قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

جنگ شروع شد ( پوشش لحظه به لحظه) بخش سوم

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳ ق.ظ

23:00 سخنگوی انصارالله: برای جنگی طولانی آماده‌ایم

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ما برای جنگی طولانی آماده ایم.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، وی خطاب به مردم عربستان گفت: کسانی که به سوی شما فرار می‌کنند، شکست خورده اند.

عبدالسلام با اشاره به اینکه ملت یمن فقط منتظر اشاره عبدالملک الحوثی هستند، افزود: اینک با همکاری مردم جنوب، لانه‌‌های تکفیری‌ها در هم کوبیده می‌شود.

عبدالسلام افزود: روح حماسی نزد مردم یمن امروز برای این جنگ بیش از گذشته است.

عربستان سعودی روز گذشته (6 فروردین) با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت حملات خود به یمن را آغاز کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا آغاز شده "طوفان قاطع" نامیده شده است.

جنگنده‌های عربستانی و هم پیمانانش امرز نیز حملات خود را از سر گرفتند که این حملات دست کم 20 شهید بر جا گذاشته است.

خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در یمن به سر می‌برد، می‌گوید در جریان این حملات هوایی عربستان تنها در اولین روز 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت و امارات در جنگ علیه یمن شرکت کرده‌اند. علاوه بر کشورهای مذکور، مغرب، سودان، اردن و مصر نیز در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده است.

 

22:49 فرمانده عملیات عربستان علیه یمن: هنوز هیچ عملیات زمینی انجام نشده است

به گزارش فارس، «احمد العسیری» فرمانده عملیات عربستان در جنگ علیه یمن، جمعه‌شب، در کنفرانسی خبری مدعی شد که عربستان راه ارتباطی صنعا، پایتخت یمن با شهر «صعده» در شمال یمن را قطع کرده است.صعده در شمال یمن در مرز با عربستان، یکی از شهرهای اصلی گروه انصارالله به شمار می‌رود.

به گزارش شبکه العربیه، مشاور دفتر وزارت دفاع عربستان با اشاره به اینکه بالگردهای آپاچی عربستان در مرز این کشور با یمن (در صعده) مواضع انصارالله را هدف قرار داده است، مدعی شد که این عملیات برای حمایت از مردم یمن است اما اشاره نکرد که در این عملیات چرا تاکنون بیش از 50 غیر نظامی از جمله 6 کودک کشته شده است.

او در پاسخ به سوالی دیگر درباره حمله نظامی، گفت که هنوز هیچ عملیات نظامی زمینی در یمن انجام نشده است اما مدعی شد که همه هواپیماهایی که انصارالله در اختیار داشت، هدف گرفته شد.

در حالی که طی دو روز گذشته بیش از 50 غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک کشته شده است، این مقام نظامی عربستانی اعلام کرد که عملیات مذکور تا تحقق همه اهداف عربستان ادامه خواهد یافت.

العسیری حمایت از «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن را که ماه گذشته میلادی از سمت خود استعفا کرد، بخشی از هدف عربستان دانست و گفت که حمایت از هادی حمایت از «مشروعیت او» در یمن است.

عربستان از بامداد پنجشنبه (دیروز) عملیات نظامی هوایی علیه یمن آغاز کرده است که 4 کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) به همراه مصر، سودان و مغرب در آن مشارکت دارند. ترکیه نیز از این عملیات علیه مردم یمن حمایت کرد.

 

22:47 سخنگوی عملیات ضد یمن: چندین پایگاه هوایی و پدافند ارتش یمن را هدف قرار داده ایم

واحد مرکزی خبر/ شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد: فرماندهی عملیات عاصفه الحزم

(طوفان قاطعیت) اعلام کرد جنگنده های ائتلاف یکی از پل های امدادی حوثی ها را هدف قرار دادند.

سخنگوی عملیات همچنین از هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی العند در جنوب یمن خبر داد و گفت در صدد بودیم از استفاده حوثیها از این پایگاه جلوگیری کنیم.

وی با ادعای اینکه بر آسمان یمن مسلط هستیم افزود: جنگنده های اماراتی هم پایگاه پدافند هوایی ارتش یمن و انبارهای مهمات آن را هدف قرار داده اند.

 

22:46 وزیرخارجه مستعفی یمن برای گفتگو با انصارالله پیش شرط اعلام کرد

واحد مرکزی خبر/ «ریاض یاسین» وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن روز جمعه اعلام کرد : «اگر جنبش انصارالله عبدربه منصور هادی را به عنوان رییس جمهور یمن به رسمیت بشناسد حاضر هستیم برای حل بحران در کشور با آن ها مذاکره کنیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز ، ریاض یاسین که برای شرکت در نشست سران عرب در شرم الشیخ بسر می برد گفت : «هنوز برای گفتگو دیر نشده است . گفتگویی که بر پایه مشروعیت منصور هادی باشد نه بر پایه کودتای شبه نظامیانی که حاضر هستند برای تسلیم یمن به ایران دست به هر کاری بزنند.»

وی افزود عملیات نظامی موسوم به «عاصفه الحزم» تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

بیست و ششمین نشست سران عرب شنبه و یکشنبه در شرم الشیخ برگزار خواهد شد و مهمترین دستور کار این نشست تحولات یمن خواهد بود و قرار است رییس جمهور مستعفی یمن در آن شرکت کند.

 

22:44 هماهنگی هیات سازمان ملل با انصارالله برای خروج از صنعا

ایرنا/ سازمان ملل با انصارالله یمن برای خروج کادر مستقر خود در صنعا هماهنگی کرده است.به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، سازمان ملل اعلام کرده است هیات نمایندگی این سازمان در صنعا پایتخت یمن آماده خروج از این کشور است و هماهنگی های لازم با انصارالله برای انتقال کارکنان سازمان ملل به کشور جیبوتی انجام شده است.

 

21:17 اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمکهای انسان دوستانه به یمن و پذیرش مجروحین حمله عربستان

ایران برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن و همچنین پذیرش محروحین حمله عربستان به یمن در بیمارستان های داخلی کشور،‌اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ در جلسه ای که باحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس جمعیت هلال احمر و مسئولین حوزه های بهداشتی و درمانی نهادهای عمومی و نظامی تشکیل شد بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارسال کمکهای دارویی وپزشکی و اعزام تیمهای درمانی، همچنین پذیرش مجروحین حوادث تروریستی و حمله نظامی عربستان به یمن، تاکید شد.

در این نشست که در دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، مقرر شد هماهنگیهای لازم برای مشخص شدن نیازهای فوری دارویی و درمانی به عمل آید و در صورت اعلام دولت انقلابی یمن، این کمکها از طریق هلال احمر به این کشور ارسال گردد. همچنین تعدادی از بیمارستانهای تهران برای پذیرش مجروحین و مصدومین تجاوز نظامی عربستان اعلام آماده گی کردند.

 

21:15 اخبار تایید نشده مبنی بر حرکت ناوگان روسیه و چین به سوی باب المندب

همزمان با اعلام وزارت دفاع روسیه مبنی بر عزیمت کشتی جنگی ضد زیردریایی این کشور به غرب دریای مدیترانه برای نمایش حضور روسیه در این منطقه، برخی خبرهای رسانه‌ای از عزیمت ناوگان روسیه و چین به منطقه باب المندب حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وادیم سرگا سخنگوی دفتر اطلاع رسانی ناوگان دریایی روسیه امروز جمعه گفت: کشتی بزرگ ضد زیردریایی "سفرومورسک" پیشتر در چارچوب ناوگان کشتی های جنگی روسیه در دریای مدیترانه در مانور تمرین تخلیه سرنشینان یک کشتی "غرق شده" شرکت داشت.وی یادآور شد: این کشتی ماموریت خود را در دریای مدیترانه در دسامبر گذشته آغاز کرد و در شماری از تمرین های مشترک با ناوگان دریای سیاه و دریای بالتیک روسیه شرکت داشت و همچنین امنیت دریانوردی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن را تامین کرد.در همین حال، پایگاه خبری "دات مصر" اعلام کرد: "منابع حاکمیتی" در گفت وگوی اختصاصی به این پایگاه گفتند که ناوگان های چین و روسیه عملا از مواضع تمرکز خود در آب های منطقه به سمت تنگه باب المندب به حرکت درآمده اند.

با این حال، شبکه خبری العالم نتوانسته است که صحت این خبر را از منابع رسمی روس یا چینی تایید کند. اما وزارت خارجه چین روز پنجشنبه و در پی آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، نگرانی شدید خود را از اوضاع بحرانی در یمن ابراز داشت.هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: چین همه طرف ها را به التزام به مصوبات شورای امنیت در ارتباط با یمن و حل و فصل درگیری از طریق گفت وگو ترغیب می کند.سفارت روسیه در یمن نیز اعلام کرد که با وجود تشدید تنش های امنیتی در منطقه، درحال حاضر برای انتقال دیپلمات ها و شهروندان روس از یمن برنامه ریزی نمی کند.

 

20:43انصارالله حضور فرماندهان ایرانی در یمن را تکذیب کرد

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن هرگونه حضور فرماندهان ایرانی در یمن برای کمک به این جنبش را تکذیب کرد.

20:31 سرکرده منافقین هم از عملیات عربستان در یمن حمایت کرد

«محمود الهباش» قاضی‌القضات فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تجاوز عربستان و 10 کشور دیگر به یمن از اعراب خواست با مُشتی آهنین به هر طرفی که به گفته از مشروعیت خارج شده، پاسخ دهند همانگونه اکنون در یمن عمل شده است.

 

20:29 سرکرده منافقین هم از عملیات عربستان در یمن حمایت کرد

سرکرده منافقین با استقبال از تصمیم پادشاه عربستان برای حمله به یمن، آن را «دفاع مشروع» در برابر ایران خوانده و خواستار ادامه حملات شده است.

 

20:09 مقام نظامی یمن: شکست عربستان در ضربه زدن به سامانه‌های موشکی راهبردی یمن

یک منبع آگاه و عالیرتبه نظامی یمن اعلام کرد که عربستان سعودی به رغم بمباران‌های مستمر مناطق مختلف در یمن، موفق نشد به سامانه‌های موشکی سام و اسکاد آسیبی وارد کند.بر اساس این گزارش، حملات هوایی عربستان سعودی به یمن برخلاف آنچه که برخی رسانه‌های سعودی و قطری شایعه می‌کنند، موفقیت‌های نظامی چندانی به همراه نداشته است و پدافند موشکی سام و اسکاد در مکان امنی قرار گرفته‌اند و تاکنون سعودی‌ها نتوانسته‌اند آسیبی به مقر نگهداری این موشک‌ها وارد کنند.

 

20:07 خطیبان نماز جمعه صنعا خواستار جهاد علیه تجاوز عربستان شدند

«شیخ علی خالد الشمری» عضو ارشد شورای اتحاد علمای یمن نیز پنجشنبه (دیروز) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس اعلام کرد که بعد از تجاوز عربستان به خاک یمن که شهروندان بی‌گناه یمنی را هدف قرار داده این شورا فرمان جهاد مقدس برای دفاع از وطن و کشور را صادر کرد.

 

 20:05  عمر البشیر: مداخله نظامی در یمن لازم بود

البشیر در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» گفت: مداخله نظامی در یمن امری واجب بود که دیگر نباید در آن تأخیر می‌شد خصوصا اینکه امیدهایی وجود داشت که طرح «ابتکار خلیجی» را برخی‌ها که باید به آن توجه می‌کردند، توجه کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و حوثی‌های به نقشه‌های خود تا رسیدن به عدن ادامه دادند و این روند ، گزینه دیگری در برابر دیگران به جز مداخله نظامی باقی نگذاشت.

وی افزود: در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید شد و بر سر هماهنگی کامل در مسائل سوریه، یمن و لیبی و غیره به توافق رسیدیم.

البشیر تاکید کرد که امنیت عربی در حال حاضر بدترین مرحله خود را می‌گذارند و هیچ کشوری عربی از آن در امان نیست.

 

20:01 خبرگزاری فرانسه: ۲۱ عضو انصارالله یمن در عدن کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 21 عضو کمیته‌های مردمی عضو انصارالله یمن در کمین تکفیری‌های القاعده در استان «عدن» در جنوب یمن کشته شدند.

در حال حاضر درگیری‌ها بین نیروهای انصارالله و ارتش یمن با تروریست‌های القاعده و طرفداران «منصورهادی» در استان «عدن» جریان دارد.

20:00 درخواست شورای همکاری خلیج فارس از شورای امنیت برای صدور قطعنامه علیه انصارالله

به گزارش آسوشیتدپرس، دیپلمات‌ها می‌گویند اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از نشستی در روز پنجشنبه با نمایندگان این کشورها همچنین خواستار آن شده‌اند که این قطعنامه به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل قابل اجرا باشد.

قطعنامه‌های صادر شده تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد استفاده از اقدام نظامی و سایر اقدامات تنبیهی مانند تحریم را علیه کشورهایی که ناقض مبانی صلح و امنیت جهانی تشخیص داده شوند، مجاز اعلام می‌کند.

19:49 بالاترین نهاد مفتی‌های وهابی، جواز حمله به ملت یمن را صادر کرد

 

شیعه نیوز/ هیأت موسوم به «علمای ارشد سعودی» که بالاترین نهاد دینی در عربستان می‌باشد، در واکنش به تجاوز عربستان به همراه 10 کشور دیگر به یمن مدعی شد این عملیات نظامی حکیمانه است .

هیأت موسوم به «علمای ارشد سعودی» که بالاترین نهاد دینی دینی در عربستان به شمار می رود در واکنش به تجاوز عربستان به همراه 10 کشور دیگر به یمن مدعی شد این عملیات نظامی حکیمانه است و از تمامی مسلمانان جهان خواست آن را تایید کنند.

 

19:44 پیروزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد امروز القاعده در «ابین»

 

فارس/نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند امروز القاعده را در پایگاه نظامی تیپ 115 در یکی از مناطق استان «ابین» شکست دهند.

19:41 علی عبدالله صالح یگانهایی را برای بستن جاده عدن-المکلا اعزام کرد

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد علی عبدالله صالح یگانهایی را برای بستن جاده عدن - المکلا اعزام کرده است.

19:39حمایت تروزیست های پاکستان از حمله رژیم سعودی به یمن

ابنا/ یکی از رهبران گروه تروریستی جماعت الدعوه در اجتماع اعضای این گروه در اسلام آباد حمایت خود را از حمله عربستان به خاک یمن اعلام کرد.
 

19:39وزارت خارجه یمن: شورای حقوق بشر تجاوز عربستان را محکوم کند

وزارت خارجه یمن همچنین تاکید کرد که تجاوزهای عربستان به هیچ عنوان بحران را حل نمی‌کند و اینگونه اقدامات نقشی در واداشتن گروه‌های سیاسی به در پیش گرفتن گفت‌‌وگوها ندارد بلکه اوضاع سیاسی و اقتصادی و انسانی را پیچیده می‌کند.

 

19:34 صدها فرد مسلح درلحج یمن درانتظار پشتیبانی هوائی عربستان

شبکه العربیه در خبری فوری از کشته شدن 15 نیروی انصارالله یمن در کمین نیروهای طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در استان «لحج» خبر داد. بر اساس این گزارش، این افراد در منطقه «صبر» واقع در استان لحج کشته شدند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری المیادین اعلام کرد که صدها فرد مسلح، اکنون راهی پایگاه نظامی «العند» در این استان شده‌اند و منتظر پشتیبانی هوایی عربستان سعودی هستند.جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (دیروز) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

 

19:32 هاموند: سعودی‌‌ها نمی‌توانند حکومت مورد حمایت ایران را در یمن ببینند

"فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس گفت که سعودی‌ها نمی‌توانند قبول کنند که نظامی که مورد حمایت ایران است بر یمن سیطره یابد.

انگلیس پیشتر حمایت خود از حملات عربستان و همپیمانانش به یمن را اعلام کرده بود.

 

19:30 منابع یمنی از کشته شدن 30 نظامی عربستانی در درگیری با انصارالله خبردادند

به گزارش پایگاه خبری الحیاد یمن ، فعالان اجتماعی عربستانی تصاویری از نظامیان عربستانی کشته شده در مرزهای یمن در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و وزیر دفاع این کشور را مسئول کشته شدن نظامیان دانستند .فعالان عربستانی همچنین اعلام کردند یک فروند هواپیمای جنگی عربستانی به خلبانی سلطان عبدالله القحطانی توسط یمنی ها سرنگون شده است .

رسانه های طرفدار جنبش انصارالله یمنی نیز اعلام کردند: نیروهای این جنبش موفق شدند شماری از تجهیزات نظامی ارتش عربستان را منهدم کرده و حدود 30 نظامی عربستانی را از پای در آورند .عربستان سعودی از ساعات نخست روز گذشته دست به تجاوز نظامی به یمن و بمباران مناطقی از این کشور زد .بر اثر این حملات تاکنون ده ها غیر نظامی کشته و ده ها تن دیگر نیز زخمی شده اند .بیشتر این کشته ها و زخمی ها زن و کودک هستند .

 

 

18:44 حمله توپخانه ای عربستان به مناطق مسکونی انصارالله در شمال یمن

توپخانه ارتش عربستان مناطق مسکونی حوثیان در مرزهای شمالی یمن را هدف قرار داد .به گزارش "الشرق الاوسط"، این اولین حمله زمینی به خاک یمن از دو روز گذشته تاکنون است.مناطق هدف قرار گرفته شده غیرنظامی بودند.تاکنون گزارشی درباره تلفات این حمله منتشر نشده است.

 

18:43 روزنامه السفیر/ جنگ بی فایده علیه یمن...عرب به کجا می رود؟

مهمترین عناوین:

*جنگ بی فایده علیه یمن...عرب به کجا می رود؟

*حمایت آمریکایی و اسودگی خاطر اسرائیلی...و دهها قربانی در حملات هوایی

 

18:41ادعای وزیر خارجه مستعفی یمن درباره ایران و حمله عربستان به یمن

فارس/ وزیر خارجه مستعفی یمن ضمن ادعای اینکه نیروهای ایرانی در صنعا در حال حمایت از نیروهای انقلابی و انصارالله هستند، مدعی شد که حملات عربستان هیچ غیرنظامی را نکشته است.

«ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که اکنون در مصر به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه العربیه، ادعا کرد که نیروهای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور مخلوع یمن و انصارالله، نفسهای آخر خود را می‌کشند.

وی در ادامه ادعا کرد که نیروهای ایرانی در صنعا حضور دارند و در حال حمایت از انصارالله هستند.

یاسین از پایبندی به گفت‌وگوهای یمن و طرح «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن برای حفظ وحدت یمن گفت و اظهار داشت که برخی طرف‌های عربی و بین‌المللی به توسعه و رشد مجدد یمن وعده داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت لزوم عملیات زمینی نیز علیه یمن انجام خواهد شد خبر داد که نیروی دریایی مصر اکنون راهی باب‌المندب شده‌اند.

 

18:04 فرمانده پلیس دبی: با هر فرد یا گروه عربی که با ایران ارتباط دارد باید مانند حوثی‌‌های یمن برخورد کرد

به گزارش "الشرق الاوسط"، "ضاحی خلفان" مدعی شد: حوثیان یمن با شعارهای خود ثابت کردند که از ایران تبعیت می‌‌کنند و ما نباید اجازه دهیم چنین گروه‌‌هایی در "جزیره العرب" حضور داشته باشند.

 

18:04 گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان با السیسی و اردوغان و تاکید بر حفظ امنیت خلیج فارس

تسنیم/ پادشاه عربستان سعودی تلفنی با رئیس جمهور مصر و رئیس جمهور ترکیه گفت‌وگو و موضوعات منطقه‌ای از جمله راهکارهای مقابله با تروریسم و نابودی آن را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شب گذشته با عبد‌الفتاح السیسی تلفنی گفت وگو کرد و از حمایت‌های سیاسی و نظامی مصر از عملیات «عاصفه الحزم» (طوفان قاطع) قدردانی نمود. ملک سلمان تاکید کرد که این مواضع شجاعانه و شرافتمندانه رئیس و ملت مصر چیز عجیبی نیست. در همین رابطه علاء یوسف سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی به ملک سلمان تاکید نمود که امنیت خلیج‌فارس خط قرمز و جزء جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر است.وی اشاره کرد چالش هایی که منطقه عربی و ملت‌های آن را تهدید می‌کند، چالش‌های واحدی است که نیازمند اتحاد و وحدت صفوف برای رویارویی با آن است.به گفته سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر، در این تماس تلفنی دو طرف مسائل مطرح در دستور کار اجلاس عربی از جمله راهکارهای مبارزه با تروریسم و نابودی آن را که تهدیدی مستقیم و خطری برای امنیت ملی عربی است، بررسی کردند.

رؤسای مصر و عربستان همچنین مسائل دیگری از جمله تقویت همبستگی عربی و توسعه سازوکارهای اقدام مشترک عربی را مورد بررسی قرار دادند.

پیش از این نیز وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد که مصر با نگرانی تحولات خطرناک و چالش‌هایی که امت عربی در دوره کنونی شاهد آن است دنبال می‌کند، تحولاتی که بقای کشورهای عربی را تهدید می‌کند و در سایه اوضاع سیاسی و امنیتی لطمه مستقیم به امنیت ملی عربی می‌زند.در این بیانیه همچنین آمده است که مصر با توجه به مسئولیت تاریخی خود در قبال امت عربی و درک خطرات این چالش‌های بی سابقه که تهدیدی برای امنیت ملی عربی به خصوص برای امنیت منطقه خلیج فارس است، بار دیگر تاکید می‌کند که امنیت ملی مصر با امنیت منطقه خلیج فارس گره خورده و امنیت خلیج فارس خط قرمزی برای مصر است.

وزارت خارجه مصر همچنین بر پایبندی مصر بر ادامه همکاری تنگاتنگ با برادران عرب به منظور مقابله با تهدیدات و خطرات موجود تاکید کرد.از سوی دیگر شاهزاده محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی با السیسی تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن آخرین تحولات مربوط به عملیات «عاصفه الحزم» (طوفان قاطع) را بررسی کرد. به گزارش پایگاه تلویزیون الجدید، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی با پادشاه عربستان درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد. عربستان سعودی در ساعات اولیه صبح روز گذشته برخی نقاط یمن را بمباران کرد. به گفته یک منبع مصری، هماهنگی بین مصر، عربستان، امارات، اردن، مغرب، سودان و پاکستان برای حمله زمینی به یمن وجود دارد.

 

18:04 اکونومیست: مداخله نظامی عربستان، یمن را تبدیل به عراق و سوریه می‌کند

اکونومویست در این یادداشت با اشاره به پیشروی‌های نیروهای جنبش انصارالله به سمت «عدن» در هفته جاری، مداخله نظامی عربستان را پاسخی به درخواست «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور متواری یمن توصیف کرده است.

این گزارش، به رغم این، می‌افزاید: «اما عربستان با در دست گرفتن هدایت حمله نظامی برای بازگرداندن "هادی"، ممکن است فروپاشی از قبل پیش‌بینی شده یمن به سناریوی عراق ـ لیبی ـ سوریه را تسریع کند.»

به نوشته اکونومیست، مداخله نظامی به رهبری کشورهای سُنّی احتمال دارد تفرقه‌های قومی در داخل یمن را تشدید کرده و اوضاع این کشور در منطقه را تخریب کند.

 

18:04 پوتین و نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران و یمن گفت‌وگو کردند

فارس/ رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران و تحولات یمن گفت‌وگو کرده است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع خاورمیانه و برنامه هسته‌ای ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است: «در این تبادل نظر درباره مشکلات منطقه‌ای، توجه زیادی به تنش‌زدایی در منطقه و همچنین روند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران شد. دو طرف در این گفت‌وگو از اوضاع یمن ابراز نگرانی کردند. رئیس‌جمهور روسیه بر اهمیت تلاشها برای رسیدن به راه حلی مسالمت‌آمیز تأکید کرد. این اولین گفت‌وگوی دو طرف از زمان روی کار آمدن نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی بود.

 

17:54ظریف: در مذاکرات هسته‌ای درباره تحولات یمن بحث نمی‌کنیم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بار دیگر تأکید کرد تحولات یمن در دستور کار مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 قرار ندارد.

به گزارش اسپوتینک، وی در جمع خبرنگاران گفت: «واضح است که وقتی دیپلمات‌ها جایی جمع شوند درباره آن صحبت خواهند کرد. اما ما بارها گفته‌ایم که موضوعی که در حال حاضر روی میز مذاکره قرار دارد گفت‌وگوهای هسته‌ای است. مذاکرات ما محدود به موضوع هسته‌ای هستند.»

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد کری و ظریف در حاشیه نشست‌های لوزان درباره تحولات یمن هم رایزنی کرده‌اند.

 

 

17:52پاکستان: به عربستان قول حمایت نظامی علیه یمن ندادیم

وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که این کشور قول نداده است که به ائتلافی بپیوندد که عربستان در جنگ علیه یمن آن را رهبری می‌کند.

«خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان امروز جمعه اعلام کرد که اسلام‌آباد تصمیمی مبنی بر اینکه حمایت نظامی از ائتلاف عربستان در جنگ علیه یمن اتخاذ نکرده است.

بنا بر گزارش رویترز، آصف که در پارلمان صحبت می‌کرد، خطاب به نمایندگان گفت: هیچ تصمیمی برای مشارکت در جنگ نگرفته‌ایم. هیچ وعده‌ای نداده‌ایم. وعده ندادیم که حمایت نظامی از ائتلافی بکنیم که عربستان آن را در یمن هدایت می‌کند.

او در عین حال گفت: اما پاکستان به دفاع از عربستان در رویارویی با هر خطری که تمامیت آن را تهدید کند، متعهد است.

این مقام پاکستانی افزود: در سوریه و یمن و عراق دودستگی‌هایی وجود دارد که باید مهار شود. بحرانی است که برای پاکستان نیز پیامدهایی دارد.

 

17:51منابع آگاه سعودی: تا زمانی که منصور هادی به کاخ ریاست جمهوری بازنگردد حملات ادامه می‌یابد

منابع آگاه سعودی اعلام کردند تا زمانی که منصور هادی به کاخ ریاست جمهوری بازنگردد حملات ادامه می‌یابد. به گزارش خبرگزاری "الشرق الاوسط" کشورهای ائتلاف علیه یمن تصمیم گرفته‌اند در صورت مشاهده هرگونه کمک به انصارالله از سوی هرکشوری با تمام قدرت با آن برخورد کنند.

 

 

17:21رهبر انصارالله دستور آزادی وزیر دفاع سابق و سران جنبش جنوب را صادر کرد

رهبر جنبش انصارالله یمن دستور آزادی وزیر دفاع سابق و سران جنبش جنوب که اخیرا بازداشت شده بودند را صادر کرد.

به گزارش المیادین، "سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن دستور آزادی "محمود الصبیحی" وزیر دفاع سابق و برخی سران جنبش جنوب که اخیرا بازداشت شده بودند را صادر کرد.

 

17:20 روزنامه لبنانی السفیر/ جنگ بیهوده کشورهای عربی علیه یمن

* جنگ بیهوده کشورهای عرب منطقه علیه یمن عربها را به کجا می برد؟

* دو روز سرنوشت ساز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اینگونه دخالت می کند: اساس هرگونه توافق لغو کامل همه تحریم ها علیه تهران است

 

17:13 شعله های فروزان جنگ در یمن و تاثیر در بازار نفت

همزمان با حملات هوایی عربستان و چند کشور عربی به یمن، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی حدود ۶ درصد گران شد تا بازار خود را برای نفت بشکه‌ای ۶۰ دلار آماده کند.

از حدود دو ماه گذشته تاکنون بازار نفت یک ثبات قیمتی را تجربه کرده است به طوری که در طول این مدت بهای هر بشکه طلای سیه در بازار جهانی در محدوده ۵۰ تا ۵۵ دلار معامله شده است.

کارشناسان و موسسات بین‌المللی پیش بینی می کنند در صورتی که شعله جنگ در منطقه خاورمیانه و به ویزه حوزه خلیج فارس با تحولات به وجود آمده در یمن برافروخته تر شود، احتمال افزایش چند دلاری هر بشکه طلای سیاه در بازار جهانی وجود دارد.

 

16:53 منصور هادی برای شرکت در جلسه اتحادیه عرب وارد شرم الشیخ شد

به گزارش "الشرق الاوسط"، قرار است عبد ربه منصور الهادی در این نشست از کشورهای عربی دیگر برای پیوستن به ائتلاف ضد یمنی عربستان دعوت کند. وی پیش از سفر به مصر در عربستان اعلام کرده بود؛ عربستان متعهد شده است تا سه روز دیگر استقرار را به یمن باز گردانده و حوثیان را نابود کند.

 

16:43منبع مطلع خبر داد: اختلافات و درگیری شدید بین خاندان سعودی درباره تجاوز به یمن/ مرزهای عربستان بدون سرباز

یک فعال سیاسی عربستانی نزدیک به شاهزاده ولید بن طلال اطلاعات بسیار مهمی از اختلاف نظر خاندان حاکم بر عربستان در خصوص تجاوز نظامی به یمن منتشر کرد .

به گزارش پایگاه خبری المساء پرس یمن ، این فعال عربستانی گفت : متعب بن عبدالله پسر پادشاه سابق عربستان ، محمد بن سلمان پسر پادشاه کنونی و وزیر دفاع را تهدید کرده است که دست به اقدام های لازم برای متوقف کردن ماجراجویی های خطرناک عربستان دریمن می زند .

وی افزود : متعب بن عبدالله مخالف جنگ ضد یمن است و در این میان محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر پادشاه کنونی که سیاست هایش مورد تایید پدرش است ، شاهزاده متعب را شدیدا تهدید کرده است و این تبادل تهدید ها ادامه دارد .

این فعال سیاسی عربستانی تاکید کرد : شاهزاده ولید بن طلال با خطاب قرار دادن خاندان حاکم در عربستان تاکید کرده است که چراغ سبز آمریکا برای حمله به یمن در حقیقت دامی است که آمریکا برای عربستان پهن کرده است و از این طریق می خواهدعربستان را تضعیف و در نهایت تجزیه کند و به همین دلیل وی از بزرگان خاندان حاکم بر عربستان خواسته است که جلوی محمد بن سلمان ومحمد بن نایف که آن ها را بچه های بی خیال توصیف کرد ، بگیرند زیرا به گفته وی ، آن ها آینده عربستان و امنیت آن را به بازی گرفته اند .

این فعال عربستانی در پایان گفت : شاهزاده ها و مسئولان استان های جنوبی عربستان که هم مرز با یمن است ، کاخ های خود را در این مناطق ترک کرده و به جده رفته اند و اینگونه مسئولان عالی رتبه در مرزهای عربستان حضور ندارند و مرزها بدون سرباز و گمرک ها نیز بدون کارمند باقی مانده و کسانی که بخواهند می توانند بسیار راحت وارد خاک عربستان شوند .

 

 

16:43حمایت گروه تروریستی احرارالشام سوریه از تجاوز عربستان به یمن

جنبش تکفیری احرار الشام در سوریه از عملیات «توفان قاطع» علیه حوثی‌ها در یمن استقبال کرد و از کشورهای عربی خواست در مقابل ایران بایستند.

به گزارش «العالم»، جنبش احرار الشام با استفاده از همان تعابیر ائتلاف عربستان در حمله به ملت یمن، در بیانیه خود، با نسبت دادن رویدادهای یمن به ایران از کشورهای عربی خواست در مقابل ایران بایستند.

احرار الشام «طوفان قاطع» را گزینه ای منطقی برای پایان دادن به آنچه که جنگ آشکار ایران و طرحهای آن خوانده ، دانست!

زبان به کار رفته در ادبیات جنبش احرار الشام بسیار نزدیک به بیانیه های دولت عربستان در جنگ خود علیه مردم یمن و جنبش انصارالله است بویژه اصطلاح توفان قاطع که نام عملیاتی است که از سوی واشنگتن اعلام شد. این بیاینه همچنین میزان ارتباط میان احرار الشام ـ که از حمایت قطر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است ـ و عربستان را نشان داد کشوری که منبع تفکر وهابی است و سلفی جهادی از آن جان می گیرد.

جنبش احرار الشام ریشه های فکری مشترک با القاعده دارد به گونه ای که یکی از بنیانگذاران آن ابوخالد السوری یکی از سران برجسته القاعده است که بیش از یکسال پیش در ادلب ترور شد. احرار الشام به جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه که آمریکا آن را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است، بسیار نزدیک است.

 

16:33 ارتش یمن پهپاد عربستانی را ساقط کرد

شبکه المیادین گزارش داد: «منابع نظامی ارتش یمن خبر دادند نیروهای ارتش این کشور یک پهپاد شناسایی عربستان در منطقه"الصباحه" در غرب صنعا را ساقط کردند.»

بنا بر گزارش شبکه لبنانی المیادین؛ جنگنده های سعودی همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی در صنعا و صعده هستند.

 

16:20 لاوروف: مذاکره تنها راه حل بحران یمن است/ تفاوت اوکراین با یمن چیست

مهر/ وزیر امورخارجه روسیه با تاکید بر پرهیز از دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی در یمن، مذاکره را تنها برون رفت از بحران فعلی این کشور دانست.

به گزارش اینترفکس، «سرگئی لاوروف» تأکید کرد: تنها راه حل بحران یمن مذاکره است. بازی بر سر اختلافات شیعه و سنی در یمن بسیار خطرناک است. مسکو بر از سرگیری مذاکرات فرستاده سازمان ملل به یمن تأکید دارد و امیدوار است که دیگر کشورها نیز برای حل بحران یمن مانند روسیه عمل کنند.

وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو شش ماه پیش بیانیه بین‌المللی فراگیری را پیشنهاد کرد که درباره عدم دخالت در امور کشورها و نیز عدم پذیرش تغییر دولت‌ها از طریق کودتاها بود.

وزیر خارجه روسیه از اقدامات آمریکا و معیارهای دوگانه آن در قبال بحران یمن و بحران سیاسی اوکراین انتقاد کرد.

لاوروف در پایان تأکید کرد: واشنگتن از «عبدربه‌ منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن حمایت کرد اما از رئیس جمهور سابق اوکراین هیچ حمایتی نکرد.

 
جنگنده‌‌های سعودی مخازن سلاح در صنعا و سامانه دفاع موشکی در شرق یمن را منهدم کردند
به گزارش "الشرق الاوسط" به نقل از منابع آگاه در ارتش یمن؛ نیروهای حامی "منصور هادی" با راه‌‌اندازی رادارهای موشکی در استان "مأرب"، باعث آشکار شدن مکان آنان برای جنگنده‌‌های سعودی شدند.
 
 
16:02 العربیه مدعی شد؛ آموزش نیروهای انصارالله یمن توسط سپاه پاسداران ایران

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه گفت: این شبکه تصاویری ویدیوئی به دست آورده است که یکی از رزمنده های حوثی (انصارالله) درحال آموزش دیدن توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب ایران برای استفاده از هواپیماهای جنگی در یکی از پایگاههای نظامی یمن است.

 

العربیه گفت: این امر تائید کننده حمایت ایران از کودتاچیان حوثی (انصارالله) در یمن است.

ماریا شحاده، گزارشگر این شبکه در حالی که تصاویری مبهم و نامشخص از یک مرد جوان درحال سوار شدن به یک فروند جنگنده قدیمی با عبارت حک شده نیروی هوائی جمهوری یمن بر روی آن نمایش داده می شود گفت: این تصاویر مربوط به یکی از پایگاههای نظامی قدیمی در یمن است.

العربیه گفت: مشخص نیست که این تصویر چه زمانی ضبط شده است اما به نظر می رسد تائید کننده حضور شمارزیادی از کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب ایران برای آموزش نحوه استفاده از سلاح های سنگین انتقال یافته از ایران به یمن است به همین علت موضع گیری ایران در رد حمله هوائی عربستان سعودی به مواضع حوثی ها در یمن و اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مبنی بر این که عملیات نظامی در یمن فقط منجر به افزایش آشوب و ویرانی می شود غیرمترقبه نبود. (العربیه اشاره نکرد که چگونه تصور کرده است این تصاویر مربوط به حضور نیروهای سپاه پاسداران انقلاب ایران در یمن و یا مربوط به آموزش نیروهای انصارالله است).

 

این شبکه در ادامه اظهارات آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در این خصوص پخش کرد.

العربیه در ادامه گفت: مسئولان یمنی و دیگر کشورهای عربی سالهاست که ایران را به آموزش دادن رزمندگان حوثی (انصارالله) متهم می کنند و می گویند این موضوع در هماهنگی با حزب الله لبنان صورت می گیرد. حزب الله لبنان نیز حمله عربستان به یمن را محکوم کرده است.

 

این شبکه افزود: علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن نیز در گذشته بارها ایران را به آموزش دادن حوثی ها (انصارالله) در زمینه نحوه استفاده از راکت و مین و سلاح های سنگین متهم کرده است.

در اکتبر ۲۰۰۹ صنعا اعلام کرد یک کشتی ایرانی را که تسلیحات ضد تانک برای حوثی ها (انصارالله) حمل می کرد توقیف کرده است. علی عبدالله صالح اکنون موضع خود را تغییر داده و با آنها متحد شده است.حوثی ها (انصارالله) پس از کنترل یافتن بر صنعا و گسترش نفوذشان در کنترل حکومت این کشور اعلام کردند با ایران متحد شده اند و ایران به سرعت آنها را قادر ساخت تا محدوده تحت نفوذشان را هرچه بیشتر گسترش دهند اما حملات عربستان سعودی به یمن همه چیز را از بین برد./ واحد مرکزی خبر

 

 16:00ارتش یمن یک جنگنده عربستانی را در منطقه "الصباحه" در غرب صنعا سرنگون کرد

ارتش یمن یک جنگنده عربستانی را در منطقه "الصباحه" در غرب صنعا سرنگون کرد.به گزارش "الشرق الاوسط"، این جنگنده قصد داشت پایگاه و فرودگاه نظامی غرب صنعا را هدف قرار دهد.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم