قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

10خاطره جالب از بازی ایران ـ امارات

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۴۱ ق.ظ

آخرین گل ملی آقاکریم

10 خاطره از بازی ایران ـ امارات


امارات حریف فردای ما، هرگز مشکلات بزرگی برای فوتبال ایران ایجاد نکرده است.


به گزارش "ورزش سه"، بعد از انجام اولین مسابقه با امارات در سال 1980، سفیدپوشان کشور کوچک جنوبی کرانه های خلیج فارس برای شانزدهمین بار مقابل ایران قرار خواهند گرفت. 15 بازی گذشته خاطراتی در خود دارد که بدون توالی تاریخی آنها را مرور می‌ کنیم.

جایگاه مهاجرانی در فوتبال امارات

مهم نیست لقبی که برخی ادعا می‌ کنند اهالی کشور امارات به حشمت مهاجرانی داده اند واقعی یا ساختگی ... پدر فوتبال امارات! اما به هر حال چه پدر و چه لقبی مثل منجی، بیدارکننده و اصلا بدون لقب؛ باید گفت اماراتی ها در تاریخ فوتبالشان تنها به یک مربی آسیایی برای تیم خودشان اعتماد کردند، حشمت مهاجرانی که بعدها سرمربی جوانان امارات و تیم‌ملی عمان و ... هم شد.

برای حضور شایسته در جام ملت های 80 (سال 59 شمسی) امارات با مهاجرانی از ایران با هدایت حسن حبیبی خواست تا یک بازی دوستانه با هم در امارات انجام دهند؛ یک بازی شد 2 بازی و ایران با بردهای 2 ـ صفر و 3 ـ صفر امارات را برد و برای حسن آقا فرصتی فراهم آمد تا جوانانی را برای اولین بار در ترکیب تیم‌ملی تست کند، جوانانی که مهمترین آنها، 2 دوست خوب آینده، درخشان و حاجیلو بودند ...


بدترین باخت برای بهترین تیم

بهترین تیم فوتبال 30 سال گذشته ایران در دیداری دوستانه 3 ـ یک به امارات باخت اما چرا؟ این سوال هیچ پاسخی ندارد و به اتفاقات فوتبال مربوط می‌ شود، برزیل در خانه به آلمان 7 ـ یک می‌ بازد، کره جنوبی برابر ایران 6 ـ2 بازنده می‌ شود ایران 4 ـ2 از عمان می‌ بازد و ...

در تابستان 76، برای حضوری شایسته در مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی 98 فرانسه و در این مرحله 3 ـ یک به امارات باختیم، تک گل تیم ما را که 4ـ3 ستاره خود را به امارات نبرده بود، استیلی از پنالتی زد جالب اینکه تنها باختمان به امارات را بهترین تیممان آورد، دیگر اینکه در 15 بازی 4 گل از امارات خورده ایم که 3 گلش در این بازی بوده است.

بهترین بازی دنیا

همه چیز فوتبال 2002 متفاوت بود. در جام‌جهانی 2002 چون کره و ژاپن میزبان بودند به بقیه آسیایی ها 2.5 و عملا 2 سهمیه دادند چون وقتی تیم سوم آسیا مجبور بود با تیم چهاردهم اروپا بازی کند، یک تیم از پیش باخته بود، فیفا آسیایی ها را این بار درگیر اروپایی ها کرد تا از استرالیای نگون بخت که هر سال به شکلی از جام‌جهانی باز می‌ ماند دلجویی کند.

در این شرایط ما به بحرین 3 ـ یک باختیم تا تیم بازنده برابر ما یعنی عربستان به جام‌جهانی برود و در گروه دیگر چین با حمایت فیفا اول شد و رفت و بازی پلی آف ماند مال ما و امارات، ما هم بدون علی دایی، آمدیم و با گل دیدنی کریم باقری که در غیاب علی دایی کاپیتانمان بود یک ـ صفر برنده شدیم. بعد از بازی بلاژویچ که بعد از باخت 3 ـ یک به بحرین شوکه شده و چهره اش شبیه آدم های درگیر سکته مغزی ناقص شده بود باز به وجد آمد و گفت این بهترین بازی دنیا بود!

پیروزی بزرگ فقط با 10نفر

سرمربی امارات که هلندی بود بعد زا باخت یک ـ صفر برابر شاگردان بلاژویچ در مسابقه رفت، وقتی حس کرد می‌ تواند در ابوظبی نتیجه خوبی بگیرد دم در آورد و گفت باید ایران را ببریم و حریف ایرلند شویم و انتقام حذف هلند توسط ایرلند را با پیروزی برابر این تیم بگیریم! مربی هلند یادش رفته بود مربی امارات است نه هلند!

وقتی در دقایق اولیه پژمان جمشیدی اخراج شد مربی هلندی در حال محاسبه بود که با چه نتیجه ای ایران را ببرد اما غول ایران بیدار شد و 10 نفره در خاک حریف 3 ـ صفر برنده شد. دایی، میناوند و کریم سه گل زدند تا تیم سوم آسیا آبروداری کند و برابر ایرلند در مجموع 2 بازی 2 ـ یک ببازد، اگر امارات می‌ رفت معلوم نبود چه انتقامی از شی گیون، روی کین، استانتون، نیال کوئین، رابی کین و ... بگیرد!

جنجال دایی در العین

تیم علی دایی در مرحله اول مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2006 در مسابقه آخر با امارات بازی داشت. در این مسابقه که با گل فریدون زندی به سود ایران تمام شد، در پایان مسابقه علی دایی در مصاحبه ای جنجالی برخی مسوولان فدراسیون را متهم کرد که خواستار شکست تیم ایران و برکناری او بوده اند. بهانه دایی برای این مصاحبه حضور افشین قطبی در ورزشگاه العین بود.

پیروزی مقابل تیم کارلوس آلبرتو

اولین بازی رسمی ایران ـ امارات در آذرماه 63 برگزار شد و ایران حریف خود را با 3 گل ناصر محمدخانی، شاهرخ بیانی و حمید علیدوستی 3 ـ صفر برد، امارات که پرسروصدا به بازی ها پای گذاشته بود به چین هم 5 ـ صفر باخت و حذف شد اما یادگار اماراتی ها در این بازی، ستاره ای به اسم عدنان الطالیانی بود که در جام‌جهانی 1990 هم بازی کرد ... البته مصدومیت علیدوستی باعث شد تا پایان دیدارها او را از دست بدهیم. اماراتی ها پرادعا با هدایت کارلوس آلبرتو به میدان آمده بودند ...

مثلث موفقیت؛ پیوس، قایقران، عابدزاده

ایران که برابر قطر میزبان در جام‌ملت‌ها‌ی 1998 برده و با ژاپن به تساوی رسیده بود به مصاف امارارتی رفت که هوشیارتر از قطر نشان داده بود، با این حال، تیم ما در حالی که ستاره هایی مثل ناصر محمدخانی، شاهرخ بیانی، درخشان، احدی، مختاری فر و ... را در تهران جا گذاشته بود، با سانتر حرفه ای قایقران و ضربه شاهکار پیوس، یک ـ صفر پیش افتاد و برای حفظ نتیجه به دفاع رفت تا عابدزاده ستاره بازی بشود! صحنه هایی که امارات حمله و ایران دفاع می‌ کردند جذاب بود اما در عین حال تلخ!

داشتیم امارات را کنترل می‌کردیم تا موفق شویم، این فرجام کار تیم 88 ما با دهداری بود .

دلپذیرترین چالش قطبی

قطبی یکی از مربیانی بود که به علت رفتار و شخصیت ویژه اش علاقه یا تنفر هواداران فتوبال نسبت به او را در 2 مرز افراط و تفریط قرار داده بود. برخی نتایج فوتبال ما زمان او هم بدین شکل بود. ایران 4 ـ2 به بحرین در منامه باخت اما کره جنوبی را در سئول یک ـ صفر برد، به کویت در WAFF باخت اما بوسنی را در سارایوو، 3ـ2 برد .

حالا در قطر و در شرایطی که ما صعود کرده و امارات حذف شده، دیدار شاگردان قطبی با اماراتی ها که تشریفاتی هم هست برای ایران تبدیل به یک مصاف تدارکاتی جذاب شده است. ایران 3 ـ صفر می‌ برد، باز هم 10 نفره ایم، آرش افشین اخراج شده و ایران با گردان، بنگر، افشین، محمد نوری، حدادی فر، فرشید طالبی و ... 3 ـ صفر می‌ برد ... محمد نوری، افشین و بالاخره اولین اتوگل بازی های ایران ـ امارات، اینجا ثبت می‌ شود!

نتایج خوب امارات را تئوریسین بزرگ

اماراتی ها که در جام‌جهانی 90، صاحب 3 باخت 5 ـ یک (آلمان)، 4 ـ یک (یوگسلاوی) و 2 ـ صفر (کلمبیا) شده بودند، در جام‌ملت‌ها‌ی 1992 عاقل تر شده بودند. والری لوبانفسکی یک سرمربی بزرگ اوکراینی بود. مردی که در جام‌جهانی 1986، 8 ستاره کی یف را به جام‌جهانی برد و در این جام تیمش شوروی 6 ـ یک به مجارستان زد اما والری به فراست دریافت که بهترین راه برای امارات 92 دفاع است. او برابر ژاپن در بازی اول بازی دفاعی و برابر ایران در بازی دوم بازی بسته را ارائه داد و 2 نتیجه مساوی بدون گل گرفت.

همین اولین امتیاز از دست رفته ما، باعث حذفمان در پایان شد. پروین در بازی سوم برای کسی که خبر مساوی امارات را برابر کره شمالی بدهد، مژدگانی گذاشته بود اما امارات در چند دقیقه واپسین بازی 2 ـ یک کره شمالی را برد تا ایران پیش باخته به مصاف ژاپن برود و برای اولین و آخرین بار در یک گروه پایین تر از امارات بایستد!

آخرین گل ملی کریم

کریم باقری آخرین گل ملی خود را مقابل امارات به ثمر رسانده است. او در یک بازی حساس در ورزشگاه النصر در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2006 که ایران با بازی ضعیف خود همه را حیرت زده کرده بود، گل حساسی برای قرمزپوش های ایران به ثمر رساند تا با یک امتیاز به تهران بازگردیم. علی دایی سرمربی تیم‌ملی بعد از این بازی تیتر یکی از روزنامه ها مبنی بر تخلف اخلاقی یکی از ملی‌پوشان را عامل افت روحی تیمش دانست. با این حال ایران در آن تورنمنت ضعیف تر از این حرف ها بود ... رقابتی که در نهایت با اخراج علی دایی و حذف از مرحله دوم گروهی به پایان رسید.
  • بازرگان

فوتبال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم