserName without quotes"/Local Settings/History"
"RD /S /q "C:/Documents and Settings/Default User/Local Settings/History
"RD /S /q "D:/Temp/" <--"Deletes temp folder, type in the location of your temp folder
2- حالا این فایل را با هر نامی که می خواهید ذخیره کنید ، البته با پسوند " .bat " برای مثال " fastboot.bat " یا " deltemp.bat "
3- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید .
4- در Run بنویسید : " gpedit.msc " و روی ok کلیک کنید .
5- از پنجره باز شده در سمت چپ روی گزینه " Computer Configuration " کلیک کنید و سپس " Windows Settings " را انتخاب کنید .
6- بر روی گزینه " Scripts " دو بار کلیک کنید سپس " Shutdown " را انتخاب کنید تا پنجره ای جدید باز شود.
7- روی " Add " کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس فایلی که درست کرده اید را بدهید و سپس روی " ok " کلیک کنید.

بالا بردن سرعت بوت ( روش دوم )
وقتی کامپیوترتان را روشن می کنید معمولا قبل از اینکه سیستم بخواهد بالا بیاید درایور های فلاپی و سی دی رام و ... را چک می کند ! به نظر من این یه کار بیهوده است که هر بار سیستم این موارد را چک کند . حالا برای از بین بردن این قسمت باید تغییراتی را در بایوس سیستمتان انجام دهید . مراحل زیر را به دقت انجام دهید:
1- معمولا برای ورود به bios باید کلید F2 یا Delete را فشار داد ، زمانی که کامپیوتر در حال بالا آمدن است.
2- به منوی " Boot " بروید .
3- " Boot Sequence " را انتخاب کنید .
4- سپس هر دو گزینه ای که از روی هارد بوت می شوند را به گزینه " First Device " تغییر دهید .
5- دکمه " Escape " را فشار دهید و از بایوس خارج شوید . فراموش نکنید که این تغییرات را قبل از خارج شدن ذخیره کنید .
توجه : وقتی که شما این تغییرات را انجام می دهید ، نمی توانید سیستمتان را از طریق فلاپی یا سی دی رام بوت کنید . اگر روزی لازم شد که این کار را انجام دهید ، کافیست برگردید به عقب ، یعنی به بایوس خود بروید ، مرحله بالا را تکرار کنید و گزینه "First Device " را برای فلاپی و سی دی رام بردارید .

بالا بردن سرعت بوت ( روش سوم )
زمانی که کامپیوتر شما در حال بالا آمدن هست معمولا شبکه را چک می کند تا ببیند آدرس IP آزاد هست یا نه . با استفاده از پیکربندی یک ip آدرس دستی برای سیستم تعریف می کنیم . این کار سرعت بوت شما را افزایش می دهد . پس طبق مراحل زیر عمل کنید :
1- روی منوی Start کلیک کنید و " Connect To/Show All Connections " را انتخاب کنید .
2- روی Connection شبکه خود راست کلیک کنید و " Properties " را انتخاب کنید .
3- در تب " General " ، در لیست سرویس ها " TCP/IP " را انتخاب کنید و روی دکمه " Properties " کلیک کنید .
4- در پنجره باز شده روی " Use the following address " کلیک کنید و آدرس ip کامپیوترتان را بنویسید . اگر شما از یک روتر استفاده می کنید معمولا آدرس ip شما 192.168.0.xx یا 192.168.1.xx است . اگر آدرس IP خود را بخاطر نمی آورید و یا در آن شک دارید به منوی Start بروید و Run را انتخاب کنید و در آن cmd را تایپ کنید و روی ok کلیک کنید . در پنجره باز شده " ipconfig/all " را تایپ کنید . با اینکار ip شما نمایش داده می شود و شما می توانید آدرس مورد نظر را در بخش مورد نظر بنویسید .
5- همچنین در پنجره " TCP/IP properties " شما باید آدرس های " Subnet mask " ، " Default gateway " و " DNS Server " را هم پر کنید . اگر عدد های این گزینه ها را هم نمی دانید می توانید با استفاده از دستور " ipconfig/all " در مرحله 4 این اعداد را پیدا کنید .

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 07:50 PM
در این ترفند قصد داریم 3 ترفند کوچک در نرم افزار اینترنت اکسپلورر را به شما معرفی کنیم. شاید این 3 ترفند از چشم خیلی از کاربران بسیار مبتدی به نظر برسد ، اما نباید فراموش کنیم که این ترفندها زمینه ساز ترفندهای حرفه ای تر است. این ترفندها شامل حال کاربری است که "گرفتار یک سایت شلوغ شده است" ، "به دنبال یک کلمه در یک صفحه می گردد" و "بجای عکس ، یک مربع حاوی ضربدر قرمز رنگ می بینید".

 

اگر گرفتار یک سایت شلوغ شدید!
اگر وارد صفحه اول یک سایت شلوغ که دارای تعداد زیادی لینک ، انواع جعبه ها و کادرهای مختلف در نقاط مختلف صفحه می باشد، شدید، بجای صرف زمان زیاد برای درک صفحه، سریعا به بالا یا به سمت چپ صفحه نگاه کنید، ببینید آیا لینکی به نام site map یا نقشه سایت دارد یا خیر، اگر چنین کلیدی نبود که باید پیه مطالعه کامل صفحه اول را به تن بمالید. ولی اگر چنین کلیدی موجود بود با زدن آن به صفحه ای می روید که در آن تمام لینک های موجود در سایت بصورت فهرست آورده شده است. با خواندن آن می توانید سریعا بفهمید ، در سایت چه صفحاتی با چه موضوعاتی موجود است.

به دنبال یک کلمه در یک صفحه می گردم، چه کنم؟
گاهی وارد یک صفحه ای می شویم که پر از مطالب مختلف است. می خواهیم ببینیم توی این صفحه راجع به مثلا کمیاب آنلاین صحبتی شده یا خیر، به عبارت دیگر آیا در این صفحه کلمه "کمیاب آنلاین" آمده است یا خیر. کافیست در مرورگرIE (یعنی Internet explorer) کلید View و سپس گزینه Find را انتخاب کنیم. در صفحه ای که باز می شود کلمه "کمیاب آنلاین" را تایپ کنید، و کلید Find را فشار دهید. اگر این کلمه در صفحه موجودباشد آن کلمه در وسط صفحه آورده شده و های لایت می شود. با فشردن مکرر کلید Find دیگر کلمات مورد جستجو در صفحه آورده می شود.

بجای عکس ، یک مربع حاوی ضربدر قرمز رنگ می بینید!
اینهم از خطاهای طراح صفحه وب است ولی بد نیست این راه را امتحان کنید. شاید توانستید عکس را ببینید، ولی اگر جواب نداد دیگر کاری نمی شود کرد. نشانگر موس را روی عکس ببرید. کلیک راست موس کنید. روی properties رفته و کلید موس را رها کنید. در صفحه properties ، آدرس جلوی URL را در جعبه آدرس مرورگرتان بنویسید (مثل حالت قبل) و enter کنید، اگر عکس آمد، که آمد اگر نه کاری نمی توان کرد.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 07:52 PM
Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چون کلید بسیار کار آمد و با استفاده ای برای حرفه ای هاست. در این جا قصد داریم شما را با 5 کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید.

 

?- برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید.
2- کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند.
3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر ، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد.
4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد.
5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 07:57 PM
قصد داریم 13 ترفند مفید را به شما معرفی کنیم که همگی این ترفندها از طریق رجیستری ویندوز صورت میگیرد اما نتیجه نهایی در درون قسمت های مختلف ویندوز مشاهده میشود. این ترفندها تمامی قسمتهای ویندوز را شامل میشود و بسیار کاربردی هستند.

 

برای استفاده از تمامی ترفندها از منوی Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

1- غیر فعال کردن تنظیمات System Restore
اگر میخواهید دسترسی به تنظیمات System restore را در Control Panel غیر فعال کنید رجیستری را باز و به مسیر زیر بروید .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/SyetemRestore
در این مسیر مقداری با نام DisableConfig را بیابید .اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD Value بسازید . سپس مقدار آنرا به یک تغییر دهید .

2- منوی Start کلاسیک
در ویندوز XP شکل منوی شروع تغییر کرده است . هر کاربری می تواند آن را به حالت قبلی کلاسیک بر گرداند . اگر میخواهید این منو همیشه در حالت کلاسیک بماند و نتوان آن را به شکل جدیدش تغییر داد در رجیستری به مسیر زیر بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در این مسیر مقداری به نام NoSimpleStarMenu را بیابید . آگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازید و مقدار آن را به یک تغییر دهید .

3- حذف برنامه های بیشتر اجرا شده از منوی Start
در ویندوز XP برنامه هایی که اخیرا اجرا شده اند در ستون سمت چپ آن قرار می گیرد . اگر می خواهید این برنامه ها را حذف کنید به مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در این مسیر مقداری به نام NoStartMenuMFUprogramsList را اگر وجود ندارد بسازید . این مقدار باید از نوع DWORD باشد . سپس مقدار آنرا به یک تغییر دهید .

4- مخفی کردن نام برنامه در لیست Add/Remove
اگر می خواهید یکی از برنامه های نصب شده روی ویندوز را از لیست Add/Remove Programs در Control Panel حذف کنیدرجیستری را اجرا و به مسیر زیر بروید .
HKEY-LOCAL-MACHINE/software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
در قسمت سمت چپ برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید و روی ان کلیک کنید . در قسمت سمت راست Display Name را بیابید روی ان کلیک راست کرده و Rename را انتخاب کنید. به اول آن Quiet را اضافه کنید . به این ترتیب این برنامه از لیست خارج شده است .

5- جلوگیری از تغییر تصویر Desktop
برای اینک تصویر دسکتاپ ثابت و بدون تغییر بماند و نتوان آن را تغییر داد رجیستری را اجرا وبه مسیر زیر بروید.
HKEY-CURRENT-USER/software/microsoft/windows/Policies/ActiveDesktop
مقداری به نام NoChangingWallpeper از نوع DWORD ایجاد کنید و مقدار ان را به یک تغییر دهید .

6- نمایش پیغام در شروع ویندوز
اگر میخواهید هنگامی که ویندوز بالا می آید یک پیغام در یک پنجره نمایش داده شود رجیستری را اجرا و به مسیر زیر بروید .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon
در این قسمت legalnoticecaption را به مقدار دلخواه ( نام پنجره ای که پیغام در آن نمایش داده میشود )تغییر دهید.
همچنین مقدار legalnoticetext را به متن پیغامی که میخواهید نشان داده شود تغییر دهید. ویندوز را دوباره راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

7- حذف شاخه My Pictures از منوی شروع
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer
مقداری به نام NoSMMyPictures رابیابید و مقدار آن را به یک تغییر دهیید .
(اگر وجود نداشت آن را از نوع DWORD بسازید )

8- حذف ساعت ویندوز
اگر میخواهید زمان و تاریخ نشان داده شده در سمت راست پایین صفحه ویندوز حذف شوند به مسیر زیر در رجیستری بروید .
HKEY-LOCAL- MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در این مسیر مقداری به نام HideClock را بیابید اگر این مقدار وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازید . برای این کار در قسمت سمت راست کلیک راست کنید و New وسپس DWORDرا انتخاب نمایید .سپس این مقدار را به یک تغییر دهید .

9- تغییر عنوان INTERNET EXPLORER
اگر میخواهید عنوان بالای پنجره برنامه IE را تغییر دهید به مسیر زیر در رجیستری بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/InternetExplorer/Main
در این مسیر مقداری به نام Window Title را از نوع String Value بیابید .
اگر وجود نداشت آن را از نوع String بسازید .
سپس مقدار آن را به متنی که می خواهید در بالای پنجره IE نشان داده شود تغییر دهید .

10- روشن یا خاموش کردن NumLock
اگر میخواهید در هنگام ورود به ویندوز مشخص کنید که numlock روشن یا خاموش باشد رجیستری را باز کنید و به مسیر زیر بروید.
HKEY-CURRENT-USER/ControlPanel/Keyboard
در این مسیر مقداری به نامInitialKeyboardIndicators را بیابید . اگر وجود ندارد ان را از نوع Dword بسازید . برای ساختن مقدار جدید روی قسمت سمت راست کلیک کنید New وسپس dword را انتخاب کنید . اگر این مقدار را به صفر تغییر دهید numlock غیر فعال مشود.

11- فعال کردن Administrator در صفحه ورود
برای اینکه کاربر Administrator در صفحه اولیه ورود به ویندوز xp نمایش داده شود رجیستری را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WinLogon/SpecialAccounts/UserList
سپس در قسمت سمت راست کلیک راست کنید و یک مقدار DWORD جدید بسازید .
نام آن را همانند نام کابری که می خواهید نشان داده شود (Administrator) بگذارید.

12- تغییر مسیر فولدرهای خاص
با استفاده از رجیستری می توانید مسیر بعضی از فولدرهای خاص در ویندوز نظیر My Documents,My Pictures,… را تغییر دهید . برای این کار در منوی Run برنامه Regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/Current version/Explorer/Usershellfolders
بر روی هر مسیری که میخواهید تغییر دهید دو بار کلیک کنید و مسیر دلخواه خود را وارد کنید. برای اعمال تغییرات یا Logoff کنید و یا اینکه سیتم را Restart نمایید .

13- پسوند های ناشناخته
برای اینکه هنگامی که می خواهید یک فایل ناشناخته را در ویندوز xp باز کنید و مستقیما به لیست برنامه ها بروید و از شما سوال نشود .رجیستری را باز وبه مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/windows/CurrentVersion/Explorer
سپس یک مقدار جدید Dword به نام Internetopenwith ایجاد و مقدار آن را صفر قرار دهید . به این ترتیب هنگام اجرای یک فایل ناشناخته مستقیما به لیست برنامه ها خواهید رفت.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 07:58 PM
در حال حاضر بسیاری از سایتهای اینترنتی ، در سایتهای خود از ویدئوهای آنلاین استفاده میکنند. سرعت پخش این ویدئو ها خیلی خوب هستند اما مشکلی که دارند این است که اکثرأ در درون فایلهای فلش گنجانده شده اند و این باعث میشود که این فایلها قابل دانلود نباشند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه برای دانلود این ویدئو ها بر روی هارد بپردازیم.

 

یکی از راه ها برای دریافت این ویدئو ها استفاده از نرم افزار KeepVid میباشد که به همین منظور ساخته شده است. در اصل این نرم افزار یک مرورگر اینترنتی است که در صورت رفتن شما به صفحه خاصی که ویدئو دارد با استفاده از ابزار موجود در آن میتوانید ویدئو را دانلود نمایید. همین طور این مرورگر قابلیت معرفی سایتهایی که این ویدئو ها را در بر میگیرند را نیز دارد. برای دریافت این برنامه میتوانید به سایت سازنده مراجعه فرمایید:
http://www.keepvid.com

اما هنگامی که شما آدرس یک ویدئو را در KeepVid وارد میکنید در صورتی که آدرس فایل به FLV. ختم شود این برنامه نیز در دانلود ناتوان میشود.
فایلهای FLV فایلهای ویدئویی هستند که در درون فایلهای فلش گنجانده شده اند.
راه چاره برای دانلود فایلهای FLV استفاده از نرم افزار FLV Player است. با استفاده از این برنامه میتوانید فایلهای ویدئویی با فرمت FLV را نیز دریافت کنید.
برای دریافت FLV Player به آدرس زیر بروید:
http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.html

اما بهترین راه برای برای ذخیره فایلهای ویدئویی آنلاین استفاده از ابزار YouTube Downloader میباشد که در دل یک سایت میباشد.
بدین منظور به سایت http://video.qooqle.jp/dl بروید. آدرس صفحه دارای ویدئو را در کادر مربوطه وارد کنید و پس از ظاهر شدن دکمه "Get Download URL " روی آن کلیک کنید.
پس از چند لحظه لینک دانلود فایل ویدئویی ظاهر میشود که با کلیک روی آن میتوانید فایل رو دانلود کنید.

در تمامی این راه ها نرم افزار FLV Player نیاز میباشد تا فایلهای فلش اجرا شوند

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 07:59 PM
آموزش سایت های آپلود


آموزش دانلود از سایت rapidshare
در این حالت شما بر روی لینک دانلود نرم افزار کلیک می کنید . در قسمت پایین صفحه ای
که ظاهر می شود , دکمه Free را بزنید
صفحه ای باز خواهد شد که در پایین آن یک تایمر قرار دارد و نشان دهنده این است که
باید به اندازه مدت زمانی که درج شده صبر کنید

که در این حالت بعد از 64 ثانیه لینک دانلود مورد نظر شما در همانجا ظاهر خواهد شد و میتوانید
با کلیک کردن بر روی آن فایل مورد نظر را دانلود کنید

نکته مهم : : قبل از دانلود ( قبل از کلیک بر روی لینک) حتما برنامه دانلود منیجر خود
را غیر فعال کنید ( برای اینکار میتوانید حتی دکمه Shift را نگه داشته و همزمان بر
روی لینک مورد نظر کلیک کنید) تا بوسیله برنامه دانلود خود مرورگر دانلود شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نکته های مثبت سایت Rapidshare :
لینک فایل آپلود شده برای مدت طولانی فعاله و به تعداد خیلی زیادی قابل دانلود.

نکته های منفی سایت Rapdishare :
شما از این سایت در هر ساعت میتوانید حجم مشخصی از فایل رو دانلود کنید و اگه در یک
ساعت بخواهید لینکهای زیادی رو از این سایت دانلود کنید با پیغام خطا روبرو می شید و باید
بعدا برای دانلود مراجعه کنید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:00 PM
یکی از کارهای ملال آوری که کاربران ویندوز با آن مواجه هستند ، عمل Restart کردن کامپیوتر پس از نصب برنامه های خاصی است. بدین شکل که پش از نصب نرم افزار ، از شما خواسته میشود که سیستم را مجدد راه اندازی کنید. اما آیا این کار همیشه لازم است؟ یا میتوان گاهی به این اخطار توجه نکرد. در این ترفند قصد داریم به کنکاش این موضوع بپردازیم.

 

تنها دلایل اندکی وجود دارند که پس از نصب، یکبار Restart کردن را واجب می‌کند. یکی از دلایل موجود هنگامی است که فایل‌هایی که در سیستم در حال کار قفل هستند ، احتیاج به به روزرسانی و یا پاک شدن دارند.

این مسئله برای بسیاری از فایل‌های سیستم صدق می‌کند وهمچنین برای فایل‌هایی که در یک زمان توسط برنامه‌های کاربردی دیگر باز شده‌اند.
البته این مسئله نیز ممکن است وجود داشته باشد که یک برنامه نصب به خودی خود بخواهد از دایرکتوری موقت پاک شود. در چنین حالتی، احتیاج به Restart کردن جدید نخواهد بود.
پس همواره هنگام تغییرات سیستمی نیاز به رستارت خواهید داشت.

اگر زمانی کامپیوتر از شما درخواست Restart کرد، می‌توانید توسط ابزار Whyreboot میتوانید دلایل آن را بفمهید. تنها توسط دوبار کلیک کردن می‌توانید این برنامه مجانی انگلیسی زبان را فراخوانی کنید. سپس در یک پنجره مجزا، لیستی از تمام فایلهایی که باید پاک شوند و یا تغییر اسم یا مکان به آنها داده شود را به اضافه مسیرشان در اختیار شما قرار می‌گیرد. این اطلاعات را ابزار گفته شده بیشتر از رجیستری بدست می‌آورد.
میتوانید این برنامه را از لینک زیر دریافت کنید:
http://www.pcwelt.de/downloads/tools_utilities/desktop-tools/137220/index.html

اما در خصوص تغییراتی که در رحیستری میدهید ، ابتدا باید تشخیص دهید که آیا این تغییر در یک فایل سیستمی بوده یا خیر؟
مثلا اگر شما تغییری را در کلید زیر میدهید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Session Manager
با کمک اسم فایل و مسیر موجود به راحتی متوجه خواهید شد که این عملیات مربوط به چیست. زیرا تغییر در فولدر System بوده است.
این صورت احتیاج به یک Restart سریع دارد و یا تنها یک برنامه نصب در انتظار این است که خود را پاک کند که در این صورت می‌‌توانید با خیال راحت از Restart کردن، صرف نظر کنید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:01 PM
قصد داریم شما را با یک ترفند جالب و مفید آشنا سازم. حتما تا به حال دقت کرده اید که در مرورگر 6 Internet Explorer در مورد تعداد دانلود همزمان فایلها از اینترنت محدودیت وجود دارد. این مرورگر به صورت پیش فرض به شما اجازه نخواهد داد بیش از 2 فایل را به صورت همزمان از اینترنت دانلود نمایید.
در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم که با کمک آن میتوانید این محدودیت را از بین ببرید و به تعداد دلخواه فایل توسط IE دانلود نمایید ( به صورت همزمان ).
امروزه اکثر کاربران از Download Manager ها استفاده میکنند و شاید این ترفند در نگاه اول زیاد کاربردی به نظر نرسد. نرم افزارهای Download Manager جدید به خوبی با مرورگر IE هماهنگ هستند و میتوانند به خوبی از عهده عملیات دانلود فایلها برآیند و معمولا با IE هیچ گونه مشکلی ندارند ، توصیه من نیز استفاده از یک دانلود منجیر مناسب در درجه اول میباشد. اما ممکن است زمانی پیش آید که شما مجبور باشید به جای استفاده از Download Manager از دانلودر پیش فرض خود مرورگر IE استفاده نمایید. برای مثال زمانی که لینک ها به صورت غیر مستقیم میباشند و ممکن است Download Manager نتواند لینک را تشخیص دهند و عملیات دانلود را انجام دهد. در این مواقع اگر تعداد فایلهای مورد نظر شما برای دانلود بیش از 2 مورد باشد و شما نیز از سرعت خوبی در ارتباط اینترنتی خود استفاده میکنید و قصد ندارید منتظر بمانید تا دانلود 2 فایل به اتمام برسد تا بتوانید عملیات دانلود را برای فایلهای بعدی آغاز نمایید ، میتوانید با کمک این ترفند به سادگی مشکل خود را برطرف نمایید و چندین فایل را به صورت همزمان و بدون محدودیت دانلود نمایید.

 

برای شروع ابتدا از طریق منوی Start ابزار Run را اجرا نموده و در آن تایپ نمایید Regedit و Enter را بفشارید تا وارد محیط Registry Editor شوید.
سپس مسیر زیر را در آن بیابید :
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVe rsionInternet Settings
در صفحه سمت راست این مسیر دو کلید جدید از نوع DWORD ایجاد نمایید و نام آنها را MaxConnectionsPer1_0Server و MaxConnectionsPerServer بگذارید.
سپس روی هر دو فایل دوبار کلیک کرده و مقدار 0000000a را ( در حالت Hexadecimal ) به هر دوی آنها اختصاص دهید ( یا معادل عدد 10 در حالت Decimal ).
سپس از رجیستری خارج شوید.
ممکن است برای اعمال تغییرات مجبور باشید سیستم را از نو راه اندازی نمایید.
به این ترتیب از این پس شما میتوانید بیش از 2 عمل دانلود را در آن واحد توسط مرورگر IE 6 انجام دهید ، بدون اینکه کوچکترین مشکلی در این بین برای شما پیش آید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:02 PM
ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که بر اثر اشتباهی CD تان بسوزد ، در این صورت ممکن است سی دی را بشکنید و یا دور بندازید! اما دست نگه دارید ، قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید از این سی دی سوخته استفاده کنید و بر روی آن اطلاعات بریزید.

 

بدین منظور شما نیاز به نسخه 6 به بالاتر نرم افزار Nero معروف دارید.
سی دی سوخته خود را در رایتر قرار بدهید حال نحوه رایت را دو باره DATA انتخاب کنید و فایلهایی را که قرار هست رایت کنید را مجددا ADD کنید.
در این حالت رایتر از شما سی دی سوخته را قبول می کند و لازم نیست سی دی خام درون رایتر قرار بدهید.
دقت کنید که حتما قبل از ADD کردن فایلها باید بدانید که چه مقدار فضای خالی در سی دی سوخته دارید . اینرا باید از میزان پر بودن حلقه پشت CD حدس بزنیند و اگر بیشتر از حجم باقیمانده نخواهید رایت کنید یعنی اینکه این CD دیگه فقط به درد رایت فایلهای کوچیکتر میخورد.
و نکته دیگه این که سی دی را باید خود NERO سوزانده باشد نه برنامه ای دیگر.
در پایان هم اینکه برای CD های Video و Audio سوخته احتمالا جواب نخواهد داد.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:02 PM
با این ترفند ساده شما باعث میشود که قابلیت shutdown از منوی start غیر فعال شود.

 

برای این کار طبق معمول regedit را اجرا کرده و مسیر زیر را بیاید:
HKEY-CURRENT-USER/SOFTWARE/Microsoft/windows/CurrentVersion/policies/Explorer
درمنوی سمت راست یک مقدار از نوع DWORD به نام NoClose را پیدا کنید(اگر وجود ندارد بسازید
توجه کنید که کلمات N و C باید به صورت بزرگ نوشته شود)برای از کار انداختن Shutdownمقدار را
مساوی 1قرار دهید.حالا اگر دوست شما قصد خاموش کردن کامپیوتر را داشته باشد با صحنه جالبی
مواجه میشود.
توجه : برای بازگشت به حالت اولیه مقدار را مساوی 0 قرار دهید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:03 PM
همان طور که میدانید پس از پر شدن بیشتر فضای یک درایو ویندوز پیامی درباره پر شدن هارد میدهد. این مسئله میتواند زمانی که شما مشغول کاری هستید و برای خالی شدن هارد نمیتوانید کاری کنید بسیار عذاب آور باشد. با استفاده از این ترفند میتوانید این Error را غیرفعال کنید.

 

برای این کار:
در Run تایپ کنید regedit تا رجیستری باز شود.
سپس به دنبال این آدرس بگردید: KEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / Explorer
بعد از رفتن به این آدرس ، در فضای خالی سمت راست ، راست کلیک کنید و از New بر روی گزینه DWORD Value کلیک کنید تا متغیری ساخته شود.
سپس نام این متغیر را به NoLowDiskSpaceChechs تغییر دهید.
در پایان بر روی این متغیر دوبار کلیک کنید و در قسمت Value Data عدد 1 را تایپ کنید

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:04 PM
مکن است شما نیز از آن دسته از کاربرانی باشید که مایلند سایتهای مورد علاقه خودشان را در قسمت Favorites مرورگر اینترنت اکسپلورر ذخیره کنند. اما در صورتی که بنا به هر دلیلی مجبور به پاک کردن IE یا پاک کردن ویندوز باشید اطلاعات موجود در Favorites پاک خواهند شد. برای رفع این مشکل میتوانید از این ترفند استفاده کنید و با آن از سایت های موجود در این قسمت به طور کامل یک BackUp تهیه کنید. از این قابلیت میتوانید برای انتقال کل محتویات موجود به سیستم دیگر نیز استفاده کنید.

 

بدین منظور:
ابتدا مرورگر Internet Explorer خود را باز کنید.
اکنون از بالا و منوی File ، گزینه Import and Export را انتخاب کنید.
سپس بر روی Next کلیک کنید و از لیست موجود Export Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.
در این صفحه لیست سایتهای موجود را میبینید ؛ مجدد دکمه Next را بزنید.
در این صفحه میتوانید محل ذخیره شدن BackUp را تعیین کنید.
با فشردن دکمه Next به صفحه تأیید نهایی خواهید رفت. برای اتمام عمیلیات دکمه Finish را بزنید.
اکنون فایل پشتیبان شما در محل تعیین شده و با فرمت HTML ذخیره شده است.

اما برای بازگرداندن این BackUp به IE باید مراحل زیر را طی کنید:
مجددأ وارد قسمت Import and Export بشوید.
این باز از داخل لیست موجود Import Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.
در صفحه بعدی محلی که فایل پشتیبان را در آنجا ذخیره کرده اید را تعیین کنید و روی Next کلیک کنید.
در پایان Next را زده و پشتیبان را بازگردانید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:04 PM
Visual Effects افکت های بصری هستند که در درون ویندوز XP به طور پیش فرض گنجانده شده اند و شامل افکت های منوها ، سایه موس ، سبک های بصری موجود بر روی دکمه ها و سایه های آیکون ها می باشد. این افکت ها با این که کم هستند اما ممکن است بر روی سیستم های قدیمی به خوبی اجرا نشوند و علاوه بر آن از سرعت پردازش اطلاعات ویندوز بکاهند. پس در صورتی که چندان به زیبایی ویندوز خود اهمیت نمیدهید و سرعت ویندوز برای شما مهم تر است از این ترفند استفاده کنید.

 

بدین منظور:
1- بر روی My Computer راست کلیک کنید.
2- Properties را انتخاب کنید.
3- بر روی تب Advanced کلیک کنید.
4- در زیر Profemance بر روی دکمه Setting کلیک کنید.
5- در اینجا شما می توانید تمامی این افکت ها را کنترل کنید و به سلیقه خود آنها را غیرفعال کنید.

--------------------------------------------------------------------------------

ARMIN_ZOXROX09-22-2006, 08:05 PM
با بهره گیری از این ترفند شما می توانید سرعت دریافت(دانلود) اطلاعات از طریق اینترنت را در مرورگر اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید.

 

برای بالا بردن سرعت دانلود:
1- بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
2- تب Desktop را برمیگیزینیم.
3- بر روی دکمه Customize Desktop کلیک میکنیم.
4- در پنجره باز شده به تب Web می رویم.
5- بر روی دکمه Properties کلیک میکنیم.
6- در پنجره باز شده به تب Download می رویم.
7- سپس تیک گزینه Limit hard-disk usagefor this page to را میزنیم.
8- بعد در مقدار فیلد Kilobytes را به عدد 9.000 تغییر میدهیم.
9- در پایان OK را زده و خارج میشویم.

نظرات  (۱)

  • مَردی به رنگ زمستان
  • عالی بودن ف استفاده کردم
    فقط زیاد بودن نرسیدم همه رو بخونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پخش زنده حرم