قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

راه موفقیت و معرفی کتبی مفید در این زمینه !!!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ق.ظ
دانشجوی عمران هستم و می خوام در آینده یک شرکت تاسیس کنم. می خواستم بدونم برای رسیدن به موفقیت باید چکار کنم؟

خوشحالیم شما مخاطب ما هستید. امیدواریم راهنمای خوبی در رابطه با این موضوع برای شما باشیم.
موفقیت افراد مشهور و به طور کلی موفقیت در هر کارى، مرهون عوامل زیر است :


1. شناخت هدف
2. شناخت توانایى ‏ها، علایق و استعدادهاى خود
3. برنامه ‏ریزى درست و سنجیده
4. اراده‏اى محکم و عزمى راسخ
5. همت بلند و تلاش و پشتکار زیاد
6. توکل بر خداوند
باید انسان در تمام شؤن زندگى، هدف خود را به روشنى تعیین نماید، تا در نیل بدان راهکارهاى مناسبى را برگزیند. در این جا لازم است خود را- که مجموعه‏اى از توانایى‏ها، استعدادها، سلیقه‏ها و علایق است- به طور صحیح و واقع‏بینانه بشناسد و نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دهد، تا با توجه به آن توانایى‏ها و زمینه‏هاى مورد علاقه خویش، حرکت خود را آغاز کند. سپس براى این که از تمام امکانات خود- از جمله زمان، این گوهر گران‏بها- بیشترین و بهترین استفاده را ببرد، باید تحت برنامه ‏اى منظم، فعالیت‏هاى شبانه‏روزى خود را تنظیم کند و طبق یک جدول زمان‏بندى شده، کار خود را پى‏گیرى نماید. در مرحله چهارم باید اراده‏اى محکم داشته باشد و از اهمال کارى و سستى بپرهیزد و با روش‏هاى مناسب، اراده خویش را تقویت نموده، با اعتماد به نفس کامل راه را ادامه دهد. در مرحله پنجم، در برابر مشکلات و سختى‏هاى کار و فعالیت، خسته نشود و پشتکار لازم را داشته باشد، که در غیر این صورت به هدف نخواهد رسید. از آغاز کار نیز باید یاد خدا و توکل بر او را پشتوانه اصلى کار خود قرار دهد و از این منبع نامتناهی فیض و برکت، مدد جوید.

کسی که می خواهد در راه موفقیت قدم بر دارد لازم است تا مقدمات رسیدن به آن را نیز فراهم نماید :
1. برنامه ریزى : برنامه ‏ریزى براى موفقیت، برج مراقبت پیشروى به سمت اهداف است.
2. خودباورى : اساس ایمان، خودباورى است. انسان خودباور به توان خویش ایمان دارد و ایمان، انتظارى مطمئن است.
3. حرکت : خروج از سکون و عدم توقف، ضامن موفقیت است؛ اما حرکتى که حساب شده و طبق برنامه باشد.
4. جرأت : عدم هراس و این پا و آن پا کردن و حتى پذیرش شکست‏ها اساس موفقیت است.
5. خود تشویقى : خود تشویقى به معناى خود شیفتگى نیست. انسان گاه نیاز دارد فهرست موفقیت‏هاى خود را تنظیم کند و حتى به بعضى تقدیر نامه ‏ها و سپاس نامه ‏ها چشم بیندازد تا باور کند دوباره مى ‏تواند موفقیتى جدید به وجود آورد. انسان براى موفقیت باید بلند نظر باشد و از بلند پروازى معقول نهراسد. باید به جاى غرق شدن در نهرهاى کوچک به سمت دریاهاى موفقیت حرکت کرد؛ از جویبار حقیرى که به چاله‏اى مى ‏ریزد، هیچ کس مروارید صید نخواهد کرد. شاهین موفقیت در افق‏ها و بلندى‏ها است و مروارید توفیق در اقیانوس‏ها. باید بلند نظر و بلند پرواز و غواص بحرهاى بى‏کران بود و باور داشت که دستان خداوند همواره به سمت انسان‏هاى جویاى موفقیت گشوده است.اما آنچه در این بلند پروازی نباید نادیده گرفت معقول بودن است. زمانی که فیلتری بنام عقل بر سر راه فکر قرار گیرد اجازه نمی دهد هر فکری بعنوان یک آرزو و هدف قرار بگیرد، زیرا نرسیدن به آن شکستی محسوب می شود که می تواند بر روحیه انسان لطمه زده و قدرت حرکت را از انسان بگیرد . در مورد اهداف خود لازم است ارزیابی دقیقی انجام دهید و اهداف واقعی را از غیر آن جدا و برای رسیدن به آنها از برنامه ریزی و مشاوره دیگران استفاده نمایید. آنچه لازمه این حرکت است اعتقاد به این است که هر حرکتی از سکون شروع می شود و کم کم بر سرعت افزوده می گردد. لذا در ابتدای حرکت به کم قانع باشید و امیدوارانه کار را ادامه دهید؛ افرادی که توقع خود را متناسب با ظرفیت و توانایی خود تنظیم نمی کنند یا از حرکت می ایستند یا مسیر را اشتباه رفته و به دنبال راه های میانبر می گردند که در هر دو حالت آغاز شکست است. ما امروزه اغلب در شرایط شتاب هستیم و سعى داریم مسائل رانیز به سرعت حل کنیم، اما در واقع بر شدت آن‏ها مى‏ افزاییم و از آن جا که همه چیز را مسأله مهم مى‏ دانیم، از یک تصمیم به سراغ تصمیمی دیگر مى ‏رویم و بعد از مدتى به تدریج باور مى ‏کنیم که همه چیز مسأله بزرگى است. به این مهم توجه نمى ‏کنیم که طرز برخورد ما با مسائل، روى چگونگى حل آن‏ها تأثیر مى ‏گذارد. ما باید بیاموزیم که با مسائل راحت‏تر و با سرعتی مناسب برخورد کنیم. اگر این نکته را بیاموزیم، مسائلى که حل ناشدنى به نظر مى ‏رسند راحت‏تر و بى‏اهمیت‏تر به نظر خواهند رسید و حتى مسائل بزرگ‏تر و به راستى استرس‏آمیز به قدر سابق انسان را ناراحت نمى ‏کنند.

ارکان موفقیت :
برخى از صاحب نظران، مانند «گواین»، معتقدند چند رکن ضرورى در درون ما وجود دارد که در هر وضعیتى، تجسم خلاقیت و موفقیت را رقم مى ‏زنند. این عناصر عبارتند از :
1. آرزوها؛ آرزوها و خواستن مقدمه باور است و باید از دل و جان باشد. انسانى که آرزوهاى معقول دارد، به مرحله آفرینش دست خواهد یافت. منظور از آرزو احساس روشن و نیرومند است نه خواستن از سر اعتیاد و حرص و تملک. گاه، در خصوص بعضى مسائل، از خود بپرسید : «آیا حقیقتاً از صمیم قلب مى ‏خواهم این هدف محقق شود؟» آرزوها موتور حرکتند. این موتور، موتورهاى ذهنى را به تکاپو و توقف‏ها را به تلاطم در مى ‏آورد. هر چه آرزوها معقول‏تر باشند، درجه تحقق شان بالاتر مى ‏رود.
2. باور و اعتقاد؛ هر چه بیشتر به هدف برگزیده خود و امکان حصول آن اعتقاد داشته باشید، یقین بیش‏ترى احساس خواهید کرد. همواره از خود بپرسید : «آیا باور قلبى دارم که این هدف مى‏ تواند وجود داشته باشد؟»، «آیا باورم این است که حصول و تحقق آن براى من ممکن است؟» وقتى باورمندى به موفقیت بالا باشد، انسان از مواهب زیر برخوردار مى ‏گردد :
الف) نوع نگاهش به زندگى مثبت مى ‏شود.
ب) حرکت، فعالیت و تلاش خود را با برنامه ریزى توأم مى ‏کند.
ج) در تکرار شکست‏هاى جزئى حل نمى‏ شود.
د) همواره براى توفیقات بیش‏تر فعالیت مى کند.
چنانچه آدمى امیال و آرزوهاى خود را مرده تلقى کند و خود را در کل عالم بى‏ستاره به شمار آورد، به مرحله باور مثبت نمى ‏رسد و همواره در باور منفى غوطه‏ور خواهد شد. برخى از اشخاص فریاد مى ‏زنند «من در انتظار بدترین حوادث هستم» یا فریاد مى ‏زنند و باور دارند که «باز هم بدترین‏ها در راه است». قبول شکست پیاپى و ایمان به اضمحلال وجود و عدم اندیشه در مراحل موفقیت، آدمى را بى‏خاصیت مى ‏کند و انسان در تخریب خود تسلیم مى ‏شود. این افراد عملاً بدترین و غیر منتظره‏ترین حوادث را به خود مى‏ خوانند. بنابراین، باید در آغاز، اندیشه خود را دگرگون کنند. وقتى فرد عادت کند پیوسته باخت‏ها، شکست‏ها، فقدان‏ها، کینه‏ها، دشمنى‏ها و اتفاقات ناگوار را پیشاپیش خود فراخواند، دیگر به سمت موفقیت‏ها و کامیابى‏ها و خوشبختى‏ها و برکات جهت نمى ‏یابد. پس کارى کنید تا موفقیت را به مرحله باور برسانید و چیزى بپندارید که شما منتظرش هستید؛ باورهاى مثبت، عامل هدایتگر انسان به سمت موفقیت است و انسان موفقیت جو موفقیت ساز مى ‏شود. گویا دستانى نامرئى به سمت او دراز مى ‏شوند تا وى را یارى دهند. چنین انسانى، داراى نظم، برنامه ریزى و فرصت‏شناسى مى ‏شود . باورهاى منفى نیز به اندازه باورهاى مثبت قدرت دارند، اما تأثیر منفى مى‏ گذارند . گاه یک باور منفى یقینى، ترکش‏هاى خود را در سرتاسر زندگى یک فرد رها مى ‏سازد. نباید فراموش کرد که باور داشتن به چیزى سبب مى ‏شود آن چیز تجلى کند.

راهکار عملی :
یکى از تمرینات معروفى که روان شناسان بر آن تأکید مى ‏ورزند، پالایش افکار است که آغاز راه برنامه ریزى موفقیت به شمار مى ‏آید، زیرا قدرتمندترین کارى که براى عوض کردن دنیا مى ‏توانید انجام دهید، عوض کردن اعتقادات منفی درباره ماهیت زندگى و مردم و واقعیات و تبدیل این باور به اعتقادات مثبت‏ و عمل طبق آن است. پس اگر در رسیدن به هدفى دچار مشکل هستید و خود را ناموفق مى‏ پندارید یا احساس مى ‏کنید در درونتان مقاومتى وجود دارد که نمى ‏گذارد به هدف برسید، تمرین پالایشگرى زیر را انجام دهید :
یک صفحه کاغذ بردارید و بالاى آن بنویسید افکار زیر علت ناتوانى من در رسیدن به هدف است. آن گاه آن چه به ذهنتان مى‏ آید فهرست کنید. مدت زمان طولانى به هر جمله فکر نکنید و زیادى آن را جدى نگیرید. فوراً حدود 20 یا 30 مورد را - حتى اگر احمقانه و بچگانه مى ‏نماید - بنویسید؛ براى مثال مى ‏توانید موارد زیر را یادداشت کنید :
1. خیلى تنبل هستم. 2. خودم را کوچک‏تر از تصور دیگران مى ‏بینم. 3. پول کافى ندارم. 4. قبلاً امتحان کرده‏ام و اثر نکرده است. 5. مادرم گفته نمى ‏توانم. 6. نمى خواهم. 7. خیلى سخت است. 8. مى ‏ترسم. 9. شاد نیستم. 10. در دنیا و این آسمان یک ستاره ندارم. 11. بدبخت‏ترین آدمم. اکنون چند دقیقه آرام بنشینید و ببینید کدام یک از مواردى که نوشته‏اید به راستى حقیقت دارند و تا چه اندازه به آن‏ها اعتقاد دارید. بدین ترتیب، در مى ‏یابید چه نوع محدودیت‏هایى را بر خود و جهانتان تحمیل کرده‏اید. هر گاه احساس کردید بسیارى از این موارد وهمى‏ اند، فهرست را پاره کنید و دور بیندازید. این نشان مى ‏دهد:
الف) مواردى که نوشتید نباید در زندگیتان اقتدار داشته باشند.
ب) ایمان به هدف فراسوى باورهاى غلط است.
ج) حقیقت وجود خود و توان شما بسیار فراتر از وضع موجود است.
اگر بعد از تمرین پالایشگرى آرام بنشینید و بیاسایید و چند عبارت تأکیدى مثبت و باز و سازنده را جانشین باورهاى بسته و منقبض و محدود کننده خود سازید، گامى بلند به سمت موفقیت برخواهید داشت و در حقیقت به سمت برنامه ریزى موفقیت پنجره‏اى خواهید گشود. عبارات تأکیدى زیر در این زمینه سودمند خواهند بود :
- اکنون همه گذشته را به طور کامل رها مى‏ کنم.
- من آزادم! اکنون هر گونه اعتقاد منفى و محدود کننده را نابود مى ‏کنم.
- این گونه باورها بر من اقتدارى ندارند.
- اکنون همه را مى‏ بخشم و رها مى ‏کنم.
- من مى‏ توانم شاد و خوشبخت و سعادتمند باشم.
- اکنون هر چه احساس گناه، ترس و خشم و غضب و نفرت و انزجار است، دور مى‏ ریزم.
- من آزاد، روشن و شفاف و پر از انرژى ‏ام.

*** معرفی کتبی مفید در این زمینه، جهت مراجعه و مطالعه :
1. درى مخفى به روى موفقیت؛ فلورانس اسکاول شین، ترجمه المعى، شهلا
2. جادوى مدیریت؛ پرمودیترا و دیپاک ماهندرو؛ ترجمه قراچه داغى، مهدی
3. تجسم خلاق؛ شاگتى گواین؛ ترجمه خوشدل، گیتی
4. هدف : رمز پیروزی دانشمندان؛ علیزاده ‌بیله‌سوار، مقصود
5. مردان علم در میدان عمل؛ حسینی، نعمت‌الله
6. موفق ها و ناموفق ها؛ فرخ‌مهر،علی
7. موفقیت از آن شماست : نیروی درون خود را برای رسیدن به کامیابی و خوشبختی آزاد کنید؛ دنی، ریچارد؛ ترجمه قراچه‌داغی،مهدی
8. موفقیت در گرو انسانیت؛ پیره‌ بابی، آر
9. موفقیت‌های کلیدی؛ تریسی، برایان؛ ترجمه توتونچیان، محمود و تقی‌زاده، صفدر.
10. مردان بزرگ تاریخ؛ نیکسون، ریچاردمیل‌هاوس؛ ترجمه ثقه‌الاسلامی، جعفر
11. مردان جادویی؛ رضامهجور، سیامک و رستم‌پور، عادل
12. بیندیشید و ثروتمند شوید؛ هیل، ناپلئون؛ ترجمه قراچه‌داغی، مهدی
13. پله پله تا اوج؛ زیگلار، زیگ؛ ترجمه فاتحی، مهناز
14. همه چیز با خدا ممکن است : قانونمندی طبیعت؛ حورایی، مجتبی و نوری، فریبا
15. هفت عادت مردمان کامیاب: درس‌هایی آموزنده در دگرگون سازی شخصیت؛ کاوی، استفان؛ ترجمه شمس، یحیی

نویسنده : حامد محقق زاده

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم