قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

چندین مطلب جالب روان شناسی و خود شناسی !!!

پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲ ق.ظ

فکر کردن سن بیولوژیکتان را عوض می‌کند

سن بیولوژیک بدن را می‌توان با تفکرات منفی و یا مثبت درباره خود فرد تغییر داد.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعتقاد دارند باور جوانی از سوی انسان می‌تواند به راستی باعث جوان ماندن افراد به نسبت سن بیولوژیک آن‌ها شود.

گفتنی است؛ کارشناسان دانشگاه کالج لندن در یک تحقیق 8 ساله بر روی افراد مختلف دریافته‌اند افرادی که احساس جوانی می‌کردند، 14 درصد سن بیولوژیک آن‌ها بهبود یافته به نسبت افرادی که مدام احساس پیری می‌کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ بر این اساس انجام کارهایی مانند حفظ وزن بدن می‌تواند نقش اساسی در ایجاد احساس جوانی در افراد داشته باشد.

نتایج این تحقیق در نشریات معتبر به چاپ رسیده است و کارشناسان به افرادی که می‌خواهند احساس جوانی حتی در دوران سالمندی داشته باشند، توصیه می‌کنند به انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش، تغذیه سالم، مثبت اندیشی، معاشرت و اجتناب از مصرف دخانیات بپردازند.

تبسم کردن شما را به مثبت اندیشی نزدیک می‌کند

حتی حالت چهره افراد نیز در مثبت اندیشی نقش دارد.
دکتر غلامرضا حاجتی روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در بحث مثبت اندیشی نکته قابل توجه این است که آیا افراد هدف و اراده مثبت اندیشی را در خود دارند یا نه؟ افراد مجبور به مثبت اندیشی نبوده و حق انتخاب دارند. 

وی ادامه داد: ساده‌ترین کار ممکن این است که هر روز در خود، اطرافیان و محل کار و زندگی دنبال نکات مثبت بوده و آن‌ها را یادداشت کنیم، که این کار به مرور زمان بر روی احساسات افراد تاثیر می‌گذارد. 

وی اشاره داشت: لازم است افراد به گفت‌و‌گوهای درونی خود توجه کرده و افکار مثبت و منفی را از هم تفکیک کنند، از آنجا که در روز حدود سی هزار فکر از سر افراد می‌گذرد، با نوشتن افکار مثبت می‌توانند به هدف مورد نظر نزدیک شوند. 

حاجتی با اشاره به اینکه حافظه و هیجان در ذهن افراد به هم نزدیک‌اند، عنوان کرد: دو مرکز امیکول و هیپوکام به ترتیب مرکز هیجان و حافظه دم دستی افراد به هم بوده و یکدیگر را تقویت می‌کنند لذا به طور معمول زمانی که افراد حس خوبی دارند، ورودی مغزی آن‌ها نیز ورودی خوبی می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تقویت افکار مثبت لازم است افراد خود را در مکان و زمانهایی قرار دهند که از آن‌ها خاطرات خوبی دارند و تمام حواس ۵ گانه خود را در ارتباط با آن خاطره به کار گیرند، همچنین نوع نشستن خود را تغییر داده و انقباضات عضلانی اضافی را برطرف کنند،حالت ریلکس گرفته و تبسم را روی لبهای خود بیاورند. 


اگر نامنظم گام بر می‌دارید دچار این بیماری شده‌اید

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند اختلال در نحوه‌ی راه رفتن به ویژه در سالمندی نشانه‌ی ابتلا به یک بیماری شایع در دوران سالمندی است و باید جدی گرفته شود.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، براساس جدیدترین یافته‌های محققان راه رفتن نامنظم و همینطور عدم توانایی صحبت در حالی که فرد راه میرود می‌تواند نشانه‌ی ابتلا به بیماری آلزایمر در سالمندان باشد.

گفتنی است: از جمله روش‌های دیگر که افراد می‌توانند برای تشخیص ابتلا به آلزایمر یا گام‌های ابتدای ان انجام دهند راه رفتن در حالی که فرد شماره‌های اعداد را به صورت ترتیبی معکوس بخواند می‌باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در صورت مشاهد‌ه‌ی این علامت فرد سالمند بهتر است که به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نماید تا تمهیدات لازم برای مقابله و یا پیشگیری از بیماری برای او اندیشیده شود.

گفتنی است: عوامل دیگری نیز در بروز بیماری آلزایمر نقش دارند مانند سابقه‌ی ژنتیکی خانواده، سن فرد، شیوه و سبک زندگی وجود بیماری‌هایی مانند: بیماری‌های قلبی عروقی سکته‌های قلبی چاقی دیابت، حملات قلبی و افسردگی که می‌توانند مسبب بیماری آلزایمر شوند.

پزشکان توصیه می‌کنند: تا افراد با ورزش و انجام تمرین‌های ذهنی و مثبت اندیشی و همینطور مشاوره با پزشک با این بیماری برخورد نمایند./ع

در آستانه هفته سلامت روان عنوان شد؛

مثبت اندیشی و انعطاف پذیری، دو ویژگی افراد دارای سلامت روان

در آستانه هفته سلامت روان، شاد و مثبت اندیش بودن، احترام گذاشتن به خود و دیگران، عدم بدبینی، آگاهی به به نقاط قوت و ضعف خود و انعطاف پذیر بودن از جمله ویژگی افراد دارای سلامت روان عنوان شد.
به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ فاطمه زارع، کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ویژگی های فردی شخص دارای سلامت روان اظهارداشت: افردا دارای سلامت روان نسبت به خود، خانواده و جامعه بی تفاوت نیستند و با دیگران سازگاری دارد.

فاطمه زارع، شاد و مثبت اندیش بودن، احترام گذاشتن به خود و دیگران، عدم بدبینی، آگاهی به نقاط قوت و ضعف خود و انعطاف پذیر بودن را جمله ویژگی این افراد دانست و افزود: شناخت این افراد از واقعیت نسبتا دقیق است و برای رسیدن به هدف های خود براساس عقل و احساس عمل  می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فرد دارای سلامت روان نسبت به خود نگرش مثبت دارد و ناکامی ها را تحمل می کند و از طرف دیگر توانایی حل مشکلات خود را دارد.

این روانشناس افزود: این افراد از اوقات فراغت خود به نحو مطلوب استفاده می کنند و در مواجهه با مشکلات اجتماعی، کنترل و تعامل خود را از دست نمی دهند.

وی با بیان این که فرد دارای سلامت روان  استعدادهایش به طور هماهنگ و به خوبی رشد می کند، عنوان داشت: این افراد برای خود ارزش قائل هستند چون می دانند آفریده خداست و از طرف دیگر دنیا را گذرگاهی برای رسیدن به آخرت می دانند.

زارع تصریح کرد: این افراد رابطه شان با دیگران سازنده و مثبت است و نیازهایشان را از طریقی برآورده می کنند که با ارزش های اجتماعی منافات نداشته باشد.

کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان، صابر، صادق، درستکار و بخشنده، استغفار کننده و فرزند خویشتن خویش بودن را از دیگر ویژگی های افراد دارای سلامت روان برشمرد و متذکرشد: این افراد در نظر دیگران فرد موجهی محسوب می شوند، زیرا در همه کارها متعادل هستند./ح

در محیط‌های منفی‌نگر چه باید کرد؟

افراد برای رهایی از محیط‌های منفی‌نگر باید از عادات ذهنی خود شروع کنند.
دکتر‌ حاجتی روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: افراد می‌توانند به مرور زمان منفی‌نگری را از خود دور کنند. از آنجا که ذات انسان گرایش بیشتری به افکار منفی دارد، اگر فرد اراده نداشته باشد و اجازه دهد تا افکار به او مسلط شوند ناخود‌آگاه به یک فرد منفی‌نگر تبدیل می‌شود. لذا خواست و اراده افراد بالاترین مقام ذهن انسان است. 

این دکتر‌ روانشناس با اشاره به تأثیرات مثبت‌اندیشی بر زندگی افراد اشاره داشت: این افکار در وهله اول منافع جسمی، روحی و روانی زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد و سلامت خانواده و اطرافیانش را تضمین می‌کند. همچنین میزان موفقیت‌های افراد را در حوزه‌های مختلف تحصیلی، اجتماعی، شغلی و روابط زناشویی تا حد زیادی بالا می‌برد. 

حاجتی‌، با اشاره به راهکارهایی برای رهایی از محیط‌های منفی توصیه داشت: در اولین گام لازم است افراد عادات ذهنی خود را تغییر دهند که مستلزم صرف زمان و اندیشه است، خلق یک حالت مسری دارد. نشاط و افسردگی هر دو قابل انتقال هستند، پس از تصمیم‌گیری می‌توان 1 تا 6 ماه این تغییر را به وجود آورند.


استرس قدیمی‌ترین بیماری دنیا

محققان معتقدند استرس با عمری 10 هزار ساله قدیمی ترین بیماری است که از خلقت بشر تا کنون وجود دارد.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ استرس بیماری که از 1300 سال پیش از میلاد مسیح وجود داشته و با سابقه ترین بیماری قلمداد می‌شود.

این تحقیق که با مطالعه‌ی متون باستانی حاصل گردیده به عمر دراز بیماری استرس دلالت دارد و برخی از مورخین این بیماری را از خلقت ابتدایی بشر می‌دانند.

بر اساس جدیدترین بررسی صورت گرفته در متون تاریخی یکی از سرداران سپاه یونانی در نبرد با فرمانده سپاه ایران در هنگام مبارزه ناگهانی بینایی دو چشم خود را از دست داده که علت آنرا استرس می‌دانند.

اما بنا به تحقیقات پروفسور هیوز، ارجاعاتی به این اختلال عصبی در متون بازمانده از تمدن آسوری در بین النهرین در فاصله سال‌های ۱۳۰۰ تا ۶۰۹ پیش از میلاد هم وجود دارد.



ارتباط استرس وضعیف شدن بینایی

فکری تصریح کرد: برخی از بیماری‎ها وقتی رخ می‎دهد قابل‌پیشگیری نیستند، از این حیث باید ریسک فاکتورها کنترل شود و شیوه زندگی تغییر کند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،یک متخصص چشم گفت: توجه به زندگی سالم و دوری از استرس‎ها علاوه بر رعایت بهداشت، باعث بهتر شدن کارآیی چشم می‌شود.

آرمان فکری در عین حال گفت: اتفاقات و شوک‎های ناگهانی در زندگی نمی‎تواند عاملی بر ضعف یا نابینایی چشم باشد و این موضوع مبنای علمی ندارد، البته ممکن است تاثیرات زودگذری بر روی چشم داشته باشد ولی مادام‎العمر نیستند و باعث نابینایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری‎های مغز و اعصاب، افزود: بیماری‎های مغز و اعصاب روی چشم اثرگذار است. همچنین استرس‌ها، افسردگی، سکته مغزی، بیماری M.S و تومورها در بیماری‎های چشمی تاثیر دارند و به همین جهت باید نسبت به رفع بیماری‎های زمینه‎ای اقدام کرد.

فکری تصریح کرد: برخی از بیماری‎ها وقتی رخ می‎دهد قابل‌پیشگیری نیستند، از این حیث باید ریسک فاکتورها کنترل شود و شیوه زندگی تغییر کند. همچنین توجه به تغذیه و ورزش و تحرک از ملزومات مهم برای جلوگیری از بیماری‎های اولیه است.

این متخصص یادآور شد: مردم برای داشتن زندگی سالم باید از پیشامدهای استرس‎زا و خود بیمار پنداری دوری کنند و زندگی خود را با آرامش توام کنند؛ چراکه آرامش در زندگی سبب می‌شود فرد در طول شبانه‌روز خواب بهتری داشته باشد و چشم کار آیی مناسب‎تری از خود نشان دهد.
 

افسردگی، بیماری که در "زنان "شایع‌تر است

متخصص روان‌پزشکی گفت: امروزه افسردگی در زنان شایع‌تر است و این مهم تنها مختص به کشور ما نیست و شیوع آن در کل دنیا افزایش پیداکرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،مینا شعبانی با اشاره به تحقیقاتی که در زمینه افسردگی در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: طی تحقیقات صورت گرفته میزان شیوع افسردگی در کشور هم‌سو با سایر کشورها پیش می‌رود و نمی‌توان گفت در کشور ما وضعیت ناخوشایندتر از سایر کشورهاست، ولی با این‌ حال باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی با اشاره به علائم افسردگی، افزود: علائم زیادی در این زمینه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اختلالات تغذیه، اختلالات خلقی، احساس لذت نبردن از فعالیت‌هایی که لذت‌بخش هستند، افکار بی‌ارزشی و یا اینکه فرد احساس گناهکاری داشته باشد، در صورتی‌ که تعدادی از این علائم در فرد مثبت باشد نشان‌دهنده افسرده بودن فرد است که باید درمان شود.

این متخصص روان‌پزشکی تصریح کرد: در صورتی‌ که تشخیص داده شود فرد دچار افسردگی شده است باید تحت درمان قرار گیرد که در کنار درمان‌های بالینی باید از درمان‌های دارویی هم استفاده کنند که در این راستا داروهای سالمی وجود دارند که نه خواب‌آور هستند و نه وابستگی ایجاد می‌کنند، در ضمن این داروها مادام‌العمر تجویز نمی‌شوند، بلکه برای یک مدت شش ‌ماهه تجویز شده و پس ‌از آن قطع می‌شود.

شعبانی با اشاره به روش‌های پیشگیری در این حوزه، یادآور شد: در خصوص بیماری افسردگی پیشگیری اولیه نداریم، چرا که در بعضی موارد زمینه ژنتیکی وجود دارد و عملاً کاری نمی‌توان کرد، ولی ما باید در زندگی استرس‌های بیرونی را کم کنیم و فشارهای روانی را تحت کنترل داشته باشیم، زیرا شاد بودن محیط اطراف تأثیر بسزایی در این خصوص دارد. همچنین افسردگی معمولاً از سن 40 سالگی شروع می‌شود، اما ممکن است پایین‌تر از 40 سالگی هم رخ دهد.

بی‌خوابی شبانه، دشمن حافظه

بی‌خوابی و از دست دادن نیمی از خواب شب، می‌تواند به حافظه آسیب رسانده و رفتار عادی سلول‌های مغز را تغییر دهد
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،براساس تحقیقات محققانیک نفر از هر 5 بزرگسال دارای نشانه‌های کمبود مزمن خواب است، مشکلی که یک مشکل سلامتی عمومی و شایع محسوب می‌شود و همچون مشکل چاقی، مشکلات قلبی عروقی و حافظه از موضوعات جدی عرصه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

بی‌خوابی فعالیت یک شبکه مهم از مناطق مغز را مختل می‌کند که اختلال در عملکرد این شبکه دربرگیرنده ایجاد بیماری آلزایمر است.

بی‌خوابی در ارتباط با منطقه مغزی هیپوکامپ تغییرات ناگهانی ایجاد می‌کند، درحالی که این منطقه برای حافظه و حالت پیش فرض شبکه مغز، حیاتی است.

خاطرات ترسناک در طول خواب به طور ارادی تضعیف می‌شوند که این امر می‌تواند احتمالی برای درمان اختلال استرس پس از یک آسیب روحی را مطرح کند.

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. ناتوانی در به خواب رفتن و یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویند. کم ‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود.

کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان به احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین اشاره کرد، این درحالی است که کم‌ خوابی در بین زنان 1.4 برابر مردان است./


11 قدم برای خودشناسی

خودشناسی,عشق بی قید و شرط

 

تست خود شناسی - در برابر همسر، فرزندان، اعضای خانواده و دوستان عشقی بی قید و شرط داشته باش. زندگی توام با عشق بی قید و شرط، مسیر دلخوشی و شادی های زندگی را روشن می کند.

 

دلت می خواهد بدانی که در مسیر درست زندگی قرار گرفته ای؟

دوست داری زندگی پر بار و بدون دغدغه ای داشته باشی و بر مشکلات زندگی غلبه کنی؟

دلت می خواهد موانع زندگی را از سر راه برداری و با تغییر و تحول معنوی، اجتماعی و درونی گام های بلندی را به سوی خوشبختی برداری؟

تمام جواب ها در یک جمله خلاصه می شود : « باید خودت را بشناسی ». شناخت خود یعنی کشف مهارت ها و استعدادهای نهفته.

 

به کارگیری توصیه های زیر ضامن موفقیت توست:

 

1 - شم و شهودت را دنبال کن

اجازه نده مشکلات زندگی، تو را به عقب براند. رویاهایت را عملی کن. همان فردی باش که در آرزویش بودی و هستی. تصمیم بگیر و اقدام کن. نگران اشتباهاتت نباش، شکست خوردی، ناامید نشو، دوباره تلاش کن، حتی اگر هزار بار هم سرخورده شدی، در اصل هزار راه مختلف را امتحان کرده ای و از صمیم قلب می دانی که تلاش خود را کرده ای.

 

تو در درونت آتشی شعله ور است که به خاطر عشق به چیزی می سوزد. وظیفه توست که همان مورد را پیدا کنی و آتش عشق به آن را روشن نگه داری. این است زندگی تو. نگذار دیگران آتش عشق تو را خاموش کنند. هر کاری از دستت برمی آید، بکن. هر کجا می خواهی برو، رویاهایت را با دیدی گسترده دنبال کن.

 

برای رسیدن به اهدافت تلاش کن. مایوس نشو. جاده منتهی به رویاهایت پر از سنگلاخ است. موانع را، سکوهای پرتابی به سوی موفقیت قلمداد کن. دل و جرات به خرج بده. در انتهای جاده، خوشبختی و موفقیت در انتظار توست.

 

2 - به خودت افتخار کن

تو صمیمی ترین دوست و مهمترین منتقد خودت هستی. علی رغم نظرات دیگران، در پایان روز در آینه زندگی فقط بازتاب خودت را می بینی. خودت را دربست بپذیر. وقتی به خودت افتخار کنی، در زندگی با انگیزه می شوی، در این صورت مسیری الهی را که به رضایت خدا ختم می شود در پیش می گیری، به رضایت الهی تن می دهی و الگویی مناسب برای دیگران می شوی.

 

دقت کن که به خود بالیدن به معنی تکبر و فخر فروشی نیست، بلکه به این مفهوم است که برای خودت به عنوان فردی الهی، ارزش قایل هستی. البته تو فردی بی عیب و نقص نیستی ولی سزاوار احترام و پذیرش هستی.

 

تو نویسنده کتاب زندگی خودت هستی. پس قلم سرنوشت را در دست بگیر و قصه معنوی خودت را بنویس. خدا می داند چه تعداد افرادی هستند که دلشان می خواهد جای تو بودند. پس به خودت افتخار کن.

 

3 - خودت عامل تغییر و تحول هستی

سعی کن، هر کاری که انجام می دهی تغییر و تحول مثبت اندیشی ایجاد کنی. آیا این موضوع حقیقت دارد که فقط از طریق کمک به دیگران است که زندگی ات پربار می شود؟

 

جواب مثبت است. وقتی تو روی زندگی دیگران تاثیر مثبت داشته باشی، این عمل بر روی زندگی خودت هم موثر است. کاری بکن که دیگران هم خوشحال شوند یا اینکه کمتر زجر بکشند. هر چند تو تک و تنها هستی و همه کار را نمی توانی انجام دهی ولی لااقل خدمتی هرچند ناچیز از دست تو برمی آید. از اینکه دل کسی را شاد کنی، لبخند رضایت به لب بیاور و مطمئن باش که اقدام الهی تو، خدا را هم شاد می کند.

 

4 - سرحال و شاکر باش

شادی درون توست. تفکر تو شادی آفرین است. فقط نگرش توست که اهمیت دارد و دنیا را متحول می کند. هر آنچه در مورد خودت و یا موارد دیگر فکر کنی، همان هم رخ می دهد. شاکر بودن، ضامن شادی توست. هر لحظه که احساس می کنی شکر خدا کاری دشوار است، در جایی خلوت با چشمانی بسته بنشین، نفسی عمیق بکش و از بابت اکسیژنی که تنفس می کنی و آن خدایی که این اکسیژن مجانی را در اختیارت قرار داده، شکر کن. هر دم و بازدم تو سزاوار شکر الهی است.

 

5 - قدر اوقات خودت را بدان

زمان، ارزشمندترین مولفه زندگی است. عمر خودت را به بطالت سپری نکن. انگیزه زندگی ات را پیدا کن و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح رد آن را بگیر. زمان، مجانی در اختیارت قرار گرفته است. نمی توانی آن را صاحب شوی ولی می توانی از آن استفاده کنی.

 

می توانی آن را خرج کنی اما نمی توانی آن را پیش خودت نگه داری. به محض اینکه زمان را از دست دادی، هرگز نمی توانی آن را گیر بیاوری. عمر تو روی این کره خاکی کوتاه است، پس بگذار که رویاهایت بزرگتر از ترس ها و اقدامت پر سروصداتر از کلامت باشد.

 

6 - با خودت روراست باش

در رابطه با هر آنچه که می خواهی تغییر دهی و پیشرفت کنی، صادق باش. تو تنها کسی هستی که می توانی روی خودت حساب کنی، در روح و روانت به دنبال حقیقت باش و خود واقعی ات را بشناس. در این صورت می توانی مسیر الهی را در زندگی ات دنبال کنی.

 

7 - در رابطه با دیگران با محبت باش

در روابط افراد، مسافت مهم نیست، بلکه عاطفه و محبت نقش عمده ای دارد. به کسی که عشق می ورزی، بی اعتنا نباش. بی توجهی به عزیزان در مقایسه با کلمات آتشین و غضبناک، لطمه زیادتری می زند. با کسانی که دوستشان داری، در ارتباط باش.

 

آخرین مرتبه ای که به عزیزانت اظهار محبت کردی، کی بود؟ سپری کردن اوقات در کنار آنها، نشان می دهد که تو به آنها توجه داری و برایت مهم هستند. هر چند که زندگی ات شلوغ و پرمشغله است ولی جایی هم برای عزیزانت در زندگی باز کن. با آنها حرف بزن، به درد دل آنها گوش کن. آنها را درک کن.

 

8 - عشق بی قید و شرط را احساس کن

در برابر همسر، فرزندان، اعضای خانواده و دوستان عشقی بی قید و شرط داشته باش. زندگی توام با عشق بی قید و شرط، مسیر دلخوشی و شادی های زندگی را روشن می کند. این عشق، انرژی قدرتمندی است که در ایام دشوار به داد تو می رسد و روحیه ات را بالا می برد.

 

عشق، زیبا و غیرقابل پیش بینی است که اول از خودت شروع می شود. مادامی که خودت را دوست نداشته باشی نمی توانی عشقت را به دیگران نثار کنی. عشق به خود باعث ایجاد انرژی قوی درونی می شود و همین عشق قوی ساطع شده، دیگران را هم احاطه می کندو در نتیجه از نظر تو دیگران بی عیب و نقص جلوه می کنند.

 

9 - کسانی را که به تو لطمه زده اند ببخش

حتما تو هم در مقطعی از زندگی، از دست کسی رنجیده ای و یا نسبت به او بی اعتماد شده ای و قلبت را شکسته است. هر چند که درد و رنج ناشی از آن امری عادی است ولی نباید این مورد، بیش از حد طولانی شود. رنجش سبب از دست رفتن زیبایی های زندگی می شود. بخشش یعنی آزاد کردن زندانی و باید بدانی که این زندانی خودت بودی.

 

10 - در سراسر زندگی ات مسوول باش

تو حق انتخاب و اشتباه داری اما می توانی مواردی را انتخاب کنی که درصد خطاهای َآن ناچیز باشد. اگر فرمان زندگی ات را در دست نگیری، فرد دیگری این کار را به جای تو انجام می دهد که در این صورت تو به جای اینکه ارباب خودت باشی، برده و اسیر دست دیگران می شوی.

 

تو تنها کسی هستی که سکان زندگی ات را در دست داری که البته کاری آسان نیست. تو هم مثل دیگران موانعی سر راه خود داری. باید مسوولیت پذیر باشی و به موانع غلبه کنی.

 

11 - پشیمان نباش

دنباله رو شم و شهود و ندای درونی ات باش. با خودت روراست باش و هر کاری که از دستت برمی آید برای شادی زندگی ات انجام بده. با افرادی معاشرت کن تا تو را خوشحال کنند و به اندازه ای که نفس می کشی، بخند. تا مادامی که زنده هستی به دیگران عشق بورز. کمک حال دیگران باش. در هر موردی خدا را شکر کن. از اشتباهاتت درس عبرت بگیر و هر آنچه که نمی توانی کنترل کنی رها کن.


  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم