قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

راههای ارتباط ما با امام زمان (عج) چیست ؟

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۶ ب.ظ

 در عصر هر امامی ، پیروان آن حضرت باید با ایشان ارتباط داشته باشند. یکی از وظایف پیروان این است که ارتباط خودشان را با امام زمان شان حفظ کنند. این اختصاص به عصر غیبت امام زمان (عج) ندارد.

در عصر یازده امام ، مردم با اهل بیت ارتباط هایی داشتند. در عصر غیبت هم باید این ارتباط باشد .چه امام حاضر باشد چه غایب، شیعه باید در ارتباط با امامش باشد.

آنچه از یازده امام برای ما باقی مانده است بخاطر ارتباطات مردم با ائمه است . هر کس که امامت حضرت را پذیرفته است باید ارتباط را داشته باشد.

راه اول ارتباط با امام دیدار با امام است . در زمان یازده امام این دیدار حضوری وجود داشته است و در زمان غیبت امام دوازدهم هم این دیدار وجود دارد .

شیخ صدوق در کتاب کمال الدین به نقل از امام صادق (ع) روایتی دارد که می فرماید :چه جای انکاری دارد شباهت امام زمان (عج) به یوسف نبی؟همانطور که یوسف سالها در میان مردم بود ولی مردم یوسف را نمی شناختند حتی برادرانش ،امام زمان هم همین طور است .

امام می فرماید : امام زمان (عج) در زندگی مردم حضور دارد،مردم امام را نمی شناسند . این دیدار گاهی با شناخت و گاهی بدون شناخت است.

حدیثی در کتاب کمال الدین شیخ صدوق و کتاب من لا یحذرالفقیه شیخ صدوق و کتاب غیبت شیخ طوسی آمده است که یکی از نواب اربعه قسم می خورد که امام زمان (عج) همه ساله به حج مشرف می شود، مردم را می بیند و می شناسد و مردم هم او را می بینند ولی نمی شناسند.

آیا ما باید دنبال این ارتباط باشیم؟ در غیبت صغری (72سال) امام چهار نایب داشتند و آنها از طرف امام حکم داشتند و نواب اربعه امام بودند .

آنها رابط بین امام و مردم بودند و نامه ها و پیام های مردم را به امام می رساندند و جواب می گرفتند. مقام این نواب خیلی بالا است.

محدث قمی می فرماید که اگر هیچ امامی در عتبات نبود( درعتبات زیارت قبر شش امام است ) زیارت نواب اربعه برای مردمی که به عتبات می روند کافی بود. پس مقام آنها بسیار بالاست.

در دوران غیبت صغری ،نائب دوم حضرت ،پنجاه سال نائب خاص امام زمان (ع) بوده است . مطالعه ی زندگی آنها بسیار برای ما آموزنده است .

فردی نزد این نائب گله کرد و گفت که تو یک وقت ملاقات هم برای من بگیر که امام را زیارت کنم . او فرمود: اصرار بر دیدار حضوری نداشته باش، یکی از برنامه های الهی این است که در دوران غیبت ارتباط حضوری نباشد.

مهمتر از دیدن امام زمان(عج) ،برنامه های نبودن ارتباط حضوری با آن حضرت است .در آستانه ی نیمه شعبان ما باید کاری بکنیم که امام به دنبال ما بیاید و نیازی نیست که ما بدنبال راهی بگردیم که امام را ملاقات کنیم .

مرحوم آیت الله سید محمد باقر سیستانی درمشهد زندگی می کردند. روزی ایشان به فکر افتادند که امام را ملاقات کنند. ایشان چهل جمعه زیارت عاشورا را در مساجد مختلف خواندند .در جمعه ی چهلم دیدند که از خانه ای نور می آید .

زیارت عاشورا را تمام کردند و رفتند تا ببینند که در آن خانه چه خبر است . گفتند که خانمی در این خانه فوت کرده است .دیدم پارچه ای روی جسد این خانم است و نور هم از همان اتاق بود .

به محضر امام مشرف شدم و امام فرمود : نیازی نیست برای دیدار ما راههای مختلفی بروی ،مثل این خانم باش تا من به دیدارت بیایم .این خانم برای اینکه حجاب خودش را در زمان رضاخان حفظ کند چندین سال از خانه بیرون نرفته بود.

اگر ما نسخه ای برای دیدار امام بگوییم همه به دنبال این نسخه می آیند ولی حضرت می فرماید که اصرار بر زیارت حضوری نداشته باشید بلکه عمل شما طوری باشد که من به دنبال شما بیایم .

پس عمل ما باید خوب باشد. راه دوم این است که به یاد حضرت باشیم. ما چقدر به یاد امام زمان (عج) هستیم؟ چقدر امام در زندگی و برنامه های ما حضور دارد ؟

زُراره نزد امام صادق(ع) آمد و گفت که اگر من عصر امام زمان را درک کردم چه دعایی را بخوانم .امام فرمود:اللهم عرفنی بنفسک ... یعنی معرفت خدا را بخواه و بعد معرفت پیامبر و معرفت ائمه را بخواه .

کسی که معرفت خدا را داشته باشد حتما امام شناس خواهد شد. سیدطاووس می فرماید : دعاهایی را در روز جمعه بخوانید و اگر هیچ کدام را نتوانستید بخوانید دعای الله عرفنی بنفسک و ... را بخوانید .

پس خدا شناسی ،پیامبر شناسی و امام شناسی . امام صادق فرمود: در عصر غیبت شبهاتی پیش می آید مگر اینکه دعای غریق خوانده بشود یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک.

زیارت آل یاسین از ناحیه ی مقدسه است و مقدماتی دارد .اگر ما هر روزمان را با تلاوت آل یاسین شروع کنیم خیلی خوب است .خواندن نماز امام زمان(عج) هم هست. این نماز نباید حتما در مسجد جمکران خوانده بشود. مهم به یاد حضرت بودن است. ما باید باور کنیم که اعمال ما به محضر حضرت عرضه می شود.

راه سوم ارتباط مطالعه زندگی کسانی که با حضرت ارتباط داشته اند از جمله نواب اربعه .کسی که بتواند پنجاه سال نائب حضرت باشد چکار کرده است که به این مقام رسیده است ؟

نائب دوم امام، روزی یک بار تلاوت قرآن را داشتند و روایات را منتشر می کردند. اگر ما این کارها را انجام بدهیم حتما امام راضی است یعنی رواج معرفت دینی در جامعه .

نائب دوم امام به فردی که می خواست امام را ببیند گفت که من برای تو دعا می کنم که اگر روزی امام زمان(ع) را دیدی، دیدار حضرت برای تو همراه با عافیت باشد. معنی این جمله این است که معلوم نیست دیدار همه ی با امام همراه با عافیت باشد .

در روایتی داریم که وقتی حضرت ظهور می کنند، بسیاری از مردم می گویند که او از اهل بیت نیست .زیرا آنها ذهنیت دیگری دارند و منتظر امام زمان دیگری بوده اند. آنها می خواهند خواسته های خودشان را بر حضرت تحمیل کنند.

در روایت دیگری داریم که همه ی کسانی که فکر می کردند منتظر حضرت هستند، وقتی امام ظهور می کند راهشان را جدا می کنند و به امام می گویند :از همان راهی که آمده ای برگرد ،ما نیازی به فرزندان فاطمه نداریم.

چرا این اتفاق می افتد ؟ مگر دوران ظهور چه ویژگی هایی دارد ؟ یکی اینکه دوران ظهور حضرت اوج فداکاری است. ما می گوییم که امام بیاید تا مشکلاتمان برطرف بشود یعنی ما امام را برای خودمان می خواهیم .

در دعای عهد داریم :خدایا ما را از یاوران امام قرار بده ،کسانی که از امام دفاع می کنند و ما را از کسانی قرار بده که وقتی حضرت ظهور کردند ما بدنبال حوائج حضرت برویم. ما منتظر امامی هستیم که حوائج ما را برطرف کند.

آیت الله بهجت می فرمودند : اگر از کسانی که در جمکران نماز امام زمان(عج) را می خوانند بپرسیم که حاجت شما چیست، هر کس مشکلاتش را می گوید ولی کسی نمی گوید که ما می خواهیم حوائج امام را برطرف کنیم و سرباز امام باشیم.

فردی نزد امام صادق (ع) آمد و گفت : می گویند که وقتی امام زمان (عج) می آید همه ی دشمنان سنگ می شوند و از بین می روند و حکومت آماده می شود.

امام می فرماید : اگر بنا بود که همه چیز با معجزه و یک اشاره تمام بشود خدا این کار را برای پیامبرش می کرد. پیامبر 13 سال در مکه زجر کشیدند و ده سال در مدینه با مشرکان جنگ کردند. اینها سنت های الهی است که انسانها باید امتحان بشوند.

در عصر ظهور امام زمان(عج) اوج فداکاری است آیا ما آماده هستیم ؟ عصر ظهورامام اوج ایثار مالی است . آیا ما آماده هستیم ؟

فردی نزد امام باقر(ع) آمد و گله کردند که چرا شما قیام نمی کنید؟ ما هزاران شمشیر زن داریم .امام پرسید:آیا این افراد به مرحله ای رسیده اند که اگر برادر مسلمان شان پولی از جیبشان بردارد بدون اینکه به آنها بگوید و آنها ناراحت نشود؟ گفت: خیر .

امام فرمود: کسی که حاضر نیست از مالش بگذرد چگونه جانش را فدا می کند؟ ما به زیارت امامان می رویم و زیارت جامعه ی کبیره می خوانیم :پدر، مادر، زندگی و کاشانه ام به فدای شما باد .آیا شما حاضر هستید که خمس مال تان را بدهید ؟

شما به برادر نیازمندت قرض نمی دهی چطور این جمله ی ی زیارت را تکرار می کنید ؟ پس اگر ما به ویژگی های زمان ظهور رسیده ایم، دعا کنیم .

ما الان در همه ی سخنرانی های مان دعای فرج را می خوانیم .آیت الله بهجت می فرمودند: مهمتر از دعا برای فرج امام زمان(عج) ، دعا برای آمادگی ما برای ظهور امام است. آمادگی ها از دعا مهمتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم