قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

چک لیست موفقیت همسرانه ( خانمها و آقایان )

يكشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷ ق.ظ

حتما شما هم مثل من ، گاهی از طرف همسر گرامی مورد عنایت و نارضایتی قرار می گیرید! به شما توصیه می کنم تا قضیه بیخ پیدا نکرده، به فکر چاره ای باشید تا نارضایتی همسر گرامی زیاد طولانی و مزمن نشود ؛ چرا که بعدا شاید بجای استفاده از یک نسخه کوچک تقویتی ، به درمان های دراز مدت و مخارج سنگین نیاز پیدا کنید!

چک لیست موفقیت همسرانه (خانمها بخوانند!)

خب خانم های عزیز ، نوبت شماست که از تلاش همسران گرامی قدردانی کنید و قدری زندگی خود را شاد تر و جذاب تر کنید..

خانم های عزیز می دانم که مقاله قبلی با عنوان چک لیست موفقیت همسرانه(آقایان بخوانند!) را شما هم خوانده اید! اگر هم نخوانده اید می توانید با کلیک روی نام مقاله در همین خط بالایی آن را بخوانید ؛ به شرط اینکه آقایان را مورد عنایات خاص خود قرار ندهید و باعث یادآوری قدری کم و کاستی قابل چشم پوشی و گذشت در زندگی تان نشود! 

ما در اینجا نمی خواهیم به رفتار و توجه آقایان بپردازیم ؛ می خواهیم ببینیم خانمهای عزیز برای شادتر کردن و استحکام زندگی مشترک شان چه ریزه کاری هایی را می توانند انجام دهند:

1- مایه آرامش خاطر او باشید تا همیشه خانه برای او بهشت و محل امن و آرامش باشد.

2- در همه کارها کمک به حال او باشید ؛ اما برای او نقش مادر را ایفا نکنید! محبت بی دریغ و بی حد و مرز نمک زندگی است اما نمک زیاد هم طعم زندگی را نامطلوب می سازد!

3- امانتدار او باشید! در حضور او و هنگامی که حضور ندارد ، امانتدار مال ، آبرو ، راز و زندگی او باشید. فراموش نکنید شما هم بخش مهمی از زندگی او هستید. دقت در روابط خود و قدم نگذاشتن به نواحی ناامن و نامناسب اجتماع برای سلامتی ، نشاط ، و روحیات خودتان هم بخشی از توجه به زندگی مشترک شماست.

4- کم خرج باشید! بله خانم عزیز! درست شنیدید ؛ در این وضع نابسامان اقتصادی ، شما بهترین مونس همسرتان باشید. نیازی نیست به سلامت و سایر نیازهای روحی و جسمی خود بی اعتنا باشید! کافی است از حاشیه های غیر ضروری زندگی فاصله بگیرید و اولویت را به حفظ نشاط زندگی مشترک خود بدهید.

5- به نیاز جنسی او پاسخگو باشید. یک نکته بگویم و آن اینکه اگر نیاز و درخواست او از شما زیاد بنظر می رسد ، در اکثر مواقع ، این نشانه محبت او به شماست. اگر نقش همسری خود را به خوبی ایفا کنید ، قطعا نیازهای او هم رو به تعدیل می رود ، بهرحال سعی کنید واقعا همسر و مایه شادی و اطمینان و دلگرمی او باشید.

6- آراسته باشید! هیچ چیز بهتر از این نیست که زیباترین لباسها ، آرایش و آراستگی ظاهری را برای شوهر خود خرج کنید. مطمئن باشید حتی اگر به ظاهر ، او شما را نبیند ، در کیفیت ارتباط شما با همسرتان و رضایتمندی شما و او تاثیر خودش را خواهد داشت.

7- صبور باشید! برای رسیدن به اهداف زندگی ، با صبر زیبا در کنار همسرتان قرار بگیرید ، و نه در مقابل او! در برابر ناملایمات ناشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی قدری انعطاف نشان دهید تا او همیشه شما را در کنار خود ببیند و از این بابت شاد و راضی باشد.

8- او را تحسین و تایید کنید. در قلب همسرتان پسر بچه ای وجود دارد که مدام منتظر تایید و تحسین شماست. او را از شادی این نعمت محروم و مایوس نکنید.

9- او را با کسی مقایسه نکنید یا حداقل این موضوع را به زبان نیاورید ؛ همانطور که دوست ندارید او چنین رفتاری با شما داشته باشد.

10- قدرشناس باشید و محبت های او را به زبان بیاورید و نترسید! شما هم وظایفی دارید اما ترجیح می دهید برای انجام وظایفتان از شما قدردانی شود!

11- در حضور دیگران از او تشکر و قدردانی و تعریف کنید!

12- احترام او را همیشه و در همه حال و بخصوص در حضور دیگران رعایت کنید.

13- در حضور خانواده و بخصوص مادر و خواهر همسرتان ، احترام او را بالا و بالاتر ببرید و صمیمیت و محبت را قدری کاهش دهید. با این روش ، خانواده همسر شما ، شما را رقیب عاطفی خود نمی پندارند و همسرتان از احترام و جبروت خود نزد خانواده و همسرش احساس سربلندی می کند.

14- هرگز از خواستگاران قبلی خود با او سخنی نگویید! این حرف ها ، برای او ذهنیت های منفی می آورد. مسائل خوب و بد زندگی تان را در همان وقت وقوعشان جا بگذارید.

15- در حضور او از مردی تعریف و تمجید نکنید. اگر درباره رفتار یا ظاهر همسرتان با او حرفی دارید ، خیلی راحت و بدون کنایه در وقت مناسب  و با مقدمه ای از چندین صفت و رفتار خوب او ، خواسته خود را بیان کنید تا هم نتیجه عالی بگیرید و هم او از این نتیجه بینهایت شاد و راضی باشد.

16- با مردان دیگر (بخصوص در حضور همسرتان) شوخی و خوش طبعی نکنید. حتی در حضور همسرتان ، با پدر یا برادر خود هم قدری کمتر از حالت عادی گرم بگیرید.

17- به او اجازه بدهید در یک محدوده زمانی و مکانی معین ، قدری با خیال راحت شلختگی کند! گاهی درگیری فکری و اجتماعی کارهای بیرون منزل مردان را به نظم در محل راحتی و آرامش خود بی اعتنا می کند. این مساله پیچیده و سختی نیست.

18- به او اجازه بدهید گاهی اشتباه کند! بدون اینکه مورد سرزنش یا بی اعتمادی قرار بگیرد.

19- مسائل ریز و درشت خانواده خود را به همسرتان ، و بعکس ، مسائل زندگی مشترک خود را به خانواده خود انتقال ندهید! در بسیاری از  زندگی ها ، همین یک کار باعث بروز بسیاری از نارضایتی ها و مشاجرات است!

20- خیلی خوشحالیم که کاربرانی به این فهیمی و مسئولیت پذیری داریم . همیشه همینقدر خوب ، شاد ، و قابل اعتماد باشید. این که تعداد توصیه های ما به خانمهای عزیز یکی دو مورد بیشتر شده ، نشانه ی ظرفیت و قدرت بالای شما خانمهاست.

ما به قدرت شما در متحول کردن زندگی مشترک تان ایمان داریم. :)


چک لیست موفقیت همسرانه (آقایان بخوانند!)

حتما شما هم مثل من ، گاهی از طرف همسر گرامی مورد عنایت و نارضایتی قرار می گیرید! به شما توصیه می کنم تا قضیه بیخ پیدا نکرده، به فکر چاره ای باشید تا نارضایتی همسر گرامی زیاد طولانی و مزمن نشود ؛ چرا که بعدا شاید بجای استفاده از یک نسخه کوچک تقویتی ، به درمان های دراز مدت و مخارج سنگین نیاز پیدا کنید!
حتما شما هم مثل من ، گاهی از طرف همسر گرامی مورد عنایت و نارضایتی قرار می گیرید! به شما توصیه می کنم تا قضیه بیخ پیدا نکرده، به فکر چاره ای باشید تا نارضایتی همسر گرامی زیاد طولانی و مزمن نشود ؛ چرا که بعدا شاید بجای استفاده از یک نسخه کوچک تقویتی ، به درمان های دراز مدت و مخارج سنگین نیاز پیدا کنید!
و اما چک لیست تقویتی..
1- مدارا و برخورد ملایم با همسر را هرگز از یاد نبرید!
 
2- مناسبت ها را به خاطر بسپارید! اگر یادتان می رود ، حتما برای خود یک یادآور مطمئن بگذارید.
 
3- از کمک های کوچک و پیش پا افتاده غفلت نکنید! گاهی چیزهای کوچک ، کمک بزرگی به تداوم و شیرینی زندگی شما می کند.
 
4- به نیازهایی که نمی شنوید و نمی بینید توجه کنید! البته اگر نمی بینید ، قدری کم لطفی و کم توجهی شما و احتمالا مشغولیت زیاد شما را نشان می دهد نه نامرئی بودن نیازهای او را!
 
5- اصلا چرا اینهمه مشغله دارید؟! خب همسر شما هم دل دارد! کمی هم برای با او بودن و تفریح و دلجویی از او وقت بگذارید. 
 
6- بخیل نباشید! یا حداقل سیاست بخل را یاد بگیرید تا وجهه شما نزد همسر گرامی خراب نشود و او احساس نکند!
 
7- خشونت و پرخاش اصلا راه خوبی برای تذکر اشتباهات همسرتان نیست! او یک گل است! سعی نکنید با خارهای او سر و کار پیدا کنید!
 
8- قدر محبت و گذشت او را بدانید! هر چیزی با شکرگزاری افزایش پیدا می کند. حتی اگر شده به یک تشکر خشک و خالی بعد از صرف غذا ، از همکاری  و زحمات او تشکر کنید.
 
9- عجله نکنید! خانمها را هم خواهیم گفت! فعلا به همین موارد توجه کنید!
 
10- گذشت کنید! گذشت واقعی و بدون یادآوری در آینده. این کار به ابهت و جبروت شما می افزاید. خانمها دوست دارند همسرشان در نظر آنها همیشه قابل ستایش و بزرگ باشد.
 
11- هرگز از طلاق حرفی نزنید! حتی اگر خواستید او را واقعا طلاق بدهید اصلا به زبان نیاورید! اسم طلاق هم مانند خود طلاق شکننده و دردناک است. همسرتان را در هم نشکنید تا از طراوت و زیبایی و محبت و گذشت او همیشه برخوردار باشید.
 
12- مشکلات ماهیانه او را همیشه در نظر داشته باشید! این روزها برای همسرتان به اندازه کافی عذاب آور هست ؛ سعی کنید او را درک کنید.  روابط عاطفی و محبت به او در این ایام چیزی است که هرگز از ذهن او محو نمی شود؛ قدری زرنگ باشید!
 
13- در دل و در رفتار خود با او مهربان باشید و احساس درک و محبت خود را حتما برای او بیان کنید.
 
14- صفات و رفتارهای خوب او را به زبان بیاورید. حتی نزد دوستان و بستگان(غیر از خانواده و نزدیکان درجه اول خودتان!) باهوش باشید!
 
15- حامی و پشت و پناه او باشید! همسر شما هم مثل همه جنس زن ، شیفته ی  مرد حامی و مهربان است.
 
16- برای همسر خود مرز و حریمی قائل باشید! دوستان شما هرقدر هم که صمیمی باشید ، نباید مزاحم راحتی و آسایش همسرتان باشند یا به حریم خصوصی زندگی مشترک شما نزدیک شوند.
 
17- حریم اجتماعی او را نیز رعایت کنید. از شوخی های خصوصی با همسرتان در حضور دیگران اجتناب کنید و در عوض به نرمی گفتار و شوخی و خوش طبعی خود در خلوت با او بیفزایید.
 
18- به نظافت ، سر و وضع  و خوشبویی و خوشرویی خود همیشه اهمیت بدهید!  البته نه فقط وقت خارج شدن از منزل به سمت محل کار! در منزل هم خوشبو و تمیز و شایسته باشید.
 
19- فعلا به همین هایی که گفتم توجه کنید و تا چند روز آینده به من خبر بدهید چه اتفاقات خوبی در زندگی شما افتاده :)
 
20 - و مهمترین توصیه ، حتما مقالات زیر را هم بخوانید :
 

7 شوخی زشت آقایان با خانم ها !

باید بگویم بسیاری از آقایان و مخصوصا پسرهای جوانی که ازدواج می کنند ، هنوز در فضای مجردی به سر می برند و نمی دانند جلوی همسرشان چه باید بگویند و چه نگویند ، اجازه بدهید خیلی ساده تر شوخی های رایج بعضی مردان را با همسرشان بگویم ...

من در ابتدای این مقاله اعتراف می کنم که به عنوان یک مرد متاسفانه کم از این شوخی ها نداشته ام ! این شوخی ها شاید عادی به نظر برسد و چندان هم مشکلی در زندگی ایجاد نکند ، ولی فکر نکنید زن و شوهری که با هم مشکل پیدا می کنند ، یک اتفاق خیلی بزرگ بین شان افتاده یا فیزیکی با هم درگیر شدند ! بعضی از موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنیم ، رابطه ما با همسرمان را به تدریج خراب می کنند ، پس بیایید با هم این رفتارها را بخوانیم و کنار بگذاریم !

باید بگویم بسیاری از آقایان و مخصوصا پسرهای جوانی که ازدواج می کنند ، هنوز در فضای مجردی به سر می برند و نمی دانند جلوی همسرشان چه باید بگویند و چه نگویند ، اجازه بدهید خیلی ساده تر شوخی های رایج بعضی مردان را با همسرشان بگویم ، البته دقت کنید اینها در فضای عادی و شوخی است :مشکلات زندگی مشترک

* شوخی های تهدیدی :

- طلاق : مثلا همسر شما می گوید "اگه یکماه آشپزی نکنم چیکار می کنی؟" بدترین جواب این است :"خب طلاقت میدم!" بعد هم غش غش میخندید و در پاسخ ناراحتی همسرتان می گویید :"بابا شوخی کردم" همسر شما هم ناراحت می شود و شما او را "بی جنبه" خطاب می کنید و یک شوخی ساده می شود بهانه ای برای جنجال ! 

خب حالا فرضا اگر خیلی مرد خوبی باشید از دل همسرتان هر طور شده در می آورید ، اما یک اتفاق خیلی بد افتاده ، همسر شما نگران و مضطرب می شود، به فکر می رود ، ناراحت می شود ، در رابطه زناشویی اش کمی سرد می شود و ... البته منظورم این نیست که با یک شوخی کوچک همه چیز خراب می شود ، منظور این است که وقتی از این شوخی ها کردید کم کم عادت تان می شود و به تدریج تیشه به ریشه رابطه می زنید.

- زن دوم : شب دیر به خانه می آیید ، همسرتان می گوید :"کجا بودی تا این وقت شب؟" شما هم می گویید:"خونه دومی !!!" خیلی شوخی جالبی بود نه ؟ یا مثلا بدون هیچ بهانه ای مسئله زن دوم را مطرح می کنید ! مثلا به بچه هایتان می گویید:" آره دیگه کم کم میخوام یه مامان جدید براتون بیارم!" 

البته تجربه ی من ثابت کرده مردانی که از این شوخی ها می کنند ، کسانی هستند که هیچ وقت این کار را نمی کنند ! ولی باز هم می گویم این شوخی ها تیشه به ریشه زندگی می زند ، همسر شما مدام در فکر می رود ، شما هم با خودتان فکر می کنید همسرم چقدر شکاک است و زنهای مردم اینطور نیستند و ... ! همین می شود بهانه برای خراب شدن یک رابطه زناشویی.

- مرگ و زندان : آقا یک سرماخوردگی کوچک گرفته ، به همسرش می گوید :" خانم اون قلم و کاغذ رو بردار بیار آخرین وصیت هام رو بکنم." یا مثلا زیاد دیدم آقایانی که تا مشکلی در کارشان پیش می آید می گویند :" خانم اون وسایل ما رو جمع کن امروز فرداست که با مامور بیان دنبالم." یا "سعی کن ماهی یه بار بیای ملاقاتم و کمپوت آناناس هم بیاری!" البته اینها نمونه است ولی حرفهایی است که زیاد در زندگی ها می بینم و هیچ پایه و اساسی ندارد و مرد فقط برای شوخی اینها را بیان می کند ، ولی نمی داند با همین شوخی ها به همسرش لطمه روحی می زند و او را نگران و مضطرب می کند.

* شوخی های مردانه

- شوخی های فیزیکی : یک سری شوخی هایی هست که ما در فضای دوستانه خودمان انجام می دهیم ، مثلا با بیل می زنیم توی سر رفیقمان و به مدت نیم ساعت با هم می خندیم ! یا دوستمان با لگد ما را سه متر جلوتر پرتاب می کند ! خب اینها در فضای مردانه همه نشانه محبت و دوست داشتن است ! ولی هرگز از این شوخی ها با همسرتان نکنید ، خانم ها احساسات بسیار قوی ای دارند ، مثلا وقتی شما همسر خود را نوازش می کنید خیلی برای او لذت بخش است ، و برعکس وقتی به شوخی به او ضربه ای می زنید به همان اندازه برایش دردآور و ناراحت کننده است. پس از این شوخی ها هم اصلا نکنید.

با یکی از دوستانم بیرون رفته بودیم ، به بهانه ای یک خودکار به همسرش داد ، تا خانم خودکار را گرفت ناگهان از جایش پرید و دوستم زد زیر خنده ، ظاهرا خودکار برقی بود و یک برق چندولت خفیف همسرش را گرفته بود ، این هم جزء شوخی های فیزیکی محسوب می شود که به هیچ وجه ، تاکید می کنم به هیچ وجه نباید مرتکب شوید.

- شوخی های حاوی فحش : باز هم این یک نوع دیگر از خوشمزگی های به جا مانده از دوران مجردی است ! البته منظورم از فحش ، حرفی است که توهین تلقی شود ، باز هم می گویم ممکن است این الفاظ در بین دوستان ما نشانه محبت باشد - که البته همان هم غلط است - ولی هرگز در ارتباط با همسرتان از این شوخی ها استفاده نکنید ، چیزی که جدیدا در شبکه هایی مثل فیس بوک دیده ام - با عذرخواهی از همه دوستان- واژه "کثافت" است که مثلا با تغییر شکل "کصافط" می نویسند و بسیار زشت و بی ادبانه است ، و متاسفانه آقایان در رابطه های پیامکی با همسرشان از آن استفاده می کنند یا لفظش را به زبان می آورند ، این هم نمونه ای دیگر از شوخی های خراب کننده رابطه است که نباید مرتکب شوید.

یا مثلا واژه های دیگر ، بعضی واژه ها را هم مجبورم بگویم که خیلی خانم ها از آن شاکی هستند که آقایان در رابطه با آنها به شوخی به کار می برند مثل "لامصب" "بدبخت" "بیچاره" و ...

پس خیلی مواظب این واژه ها باشید ، همسر شما ممکن است چیزی نگوید و یا عادت کرده باشد ، ولی  باور کنید شروع با این واژه های ساده زندگی خیلی ها را به مرز طلاق کشانده است. خواهش می کنم از این الفاظ استفاده نکنید.

*شوخی های تمسخر آمیز 

- شوخی در مورد اعضای خانواده : مثلا خانمی به همسرش می گوید :" اگر مشکلی پیش اومد بابای من هست که کمکمون کنه" شما هم قصدی ندارید و به شوخی می گویید :" بابای تو هنوز قسط جهیزیه ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا !" 

این شامل شوخی با اعضای خانواده مخصوصا بزرگترها و پدر و مادر هم می شود ، یعنی فرضا با پدر همسرتان یا مادر همسرتان شوخی ای کنید که دور از شان آنها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.

- مسخره کردن : مسخره کردن همیشه بد است ، مسخره کردن همسر بدتر و مسخره کردن همسر در حضور دیگران بدترین کار ممکن ! این مسخره کردن می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد ، همسرتان کاری را درست انجام نداده شما با این کلمات او را صدا می کنید " نابغه ! آی کیو ! دانشمند ! "

یا مسخره کردن قد ، هیکل یا لهجه همسر که این هم بسیار بد و زننده است ، مسخره کردن غذا را هم زیاد دیده ام ، مثلا به همسرتان می گویید :" عزیزم میشه بگی این غذایی که پختی دقیقا مزه چی میده ؟" و یا :"این غذا رو برم بریزم جلو گربه ها ببینم لب میزنن یا نه !"

نکته آخر را هم بگویم ، لطفا اگر این شوخی ها را با همسرتان می کنید ، بدون هیچ تعارفی ، انتظار محبت و شادی و گرم بودن خانه و ... را از او نداشته باشید. یکی از دوستان من که اتفاقا خیلی هم به همسرش علاقه داشت ، به خاطر همین ناشی گری ها و شوخی های بی مورد ، الان در دادگاه خانواده در رفت و آمد برای درخواست طلاق همسرش است. پس لطفا مراعات کنید.

رفتار نادرست آقایان ایرانی در خانواده !

ما در این مقاله 4 اشتباه مهم مردان ایرانی را برای شما آورده ایم که در صورت توجه به آنها ، زندگی بسیار شیرین تری خواهید داشت ، با هم 4 رفتار نادرست مردان ایرانی را می خوانیم...

رفتارهای غیرحرفه ای و بدون فکر ، گاهی ضربات جبران ناپذیری به خانواده می زند ، ما در این مقاله 4 اشتباه مهم مردان ایرانی را برای شما آورده ایم که در صورت توجه به آنها ، زندگی بسیار شیرین تری خواهید داشت ، با هم 4 رفتار نادرست مردان ایرانی را می خوانیم :

1- عجله کردن : 
متاسفانه اکثر آقایان در ارتباط با همسر خود بسیار عجول هستند ، آنها گوشه و کنار چیزهایی در مورد بهبود روابط زناشویی شنیده اند و بلافاصله بعد از بکار گرفتن آن راهکارها توقع دارند که همه چیز عوض شده و همسرشان تغییرات اساسی در رفتار خود بدهد ، اجازه بدید مثالی بزنم ، کودک شیرخواره ای را در نظر بگیرید که قرار است بزرگ شود ، آیا اگر مادر این کودک پس از هر بار غذا دادن ، او را وزن کرده و بخواهد نتیجه غذا دادن خود را همان لحظه ببیند کار عاقلانه ای انجام داده است ؟ واضح است که نه ، چرا که رشد کودک حاصل یک تلاش مستمر و چندماهه است ، شما هم در روابط خود این را مدنظر داشته باشید ، به یکباره تغییرات اتفاق نمی افتد ، اگر راهکارهایی برای بهبود روابط خود استفاده می کنید ، استمرار داشته باشید و دلسرد نشوید و مطمئن باشید با ادامه دادن و استمرار قطعا به نتیجه خواهید رسید.
 
2- مدیریت نکردن :
شاه کلید بسیاری از مشکلات خانوادگی همین عدم مدیریت مرد است ، شما باید روابط خود ، خانواده خود و همسر و خانواده همسرتان را مدیریت کنید ، در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد. برای مدیریت کردن این چند نکته را مدنظر قرار دهید :زندگی مشترک موفق
 
- به خانواده همسرتان احترام بگذارید ، حتی بیشتر از پدر و مادر خود ، از لفظ "مامانت و بابات" استفاده نکنید و از "مادر و پدر" استفاده کنید ، از آنها پیش همسرتان تعریف کنید و نشان دهید که آنها برای شما واقعا ارزشمند هستند.
 
- انصاف داشته باشید : تعصب خانوادگی را کنار بگذارید ، اگر همسرتان انتقادی از یکی از اعضای خانواده شما دارد کاملا به او گوش دهید ، وسط حرفش نپرید و رگ غیرت خانوادگی تان باد نکند ! یکی از مهمترین نکات برای مدیریت خانواده همین انصاف داشتن است.
 
- دلها را نزدیک کنید : به پدرتان بگویید ، همسرم از شما خیلی تعریف می کند ، به همسرتان هم بگویید پدرم خیلی تو را قبول دارد ولی خیلی رو نمی کند ! دقیقا همین کار را برای مادر و همسر خود نیز انجام دهید .  تاثیر معجزه آسایی دارد البته اگر بتوانید به خوبی آنرا اجرا کنید.
 
- صحبت کنید : برای خانواده خود جا بیندازید که اگر به همسرتان احترام بگذارند شما آرامش زیادی خواهید داشت ، خانواده مخصوصا پدر و مادر چیزی جز آرامش برای شما نمی خواهند ، حتما با روش های مختلف و با گوشه و کنایه برای خانواده خود این مساله را جا بیندازید ، در مورد همسرتان نیز به همین صورت عمل کنید ، به همسر خود بگویید احترام به خانواده تان باعث آرامش شما خواهد شد.
 
3- سرکوفت زدن : 
متاسفانه این بخش جزء لاینفک زندگی ما ایرانی ها شده است ، سرکوفت زدن و انتقادهای پیاپی و بیجا ، نابودگرهای اساسی روابط زناشویی و خانوادگی هستند ، توصیه می کنم اگر می خواهید خانواده خود را نابود کنید حتما تا می توانید سرکوفت بزنید ، سرکوفت زدن علاوه بر ایجاد مشکل در خانواده ، باعث بوجود آمدن غرور کاذب در فرد منتقد می شود ، در مقاله ی "ویژگی های فرد مغرور" در مورد بدی های غرور گفتیم.
 
4- مقایسه کردن
خیلی از ما فکر می کنیم خانم ها اینگونه هستند و همواره در حال مقایسه شرایط خود با دیگرانند ، در حالی که این مختص خانم ها نیست و آقایان نیز مانند خانم ها مقایسه می کنند ، مقایسه آفت رابطه زناشویی است ، مردی که همسر خود را با خانم های دیگر مقایسه می کند ، کم کم جذابیت های همسرش برایش کمرنگ تر می شود و زندگی برای او یکنواخت می شود ، همیشه در نظر داشته باشید که همسر شما مناسب و متناسب شماست ، همان خانم هایی که شما با همسر خود مقایسه می کنید اگر در شرایط همسر شما باشند شاید بسیار رفتار متفاوتی با رفتاری که الان از آنها می بینید داشته باشند.
یک بار در مغازه میوه فروشی بودم ، خانمی بسیار خوش برخورد وارد مغازه شد ، برخورد صاحب مغازه به گونه ای بود که انگار او را می شناخت ، بسیار هم با مغازه دار و مشتریان دیگر گرم می گرفت و برخورد اجتماعی خوبی داشت ، وقتی کارش تمام شد و از مغازه بیرون رفت ، صاحب مغازه گفت  :" این خانم خیلی خوش برخورد و مهربان است ،همیشه می گفتم خوش بحال همسرش که چنین زنی دارد ،  یکبار به او گفتم سوالی می پرسم و لطفا راستش را بگو ، آن خانم هم قبول کرد ، گفتم شما خیلی خوش برخورد هستی ، می خواستم بدانم تا بحال با همسرت در خانه دعوا کردی ؟! آن خانم گفت : به اندازه ی موهای سرم ! "
واقعیت همین است ، خیلی از ما آداب اجتماعی خوبی داریم ولی در زندگی شخصی خیلی خوش اخلاق نیستیم ، پس هیچ گاه مقایسه نکنید.
امیدوارم شما هم با رعایت نکاتی که گفتیم ، زندگی مشترک موفقی داشته باشید.
 

17راز مهم درباره مردان که به خانمها نمی گویند !

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زندگی مشترک را کم می کند بلکه باعث برقراری یک ارتباط موثر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این 17 نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید. شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زندگی مشترک را کم می کند بلکه باعث برقراری یک ارتباط موثر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این 17 نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

1) مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما...
مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

2) مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان می کنند
بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

3) مردان ازدواج را جدی می گیرند
مردان معمولا از ابراز سریع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان می دهد آنها ازدواج را بیشتر جدی می گیرند ولی ممکن است مدت طولانی تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند زیرا می خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می دهند، درست است. نتایج یک بررسی روی مردان متاهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم به ازدواج می گیرد، همه جوانب را بررسی کرده و بیشتر معیارها را مطابق میل خود می بیند. 90 درصد مردان می گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسرشان ازدواج خواهند کرد.

4) او یک شنونده واقعی است
بیشتر ما خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنیم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهیم به حرف هایشان گوش می دهیم. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با همسر خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

5) مردان بیشتر عمل می کنند
مردان روابطشان را با عمل تقویت می کنند، نه احساس. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و پیاده روی همراه همسرشان و رابطه زناشویی سعی می کنند به همسرشان نزدیک تر شوند.

6) مردان زمانی را برای خود می خواهند
اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

7) مردان مثل پدرانشان عمل می کنند
اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

8) مردان زبان بدن را نمی دانند
مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.روابط زناشویی

9) واکنش مردان سریع تر است
زنان در واکنش نشان دادن به برخی امور و کارها دیرتر از مردان عمل می کنند و مدت طولانی تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتی ممکن است در مقابل مردان بیشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع تری نشان می دهند بنابراین وقتی هنوز می خواهید درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است همسرتان آن را از یاد برده باشد.

10) مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند
قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

11) رابطه زناشویی برای مردان بسیار مهم است
برای بسیاری از مردان، رابطه زناشویی بسیار مهم است در حالی که برای زنان این طور نیست. برای مردان صمیمیت در روابط زناشویی بسیار رضایت بخش تر از خود رابطه زناشویی است.

12) مردان دوست دارند زنان اول شروع کنند
بسیاری از مردان دوست دارند همسر آنها شروع کننده رابطه زناشویی و مشتاق این رابطه باشد بنابراین از ابراز عشق به همسر خود خجالت نکشید و اجازه دهید که بداند شما خواهان رابطه زناشویی هستید. شروع رابطه زناشویی از سوی زن می تواند باعث رضایتمندی بیشتر زوجین شود.

13) مردان همیشه مشتاق نیستند
مردان برخلاف تصور زنان همیشه حوصله رابطه زناشویی را ندارند. مردان هم مانند زنان دچار استرس می شوند. استرس شغلی، خانوادگی و پرداختن صورتحساب ها از بزرگ ترین عوامل کاهش دهنده میل جنسی در مردان هستند. وقتی یک مرد یک بار برای رابطه زناشویی تمایل ندارد، به معنی آن نیست که برای همیشه میل و علاقه اش را به شما از دست داده است. او فقط در آن لحظه تمایلی به برقراری روابط زناشویی ندارد.

14) مردان زیاد به روابط زناشویی فکر می کنند
بیشتر مردان زیر 60 سال حداقل یک بار در روز به روابط زناشویی فکر می کنند در حالی که فقط یک چهارم زنان یک بار در روز به این موضوع فکر می کنند. همچنین مردان 2 برابر زنان درمورد روابط زناشویی رویاپردازی می کنند و جالب است که رویاهای آنها بسیار متفاوت از عملشان است. مردان درمورد روابط زناشویی نسبت به آنچه زنان فکر می کنند، جدی نیستند و تصورات آنها شبیه آنچه انجام می دهند، نیست.

15) مردان، لذت بردن همسر خود را دوست دارند
خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

16) مردان درمورد ظاهر خود دچار اضطراب می شوند
بسیاری از مردان در برخی موقعیت ها دچار اضطراب می شوند، مخصوصا وقتی سنشان افزایش پیدا می کند. یک مرد ممکن است در مورد جسم و توانایی های خود نگران شود. اگر می توانید، به او کمک کنید تا روش های آرام سازی را یاد بگیرد و مطمئنش کنید هنوز هم او را مانند قبل دوست دارید، در این صورت کمتر در روابط زناشویی دچار استرس می شود.

17) مردان نیاز دارند دوست داشته شوند
اگر یک مرد احساس کند از سوی همسر مورد بی محبتی قرار گرفته ، ممکن است به فرد دیگری متمایل شود تا رضایت او را جلب کند. برای پرهیز از این موضوع زنان باید نیازهای عاطفی همسر خود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند.

12 درس جالب رانندگی برای زندگی !

همانطور که در رانندگی باید شرایط و قوانینی را رعایت کرد ، در زندگی هم ما نیاز داریم توجه خاصی به برخی قوانین و شرایط داشته باشیم ، با هم در این مقاله 12 شباهت جالب رانندگی و زندگی را می خوانیم.

شما در روز چقدر رانندگى مى کنید؟ و چقدر "زندگی"؟! تعجب نکنید. بله این سؤال ها ظاهراً ربطى به یکدیگر ندارند. اما شاید بشود به نوعى به هم ربط پیدا کنند. چطور؟ کمى حوصله کنید تا برایتان بگویم.

شاید شما هم با این نظر موافق باشید که مشکل اصلى ما در زندگى و موفقیت در آن، نداشتن قدرت تشخیص کارها و رفتارهاى خوب و بد از یکدیگر نیست بلکه گره کارمان اینجاست که فراموشکار هستیم و یادمان مى رود، دائم باید کسى یا چیزى چرت مان را پاره کند. وقتى فرصتى براى زندگى واقعی پیش می آید ما حواسمان جاى دیگرى است و به قول معروف در باغ نیستیم و اغلب زمانى متوجه حقیقت زندگى مى شویم که آن را از دست داده ایم و فرصت زیادى براى جبران آن نداریم و اگر غافل گیرانه و ناگهانى این فرصت به پایان برسد که افسوسی ابدی است.

داشتم فکر مى کردم اگر ما بتوانیم گاهى، بعضى از کارها را نماد و فرض کنیم، شاید در ضمن انجام آن، متوجه « زندگى » قرینه اى براى نکات ظریف یا راه حل هایى شویم که کمک مان کنند مفهوم زندگى را عمیق تر درک کنیم. از آن جا که براى خود مِن همیشه جاده و سفر و ماشین مفاهیمى از حرکت و مقصد نهایى را تداعى مى کند یک دفعه به نظرم آمد که رانندگى هم می تواند شبیه به زندگى کردن باشد.
 من چند نکته که در این مورد به نظرم آمده را مى گویم :
1- واى به حال راننده اى که نمى داند کجا مى خواهد برود.
 رانندگى(زندگى) هدف نیست. امکان و راهى است براى رسیدن به مقصد. باید بدانیم که براى دیدن چه کسى یا تجربه چه چیزى سختى راه را به جان مى خریم.
 
2- اگر مقصد ما آزادراه و جاده مستقیمی هم دارد که سریعتر می توانیم به مقصد برسیم حتماً از همین راه برویم.
کدام آدم عاقلى وقتى اتوبانى نزدیک و در دسترس هست مسیرهاى پرپیچ و خم و کوچه پس کوچه را انتخاب مى کند؟
 
3- کمربند ایمنى جلوى تصادف را نمى گیرد اما باعث مى شود آسیب کمترى ببینیم.
پس قبل از شروع حرکت حتماً آن را ببندیم. کمربند ایمنى قبل از هر حرکتى در زندگى می تواند شروع کردن به نام پروردگار باشد.
 
4- حواسمان به اشکالات رانندگى خودمان باشد نه دیگران.
حرف زدن زیاد حواس را پرت مى کند، قضاوت هاى ناعادلانه در مورد رانندگى بقیه، ورود ممنوع رفتن و چراغ قرمز را رد کردن و ...  به جریمه شدن یا اشتباه رفتن و گرفتارى هاى بعدى منجر مى شود. در حال حرکت، پیامک فرستادن و با تلفن همراه حرف زدن هم ممنوع چون معنایش این است که ما ظاهراً در حال رانندگى هستیم اما دل و حواسمان جاى دیگرى است.
 
5- سعى کنیم که سرعت حرکت مان را در رانندگى (زندگى) طورى تنظیم کنیم که نه از حد مجاز بالاتر باشد و نه آن قدر کند برویم که راه بقیه را هم بند بیاوریم.
سبقت بى جا و لایى کشیدن هم لزومى ندارد، چون وقتى به مقصد برسیم نمى پرسند که چند دقیقه ای آمدى بلکه مى گویند چطور آمدى و چند نفر را با خودت آوردى!
 
6- آینه هاى ماشین براى تضمین سلامت سفر است نه براى قشنگى.
اگر آینه نباشد نه از اتفاقات پشت سر و اطراف مان خبر دار می شویم و نه امکان سبقت داریم. آینه ما در زندگى، اطرافیان و زندگى دیگران است که می توانیم انعکاس اشکالات و مسائل احتمالى را در آنها ببینیم.
 
7- اگر بیمه نامه داریم دلیل نمى شود که هر طور دلمان خواست رانندگى کنیم.
اگرگواهینامه پایه یک داریم قاعدتاً باید رانندگى مان هم بهتر از بقیه باشد، اما به صرف داشتن گواهینامه کسى راننده  خوبى نمى شود. دید خوب و عکسا لعمل مناسب و به موقع در رانندگى خیلى مهم است. شاید کسى اصلاً گواهینامه نداشته باشد ولى رانندگى اش عالى باشد.(البته موقع رانندگی همیشه گواهینامه همراهتان باشد)
 
8- اگر در رانندگى(زندگى) در جاده هاى کوهستانى و گردنه هاى خطرناک یا جاده هاى برفى و مه آلود حرکت مى کنیم
توجه داشته باشیم که یک غفلت کوچک میتواند منجر به سقوط درته دره شود پس در مسیرهاى مشکوک و مبهم که دید کافى نداریم با احتیاط کامل و با دنده سنگین حرکت کنیم و چراغ مه شکن و زنجیر چرخ به همراه داشته باشیم. همچنین حواسمان باشد که هر لحظه امکان دارد با موانع و حیواناتى در جاده برخورد کنیم که راه را موقتاً مسدود مى کنند. با آنها صبورى کنیم و بگذاریم رد شوند!
 
9- حواس مان به آمپر بنزین هم باشد.
ببینیم با این ذخیره سوخت و انرژى که داریم تا کجا میتوانیم برویم و اگر بنزین مان زیاد نیست و وقت هم محدود است پس بى خود پرسه نزنیم و دور جاده ها و خیابان ها نگردیم.
 
10- به ایست پلیس نامحسوس توجه کنیم.
نادیده و ناشنیده گرفتن آن به ضرر خودمان است چون دوربین ها شماره متخلف را ثبت مى کنند و بالاخره کمى جلوتر پلیس او را مجبور به توقف خواهد کرد. توجیه کردن خلاف و عذر و بهانه آوردن و آسمان و ریسمان به هم بافتن نتیجه نخواهد داشت . باید اشتباه را پذیرفت و جریمه آن را پرداخت. فکر مى کنید پلیس نامحسوس در جاده زندگى کیست؟
 
11- آن قدر با تدبیر و مجهز رانندگى(زندگى) کنیم که سربار دیگران نشویم تا مجبور نشوند ماشین ما را با خود یدک بکشند.
به نظر شما راننده اى که بوکسل شده به مقصد مى رسد با کسى که پیش بینى و محاسبه کرده و با تجهیزات و دقت کافى رانندگى کرده یکسان است؟
 
12- تک سرنشین حرکت نکنیم،
اگر در جادها ى سرسبز و زیبا و براى رسیدن به مقصدى زیباتر حرکت مى کنیم حداقل چهار نفر دیگر را هم با خودمان ببریم که دعاى خیرشان پشت سرمان باشد. خوش به حال آنهایى که میتوانند به همراه خودشان به اندازه یک اتوبوس یا قطار، مسافر در راه مانده را به مقصد برسانند. دیشب مى خواستم جایى بروم و تصمیم گرفتم با این دید و روش رانندگى کنم اما هنوز خیلى نرفته بودم که یادم افتاد عینکم را برنداشته ام. باز هم فراموشکارى! به نظر شما در شب و با چشمان ضعیف، بدون عینکى که بتوان به وضوح و شفاف راه و مسیر و علائم را دید می توان رانندگی کرد ؟
امیدوارم شما هم راننده های خوبی در زندگی باشید.

11 اصل ساده یک زندگی مشترک موفق

زندگی زناشویی موفق اصول ساده ای دارد که نیاز به اجرا ، استمرار و دلسرد نشدن دارد ، اصولی که شما هم با رعایت کردن آن می توانید یک زندگی مشترک موفق داشته باشید.

با هم اصول ساده ای را مرور می کنیم که به شرط "استمرار" و "دلسرد نشدن" تغییرات مثبت فراوانی در زندگی مشترک شما خواهد داشت. متاسفانه ما ایرانی ها کمی منفی نگر ، مخصوصا در زندگی مشترک هستیم و زود خسته می شویم ، باز هم تاکید می کنم ، اگر میخواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید ، لطفا از اجرای این اصول خسته و دلسرد نشوید و تا رسیدن به نتیجه ادامه بدهید.

* در حد توان انتظار داشته باشیم ؛ توقع خود را در حد توان همسرتان نگه دارید ، البته کم کم برای پیشرفت و بالا رفتن توان او تلاش کنیم.

* فرصت بدهیم ؛ به اندازه کافی وقت برای تغییر هست ، عجله نکنید ، صبور باشید و به اندازه کافی به همسر خود وقت دهید.زندگی زنا شویی

* سرکوفت نزنید ؛ متاسفانه خیلی از ما ایرانی ها این ایراد را داریم و مدام به هم سرکوفت می زنیم و با این کار تیشه به ریشه رابطه می زنیم ، سرکوفت نزنید مخصوصا در هنگام بگومگو های زندگی زناشویی.

* مهم بودن و مطالعه ؛ زندگی مشترک برایتان مهم باشد ، سعی کنید در زمینه رفتار با همسر خود مطالعاتی داشته باشید ، در اینترنت جستجو کنید ، کتاب مطالعه کنید ویا از تجربه افراد موفق استفاده کنید.

* مقایسه نکنید ؛ مثل کسی که از یک شیر درنده فرار می کند از مقایسه کردن فرار کنید ، چه در ذهن تان و چه در بیان ، به هیچ وجه این کار را نکنید ، همسر شما بهترین مورد برای شما بوده است ، این را بپذیرید و با همین همسر سعی کنید زندگی را برای خود شیرین کنید ، نه با فکر کردن به چیزها و افراد دیگر.

* ارتباط را حفظ کنید ؛ از حال هم با خبر باشید ، در طول روز به همسرتان زنگ بزنید یا پیامک بدهید ، با هم صحبت کنید و در مورد موضوعات مختلف نظر همسرتان را بخواهید.

* توهین نکنید ؛ به همسرتان ، خانواده او و کسانی که به آنها علاقه دارد به هیچ وجه - مخصوصا هنگام ناراحتی - توهین نکنید ، توهین مخصوصا در دل خانم ها می ماند و بروز نمی دهند و کم کم رابطه شما را خراب می کند. مطلبی چند روز پیش روی سایت رفت که استقبال فراوانی از آن شد ، پیشنهاد می کنم آقایان این مطلب را هم با کلیک روی لینک زیر بخوانند :

4 رفتار نادرست آقایان ایرانی در خانه !

* گذشت کنید ؛ اگر الان تعدادی از کسانی که فوت کرده اند زنده شوند به ما خواهند گفت که دنیا هیچ ارزشی ندارد ، باور کنید آنقدر دنیا با ارزش نیست که بخواهیم کینه به دل بگیریم و خود و دیگران را اذیت کنیم ، گذشت کنید.

* دنبال بهانه باشید ؛ تعجب کردید ؟ بله دنبال بهانه باشید ولی برای تعریف از همسر خود ، دنبال بهانه باشید برای گفتن یک جمله محبت آمیز ، دنبال فرصت باشید برای کمک کردن به همسرتان.

* مودبانه شوخی کنید ؛ دوست عزیز ! همسر شما مثل دوست شما نیست ، لطفا اگر هم شوخی می کنید شوخی های مودبانه و متناسب با شان همسرتان انجام دهید ، اگر می خواهید هر شوخی به ذهنتان می رسد بکنید ، پس همان بهتر که شوخی را کنار بگذارید ! بعضی از دعواهای زندگی زناشویی از همین شوخی ها شروع می شود ! مخصوصا خانم ها خیلی گلایه می کنند که همسرانشان با آنها شوخی های بد می کنند ، لطفا از این کارها نکنید !

* گوش بدهیم ؛ وقتی همسرتان دارد صحبت می کند و درددل می کند لطفا حاشیه نزنید و وسط صحبت هایش نپرید.

امیدواریم شما هم با بکارگیری این نکات زندگی مشترک موفقی داشته باشید.

داستان جالب پسر جوانی که در مترو به دختری نگاه می کرد

صدای بلندگوی ایستگاه همه را از جای خود بلند کرد :" ایستگاه آزادی" پسر جوان از مترو پیاده شد و به سمت پله های خروج رفت که ناگهان چشمش به دختری افتاد که به سرعت داشت پله ها را بالا می رفت ، نگاهش چند ثانیه ای روی دختر ماند که ناگهان دستی روی شانه اش احساس کرد :

- مسیرت رو اشتباه نمیری ؟

پسر جوان به خودش آمد و پشت سرش را نگاه کرد ، پیرمردی لبخند زنان به او نگاه می کرد ...

پسر گفت : ببخشید پدرجان متوجه نشدم ، چیزی پرسیدید ؟

پیرمرد گفت : آره باباجون ، گفتم فکر کنم مسیر رو داری اشتباه میری !

- ببخشید ، شما از کجا مسیر من رو میدونید ؟ در ضمن اشتباه نمیرم ... مسیر هر روزمه ...

پیرمرد لبخندی زد و گفت : امان از این مسیر های هر روزه ای که میریم و فکر می کنیم درسته ! نگاه به نامحرم

سپس سری تکان داد و کم کم از پسر جوان که مات و مبهوت داشت به جمله پیرمرد فکر می کرد دور شد ، یکبار دیگر جمله آخر را با خودش مرور کرد "مسیر های هر روزه ای که فکر می کنیم درسته" دور و برش را نگاه کرد و پیرمرد را ندید ، دوان دوان مسیرش را دنبال کرد ، پیرمرد آرام و آهسته همچنان می رفت ... جلوی پیرمرد را گرفت و گفت : منظورتان از حرفی که زدید چی بود ؟ چرا به من گفتید ؟ چیزی در مورد من می دونید ؟!

پیرمرد نگاهی کرد و گفت : نه عزیزم ، من چیزی از شما نمی دونم ولی اگر واقعا دوست داری معنی حرفم رو بدونی ، خب بهت میگم.

پسر جوان بلافاصله گفت : آره ... آره ... خواهش می کنم بگید منظورتون چی بود !

پیرمرد گفت : خب بشین روی همین نیمکت تا بهت بگم ...

- نگاه کردن به هر چیزی خرج داره ، خیلی هم گرونه ، مثه همون دختری که داشت از پله ها می رفت بالا و تو داشتی نگاهش می کردی.
 

* وقتی چیزی رو میبینی دلت میخواد ، به وصالش نمیرسی و افسرده می شوی ...

* میبینی و شیفته می شوی ، آدمی که شیفته می شود بدی ها و عیب ها را نمی بیند ، بعدا کم کم متوجه عیب ها می شوی و دلزده ...

* میبینی و با همسرت مقایسه می کنی ، تفاوت میبینی و با همسرت بداخلاقی میکنی و زندگی ات تلخ می شود ...

* میبینی و لذت میبری ، به این لذت عادت می کنی ، کم کم همه جا دنبال لذت میگردی و هر چیز غیر از لذت را از یاد میبری ...

* میبینی و برای رسیدن به آن همه کار می کنی و در نظر دیگران خوار و کوچک می شوی ...
 

خب ، حالا دیدی ، فکر کنم این مسیر هر روزه ات اشتباه است پسرم !

پسر جوان به فکر فرو رفته بود ، پیرمرد بلند شد و راهش را ادامه داد و پسر جوان همچنان او را دنبال می کرد و به آن جمله کلیدی پیرمرد فکر می کرد :"مسیر هر روزه ات اشتباه است ..."

صدای بلندگوی مترو همچنان می آمد :"مسافرینی که قصد پیاده شدن در ایستگاه ... "

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم