قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
فرمانده ستاد فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا
ژنرال ویلیام شلتون، فرمانده ستاد فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا هشدار داد که ایران تهدید جدی و روز افزونی در فضای مجازی محسوب می شود. امروز دیگر واشنگتن نباید فقط نگران حملات سایبری هکرهای چینی باشد
گروه بین الملل،  در ماه مارس 2012، ایران، خبر ایجاد شورای جدید عالی نظارت بر فضای مجازی را به منظور نظارت بر دفاع از شبکه های کامپیوتری جمهوری اسلامی و توسعه راه های جدید نفوذ و یا حمله شبکه های کامپیوتری دشمنان را اعلام کرد .کمتر از دو سال بعد از این رویداد ، کارشناسان امنیتی و مقامات اطلاعاتی ایالات متحده از سرعت پیشرفت ایران در توسعه قابلیت های جنگ سایبری این کشور و اشتیاق ایران برای استفاده از این توانایی اعلام خطر کردند.
 به نقل از فارین پالیسی، چند سالی بود که همه تصور می کردند ایران جاه طلبی راه اندازی حملات مخرب سایبری علیه  شبکه های کامپیوتری اسرائیل و غرب و جهان عرب را دارد، اما لزوما به دنبال کسب توانایی تکنولوژیک برای انجام این کار نیست و شک و تردید های قبلی تا حد زیادی از بین رفت.
اما از اواخر سال 2012، مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که هکرها در ایران یک رشته حملات را علیه وب سایت بانک های بزرگ ایالات متحده راه اندازی کرده اند تا این سیستم ها را دچار اخلال کنند و از کار بیاندازند.  
 این هکرها از روشی دقیق به نام سرویس انکار یا عدم پذیرش استفاده می کنند، که حجم انبوهی از ترافیک ورودی به سرور سایت را آنقدر جا به جا و هدایت می کند تا زمانی که سرور ها بکلی از کار باز بماند. اما حجم این جریان ترافیک در حمله به بانک ها بسیار بالاتر از چیزی بود که مقامات امنیتی ایالات متحده تا آن روز دیده بودند و در واقع پیچیدگی فنی چشمگیر و قابل توجهی را نشان می دهد.
مقامات ایالات متحده می گویند سال گذشته، هکرهای ایران، به یک شبکه کامپیوتری بزرگ و غیر سری نفوذ کردند که سپاه تفنگداران و نیروی دریایی از آن استفاده می کرد . مقامات اکنون می گویند چهار ماه طول کشید تا نیروی دریایی بتواند سیستم خود را پاکسازی و مشکلات آن را برطرف کند، گویا این اختلالات اول بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.
گابی سیبونی، متخصص امنیت سایبری در موسسه اسرائیل برای مطالعات امنیت ملی، در ماه دسامبر گذشته در سخنرانی خود در واشنگتن گفت: "ایران باید به عنوان قدرت سایبری درجه یک تلقی شود."
تحلیلگران غربی اشتیاق ایران به حملات سایبری را تلاشی استراتژیک برای مقابله با نیروهای نظامی متعارف ایالات متحده و رقبای منطقه ای ایران، به ویژه عربستان سعودی می دانند.
برخی تحلیل گران، ایران را به جرم حمله به رایانه های شرکت آرامکو، شرکت انرژی ملی که حدود 10 درصد از نفت جهان را تامین می کند متهم کرده اند. این حمله داده های 30 هزار رایانه را پاک کرده ، اما به تاسیسات تولید و توزیع نفت و گاز صدمه ای نزده است.  
تحلیلگران کم کم به این نتیجه می رسند که ایران را نیز باید به جمع کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، اسرائیل، و چین اضافه کرد، کشورهایی که هریک به تنهایی قابلیت های گسترده ای برای راه اندازی حملات سایبری به شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های حیاتی متصل به آنها، از جمله نیروگاه های تولید برق در اختیار دارند.
  اما سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده اکنون می گویند که ایران در مسیر درستی حرکت می کند و به زودی به نیروی سایبری توانمندی تبدیل می شود. جیمز کف کلپر، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده ، به تازگی هشدار داده که "پیشرفت ایران در امور جاسوسی اینترنتی و قابلیت حملات سایبری ممکن است برای ایجاد اختشاش و یا بی ثبات کردن ایالات متحده و شرکای این کشور مورد استفاده قرار گیرد.
 هستۀ تلاش های سایبری ایران در شورای ملی فضای مجازی این کشور متمرکز است که در سال 2012 راه اندازی شده است. ریاست آن را حسن روحانی رئیس جمهور ایران، بر عهده دارد و اعضای آن ، شامل مقامات ارشد دولتی، از جمله رئیس سپاه نخبه پاسداران انقلاب اسلامی است ، که واحدهای نظامی ویژه ای را تحت فرمان دارد و گفته می شود انجام عملیات سایبری و جنگ های الکترونیکی، از جمله ایجاد اخلال در سیستم های ارتباطی بر عهدۀ این نیروهاست.
ایران تمایل زیادی برای توسعه و افزایش سطح تلاش های امنیت سایبر خود ، به ویژه دفاع از شبکه های داخلی و تاسیسات زیرساخت های حیاتی دارد ، به خصوص پس از حمله سایبری به تاسیسات هسته ای این کشور توسط ایالات متحده و اسرائیل که حدود1000  سانتریفیوژ مورد استفاده برای غنی سازی اورانیوم را ، که بخش مهم برنامۀ هسته ایران بود را از کار انداخت.
سیبونی در تحلیل اخیر خود از قابلیت های سایبری ایران می نویسد، قابلیت های دفاعی امروز ایران برای جلوگیری از حملات آتی، و همچنین ردیابی و سرکوب مخالفان سیاسی داخلی اختصاص دارد که کشور را تهدید  می کنند.  
سیبونی گفته سپاه پاسداران در حال حاضر مالک و مدیر بزرگترین شرکت ارتباطات در ایران است. دولت دسترسی عمومی به اینترنت را محدود کرده و بر کامپیوترهای کافی نت ها نظارت دقیق دارد. یک نیروی پلیس داخلی، به نام پلیسFETA  فتا مسئول نظارت بر فعالیت ها و گفتگو های آنلاین و البته مبارزه با جرایم اینترنتی است.
اما این بخش تهاجمی این ادارۀ کل است که موجبات نگرانی مقامات ایالات متحده را فراهم آورده است. رهبران ایران هفته گذشته، تهدید کرده اند که برای مقابله با دشمنان تهران از جنگ سایبری استفاده خواهند کرد. یکی از گزینه ها روی میز آمریکا و متحدانش ، همین جنگ سایبری علیه ایران است. خبرگزاری تسنیم ایران اما به نقل از سردار محمد آقاکیشی ، فرمانده بخش فن آوری اطلاعات و ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح گفته:" ما به طور کامل آماده جنگ سایبری هستیم."
تسنیم گزارش کرده:" آقاکیشی گفته چندین سال است ایالات متحده آمریکا ایران را با 'تهدید های توخالی'  می ترساند و اشاره کرده که واشنگتن خود از قدرت نظامی جمهوری اسلامی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات وحشت دارد.
 بنا به گزارش رهبر ایران، هفته گذشته، دانشجویان ایرانی، را که آنها را "عوامل جنگ سایبری" می نامد  ترغیب کرد تا برای مقابله با دشمنان ایران در فضای مجازی آماده شوند. خامنه ای گفت: " خودتان را برای چنین جنگی از ته دل آماده کنید."
سردار حسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد ارتش ایران گفت:" اگر جنگی علیه ایران راه اندازی شود، ما به دشمن فرصت مانور نمی دهیم و آنها این نکته را به خوبی می دانند." وی هفته گذشته اعلام کرد که ایران برای "نبرد سرنوشت" با ایالات متحده و اسرائیل آماده است.
 مقامات نظامی آمریکا تایید کرده اند که اگر ایالات متحده آمریکا از سلاح های سایبری علیه ایران استفاده کند ، آمریکایی ها نیز باید منتظر اقدامات تلافی جویانه ایران باشند.
 ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز در مصاحبه ای در ژانویه 2013 گفته:"  این یک فرضیۀ معتبر است. گزارش های جسته و گریخته حاکیست که ابزارهای اینترنتی مخربی علیه ایران بکار رفته است.  من، این اخبار را نه تایید و نه تکذیب می کنم و هیچ نقشی در این ماجرا ندارم .و چیزی که می توانم بگویم این است که وجود این قابلیت سایبری حقیقت دارد  ... و حال که چنین قابلیتی وجود دارد پس کسانی که از آنها استفاده می کنند نمی تواند ادعا کنند که تنها تیم باهوش جهان هستند."
چند روز قبل از سخنان دمپسی ، ژنرال ویلیام شلتون، فرمانده ستاد فرماندهی فضایی نیروی هوایی نیز، هشدار داد که ایران تهدید جدی و روز افزونی در فضای مجازی محسوب می شود.
شلتون گفت:" آنها رفته رفته به نیروی عظیم سایبری با قابلیت های بالقوه تبدیل می شوند که توانایی عظیمی که طی سال ها تلاش به دست آورده اند و این تهدید بالقوه امروز ایالات متحده را نشانه گرفته است. به عبارت دیگر، امروز دیگر واشنگتن نباید فقط نگران حملات سایبری هکرهای چینی باشد."

نظرات  (۱)

سلام
مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
اینم آدرسش
www.24ip.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم