قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

بزاق دهنم خیلی زیاد ترشح میشه!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۳ ق.ظ

من وقتی که خیلی استرس دارم مثلاوقت بحثهای کلاسیم بزاق دهنم خیلی زیاد ترشح میشه که این باعث میشه بین صحبتام خیلی مکث کنم. میشه راهنماییم کنین.

با سلام و سپاس از اینکه مرکز ما را برای پاسخ و راهنمایی برگزیده اید، پرسشگر گرامی، با توجه به اینکه جمع شدن آب در دهان شما که باعث مکث در صحبت های تان می شود؛ معلول استرس شماست لذا ما دراینجا تکنیکهایی را به شما ارائه می دهیم تا از این طریق بایدبتوانید بر استرس خود فائق آیید و آنرا کنترل کرده و کاهش دهید.


1- با صرف غذا آرامش بیابید:
متخصصان ام .ای. تی طی پژوهشهائی به این نتیجه رسیده اند که مصرف کربوهیدراتها باعث افزایش سروتونین در مغز انسان شده و تأثیر مثبتی بر خلق و خوی فرد می گذارد. در نتیجه تأثیر آرام بخشی بر کل بدن بجا می گذارد و عوارض حاصل از فشار روانی همچون ، خشم ، تنش ، زود رنجی و ناتوانی در تمرکز را کاهش می دهد.
2_ از خود سه سوال بپرسید :
-آیا این موضوع مهم است ؟
-آیا واکنش من در مقابل مسئله بجا و مناسب است ؟
-آیا این جریان تغییر پذیر است ؟
هر کسی می تواند با بهره وری از این روش و پرسیدن این سوالها از خود و پاسخ دادن به آن ، خود را آرام ومحرکهای تنش زا را از میان بر دارد . گفتنی است که چنین راهکاری در هر جایی کاربرد دارد .
3. قبل از حضور در مقابل جمع، نفسهای عمیق بکشید، زیرا این امر موجب کنترل شما بر خودتان می گردد و از شدت استرس می کاهد.
4 - عبادت کنید : افراد وقت بسیار زیادی را صرف ناراحتی از رخدادهای تلخ و ناگوار گذشته یا نگرانی از آینده می کنند. رمز کاهش فشار روانی این است که یاد بگیرید از نظر احساسی و عاطفی چگونه در زمان حال زندگی کنید. داشتن اعتقادات مذهبی کمک زیاد و موثری از این بابت می کند که به نظر برخی روانشناسان، آرامبخش ترین آیین مذهبی هنگامی است که هر روز صبح انجام پذیرد و لذا به نماز صبح خود اهمیت ویژه ای بدهید. از نظر دانش نورولوژی این موضوع به اثبات رسیده که عبادت و راز و نیاز با پروردگار تاثیر هورمورنهای تولید فشار روانی همچون آدرنالین و نور آدرنالین را در بدن تقلیل می دهد. توجه داشته باشید که چنین آرامشی به خود شخص بستگی دارد. پس هرگاه ازفشارروحی رنج می برید از راه عبادت و انجام فرایض دینی، خود درمانی کنید.
5- دیدگاههای خودتان را بررسی کنید :
6- مهارت تنش زدایی(ریلکسیشین ) را فراگیرید؛ زیرا با بکار گیری این مهارت کارآمد می توانید بر بسیاری از موقعیتهای تنش زای زندگی غلبه نمایید، محققان حدود سی و پنج مشکل جسمی و روانی را برشمرده اند که با توسل به این مهارت بهبود یافته است. البته برای فراگیری صحیح این مهارت بهتر است به یک مشاور و یا رواندرمانگر با تجربه مراجعه نمایید.
7- موقعیتهای استرس زای خود را که در هنگام صحبت با دیگران شناسایی نمایید و سپس آنها را از کمترین استرس زایی تا بیشترین استرس زایی درجه بندی کنید، مثلا کمترین استرس را در صحبت با یکی از دوستان خود دارید و کمی بیشتر را هنگام صحبت با دو و یا سه تن از دوستان خود دارید و بیشترین استرس را در سر کلاس هنگام ارائه ی کنفرانس دارید، سپس مطلبی را آماده کنید و به یکی از دوستان خود ارائه دهید و آنقدر تمرین نمایید که دیگر در صحبت با این دوست خود هیچ گونه استرسی نداشته باشید و سپس سراغ موقعیت بعدی بروید و همان مطلب را در جمع دو و یا سه نفره مطرح کنید و خوب تمرین نمایید تا هیچ گونه استرسی در موقعیت فوق نماند، سپس موقعیت بعدی را به عنوان هدف انتخاب کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا به ارائه مطلب سر کلاس برسید؛ خواهید دید که استرستان در این محیط بسیار کمتر و قابل کنترل تر شده است. سپس به تمرین ادامه دهید تا استرستان در این موقعیت نیز کاملا برطرف شود. البته پیشنهاد کارشناسی ما اینست که این مراحل را تحت نظر یک رواندرمانگر و یا مشاور پی گیری نمایید زیرا انجام خوب مراحل بستگی به انجام خوب تکالیف و ارائه گزارش به رواندرمانگر و یا مشاور و گرفتن رهنمود از او دارد. البته شاید به صلاح دید آنها و با توجه به شدت اضطراب تان در مراحلی نیز با تجویز روانپزشک از داروهای سرتونولوژیک جهت کاهش استرس استفاده نمایید.
نویسنده:غلامرضا مهرانفر

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم