قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است .

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است .

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ فروردين ۹۷، ۱۳:۲۵ - 5
    ممنون
سایت های کاریابی و کارآفرینی
نگاه حرام
در مکتب انسان ساز اسلام، پاکدامنی از ارزش های والای انسانی به حساب می آید و در مقابل، بی عفّتی و بی بندوباری جنسی محکوم شده است. اسلام نخست با راهنمایی و هدایت،‌مسائل جنسی و شهوانی را کنترل و تعدیل می کند، مسلمانان را به عفاف و پاکدامنی فرا می خواند، سپس با تدابیر حکمت آمیز و اصولی زمینه های انحراف را از میان بر می دارد. هم به پیروان خویش دستور می دهد، بی عفتی نکنند و هم از آنان می خواهد که اسباب لغزش و گناه دیگران را فراهم نسازند.

چشم چرانی، اولین قدم انحراف

گذرگاه ورود به منجلاب انحرافات و فساد جنسی «چشم چرانی» و نگاه به نامحرم است. نگاههای آلوده، تخم شهوت را در دل بارور ساخته، صاحبش را به فتنه و انحراف مبتلا می کند.
حضرت امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: «اَلنَّظرَهُ بَعْدَ النًّظرَهِ تَزرِعُ فی الْقَلبِ الشَّهْوَهَ وَ کَفی بِها لِصاحِبِها فِتْنَه»[۱]
چشم چرانی، تخم شهوت را در دل می کارد و چنین کاری برای نگاه کننده کافی است که منشأ فتنه گردد.
نگاه کردن به ناموس دیگران،‌خواست شیطان است. چشمی که تیرهای آلوده نگاه را به نامحرمان پرتاب می کند، محل کمین شیطان است.شیطان از کمان چشم های او ناموس دیگران را نشانه می گیرد.
پیامبر خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «النَّظَرُ سَهمٌ مَسْموُمٌ مِنْ سِهامِ اِبلیسَ…»[۲]
نگاه (به نامحرم) تیز زهرآلودی از تیرهای شیطانی است….
امیرمؤمنان ـ علیه السلام ـ فرمود: «الْعُیونُ مَصائِدُ الشَّیطانَ»[۳]
چشمها، کیمنگاه های شیطان است.
پس باید مراقب چشمان خویش باشیم، تا شیطان از آن برای تخریب ایمان ما و ناموس مردم استفاده نکند.

 

 

سفارش قرآن به چشم پوشی از نامحرم
امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود : جوانی از انصار، در مدینه با زنی برخورد کرد. در آن زمان، مقنعه زن ها تا پشت گوششان را می پوشاند (گوشها، گردن و صورت حجاب نداشت) جوان به آن زن خیره شد و چشم از او بر نداشت تا عبور کرد. همین طور که با نگاه به پشت سرش آن زن را تعقیب می کرد، وارد کوچه تنگی شد در این هنگام صورتش به استخوانی که از دیوار بیرون زده بود برخورد و شکافت. وقتی آن زن رفت، جوان به خود آمد و دید خون از صورتش جاری است. با خود گفت: به خدا سوگند! نزد رسول خدا می روم و این ماجرا را با او در میان می گذارم.
جوان نزد پیامبر رفت. حضرت پرسید این چه وضعی است؟ او جریان را نقل کرد.در این هنگام جبرئیل نازل شد و این آیه را آورد؛[۴]
قُل لِلمؤمِنینَ یغُضُّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ وَ یَحفَظُوا فُرٌجَهُمْ ذلِکَ اَزْکی لَهٌم اِنًَّ اللهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعونَ»[۵]
به مؤمنان بگو چشمان خود را فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند،این برای آنها پاکیزه تر است و خدا به آنچه می کنند، آگاه است.
و پس از آن فرمود: «وَ قُلْ لِلْمؤمِناتِ یَغْضُضنَ‌مِنْ اَبْصارِهنَّ وَ یَحفَظنَ‌ فُروجَهُنًّ…»[۶]
به زنان با ایمان بگو چشمانشان را (از نامحرم) فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند.
 

 

ارزش چشمان پاک
هر یک از اعضای بدن مؤمن نسبت به عبادت پروردگار متعال وظیفه خاصی بر عهده دارد که اگر بدان وظیفه عمل کرد، ارزشمند است.
حضرت علی ـ علیه السلام ـ درباره مواظبت و حفاظت از چشمها فرمود:
«لَیْسَ فِی الْبَدَنِ‌ شَیءٌ اَقَلَّ شٌکراً مِنَ الْعَیْنِ فَلا تُعطوها سٌؤلَها فَتَشْغَلکُم عَنْ ذِکْرِ اللهِ‌ عَزَّ وَجَل»[۸]
  چیزی در بدن کم سپاستر از چشم نیست، خواسته اش را ندهید که شما را از یاد خدا باز می دارد.
رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ چشمان با ارزش را این گونه توصیف می کند:
«کُلُّ عَیْنٍ باکِیَهٌ یَومَ القِیامَهِ اِلّا ثَلاًًثَهُ اَعیُنٍ: عَیْنٌ بَکَتْ مِنْ خَشیَهِ اللهِ وَ عَیْنٌ غَضَّتْ عَنْ مَحارِمِ اللهِ وَ عَیْنٌ باتَت ساهِرَه فی سبیلِ الله»[۹]
همه چشمها روز قیامت گریانند جز سه چشم: چشمی که از ترس خدا بگرید، چشمی که از نامحرم فرونهاده شود، چشمی که در راه خدا (و پاسداری از کیان اسلام) شب زنده دار باشد.
چشمی که به نگاه حرام آلوده نگردد، سبب برکات زیر می گردد :
۱ . دیدن شگفتیها : رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود:
«غُضُّوا اَبْصارَکُم تَرَوْنَ الْعَجائِبَ»[۱۰]
چشمهایتان را (از نامحرم) بپوشانید تا عجایب و شگفتیها را ببینید.
۲ . راحتی قلب: امام علی ـ علیه السلام ـ فرمود:
«مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ اَراحَ قَلْبَهُ»[۱۱]
آنکه از نامحرم چشم خود را فرو نهاد، قلبش را راحت کرده است.
۳ . نیک خویی : ‌همچنین آن حضرت فرمود:
«مَن‌ غُضَّتْ اَطرافُهُ حَسَنَتْ اَوصافُهُ»[۱۲]
کسی که نگهاههایش کنترل شود، صفاتش نیکو گردد.
۴ . پاداش الهی : امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود:
«مَنْ نَظَرَ اِلی امْرأَهٍ فَرَفَعَ بَصَرَهُ اِلیَ السَّماءِ اَوْ غَمَضَ بَصَرَهُ لَمْ یَرْتَدَّ اِلَیْهِ بَصَرُهُ حَتّی یُزَوَّجَهُ اللهُ مِنَ الْحُورِ العینِِ»[۱۳]
هر کسی زنی را ببیند و (بلافاصله) دیده اش را به آسمان بدوزد یا چشم فرو بندد، چشم باز نگرداند مگر خداوند حوریان بهشتی را به عقد او در آورد.
۵ . چشیدن شیرینی ایمان : پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود:
«اَلنَّظَرُ سَهْمٌ مَسموُمٌ مِنْ سِهامِ اِبْلیسَ‌ فَمَنْ تَرَکَها خَوْفاً مِنَ اللهِ اَعطاهُ اللهُ ایماناً یَجِد حَلاوَتَهُ فی قَلْبِهِِ»[۱۴]
نگاه (به نامحرم) تیر زهرآلودی از تیرهای شیطان است و هر کس آن را از ترس خدا ترک کند، خداوند چنان ایمانی به او عطا کند که شیرینی اش را در دل خویش احساس کند.

 

 

قرآن و زیباترین داستان
قرآن کریم برای عبرت و راهنمایی مردم، داستانهای گوناگونی را نقل کرده که میان همه آنها از داستان حضرت یوسف ـ علیه السلام ـ به عنوان «احسن القصص» یا زیباترین داستان یاد شده است. در این داستان حضرت یوسف از زشت ترین عمل که «خیانت به ناموس دیگران»‌است پرهیز کرده، با فراهم بودن تمام مقدمات با توجه به حضور و قدرت الهی، شهوت خود را کنترل کرده و از نامحرم چشم پوشیده است و این کاری بزرگ است که تنها با کمک ایمان به پروردگار انجام‌پذیر است.
قرآن مجید حضرت یوسف ـ علیه السلام ـ را به عنوان قهرمان میدان «عفاف» مطرح می کند تا جوانان مسلمان که در پی قهرمان یابی و الگوپذیری هستند، از یوسف ـ علیه السلام ـ که شجاعترین مرد روزگار بود پیروی کنند؛ چرا که حضرت رسول ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود:
«اَشْجَعُ النّاسِ مَنْ غَلَبُ هَواهُ»[۱۵] شجاع ترین مردم کسی است که بر خواهش نفسانی اش چیره شود.
نکته شایان توجه در داستان حضرت یوسف ـ علیه السلام ـ استمداد از خدای سبحان و پناه بردن به قدرت سرمدی اوست که هیچ چیز جز ایمان به پروردگار نمی تواند جلوی نفس سرکش و غریزه نیرومند شهوت را بگیرد.
از امیرمؤمنان علی ـ علیه السلام ـ سؤال کردند: «بما یستعان علی غمض بصر؟»
به کمک چه چیزی می توان چشم از نامحرم پوشید؟
پاسخ داد: «بالخَمُودِ تَحْتَ السُّلطانِ الْمُطَّلَعِ عَلی سَتْرِکَ»[۱۶]
با خاموش کردن آتش شهوت، زیر نظر قدرتمندی که بر مخفیگاهت آگاه است.
عفت در برابر عفت
نکته ظریف دیگری که در مسأله «ناموس»‌نهفته است و روایات نیز آن را تأیید کرده اند این است که به هر دستی بدهی به همان دست پس می گیری، چنان که فرموده اند: «کَما تُدینُ تُدانُ»[۱۷]

آن طور که جزا دهی جزا بینی
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: «در زمان حضرت موسی ـ علیه السلام ـ مردی با زنی زنا کرد وقتی به خانه خویش آمد، مردی را با زن خود دید، آن مرد را نزد حضرت موسی آورد و از او شکایت کرد. در آن لحظه جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و گفت: هر کس به ناموس
دیگران تجاوز کند به ناموسش تجاوز کنند. حضرت موسی به آن دو فرمود: با عفت باشید تا ناموستان محفوظ بماند.»[۱۸]
بنابراین، مؤمن با غیرت هرگز به ناموس دیگران نگاه حرام نمی کند، چرا که نمی خواهد کسی به ناموسش نظر بد داشته باشد.
هر که باشد نظرش در پی ناموس کسان              پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان
شخصی از امام صادق ـ علیه السلام ـ پرسید: آیا نگاه کردن به پشت سر زنهایی که عبور می کنند جایز است؟ حضرت پاسخ داد: اگر به ناموس شما این گونه نگاه کنند، خوشنود می شوید؟! آنگاه فرمود: برای مردم همان را بخواهید که برای خود می خواهید.[۱۹]
خلوت با نامحرم
پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود:
«مَنْ کانَ یُؤْمِنُ بِاللهِ و الیَوْمِ الاخِرِ فَلا یَبیتَ فی مَوْضِعٍ تُسمَعُ نَفَسُ امْرأَهٍ لَیْسَتْ لَهُ بِمَحرَمٍ»[۲۱]
آن که به خدا و روز جزا ایمان دارد نباید در جایی بخوابد که صدای نفس زن نامحرم شنیده می شود.

 

امیرمؤمنان علی ـ علیه السلام ـ فرمود:
«لا یَخْلُوا بِامْرَأَهٍ رَجُلٌ، فَما مِنْ رَجُلٍ خَلا بِامْرَأهٍ الّا کانَ الشًّیطانُ ثالِثَهُما»[۲۲]
هیچ مردی با زنی(نامحرم) خلوت نکند. اگر مردی با زن بیگانه ای خلوت کند، سوّمی آن دو شیطان است.
همچین فرمود:
«ثلاثَهٌ مَنْ حَفِظَهُنَّ کانَ مَحْصوُماً مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ وَ‌مِنْ کُل بَلیَّهٍ: مَنْ‌ لَمْ یَخْلُ بِامْرَأَهٍ لایَملِکُ مِنها شَیئاً…»[۲۳]
هر کس سه چیز را رعایت کند، از دست شیطان رانده شده و از هر گرفتاری در امان خواهد ماند: اول اینکه با زن نامحرم خلوت نکند… .

 

 

سزای چشم ناپاک
علاوه بر ابتلا به مثل آنچه فرد انجام داده که خود به خود در مسائل ناموسی انجام می گیرد، «چشم ناپاک» از عذاب و شکنجه الهی نیز بی نصیب نمی ماند.
رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «مَنْ مَلَاَ عَیْنَیْهِ مِنِ امْرَأَهٍ حَراماً حَشاهُما اللهُ عَزَّ وَجَلَّ یَوْمَ القِیامَهِ بِمَسامیرَ مِنْ نارٍ وَحَشاهُما ناراً حَتّی یَقْضِیَ بَیْنَ‌ النّاسِ ثُمَّ یُؤمَرُ بِه اِلَی النّارِِِ»[۲۴]
آن که چشمانش را از نگاه به زن نامحرم پر کند، روز قیامت، خداوند چشمانش را با میخ های آتشین و از آتش پر کند، تا وقتی که به حساب مردم رسیدگی کند، سپس امر می شود که او را به جهنم ببرند.
اسلام برای پاکدامنی پیروان خویش حتی شنیدن سخنان نامحرم را نیز اگر از روی غرض باشد، ممنوع کرده است. این خود هشداری بجا و حساب شده است که تماس نامشروع با نامحرمان به هیچ عنوان و از هیچ راهی حاصل نشود البته رویارویی جدّی و ضروری و بدون هیچ گونه غرض، آنهم با حجاب کامل اسلامی و با رعایت ادب و سایر مسایل اخلاقی اشکالی ندارد.
پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «لِکُلِ عُضْوٍ مِنِ ابْنِ ادَمَ حَظّاً مِنَ الزِّنا فَالْعَینُ زِناهُ النَّظَرُ وَ للِّسانُ زِناهُ الْکَلامُ وَ‌الأُذُنان زِناهُما السَّمْعُ…»[۲۵]
(در مورد رابطه نامشروع) برای هر عضوی از آدمی سهمی از زناست؛ زنای چشم،نگاه کردن، زنای زبان، سخن گفتن و زنای گوشها، شنیدن (سخن نامحرم) است.
همچنین درباره شوخی کردن با نامحرم فرمود: «مَنْ فاکَهَ بِامْرَأَهٍ لا یَمْلِکُها حُبِسَ بِکُلِّ کَلِمَهٍ کَلَّمَها فِی الدُّنیا اَلْفَ عامٍ فِی النّارِ…»[۲۶]
هر کسی با زن نامحرمی شوخی کند برای هر کلمه ای که با او در دنیا سخن گفته، هزار سال در جهنم زندانی می شود.

 

 

یک راه حل
امیر مؤمنان علی ـ علیه السلام ـ برای گریز از خطر آلوده شدن و رهایی از دام شیطان هنگام رو به رو شدن با نامحرم، این گونه رهنمود می دهد:
اگر یکی از شما زنی را دید و خوشش آمد، چشم از او برداشته، نزد همسر خود رود که آنچه او دیده است، همسرش نیز دارد و مواظب باشد که شیطان را بر دل خویش راه ندهد و آن که متأهل نیست، دو رکعت نماز بخواند و خدا را زیاد سپاس گوید و صلوات بر پیامبر و خاندانش فرستد، آنگاه از فضل خدا بخواهد و خدا نیز با رحمت خویش او را از راه مباح بی نیاز می گرداند.[۲۷]
به امید آنکه با یاری خداوند، تمام اعضای خویش را از آلوده شدن حفظ کنیم و عفت و پاکدامنی بر جامعه اسلامی سایه گستر باشد
ان شاء الله.

 

 

[1] . روضه المتقین، ج ۹،‌ص ۴۳۴٫
[۲] . بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۳۸٫
[۳] . همان، ج ۷۷، ص ۲۹۴٫
[۴] . فروع کافی، ج ۵، ص ۵۲۱٫
[۵] . نور (۲۴)، آیه ۳۰٫
[۶] . نور (۲۴)، آیه ۳۱٫
[۸] . بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۵٫
[۹] . بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۵٫
[۱۰] . همان، ص ۴۱٫
[۱۱] . شرح غررالحکم، آمدی،‌ج ۵، ص ۴۴۹٫
[۱۲] . میزان الحکمه، ج ۱۰، ص ۷٫
[۱۳] . بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۷٫
[۱۴] . بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۸٫
[۱۵] . نهج‌ الفصاحه، پاینده، حدیث ۲۹۹، ص ۵۸٫
[۱۶] . بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۴۱۱٫
[۱۷] . فروع کافی،‌ج ۵، ص ۵۵۳٫
[۱۸] . همان.
[۱۹] . مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۵۵۵٫
[۲۱] . بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۵۰٫



چشم زخم

از رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) روایت شده که فرمود: «چشم زخم مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار مى دهد» (1). کتب ادعیه مملو از حرز و رقیه (2) سودمند براى دفع آثار بد آن است. و از موارد سودمند اینها است: 
1- خواندن آیه «وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ * وَمَا هُوَ إِلاَّ ذِکْرٌ لِلْعَالَمِینَ» (3); 
2- سه بار خواندن: «ما شاء الله، لاحول ولاقوّة إلاّ بالله العلیّ العظیم»; 
3- خواندن معوذتین (سوره ناس و فلق) هنگام خروج از خانه، و با این دو سوره به اذن خدا چیزى به او ضرر نمى رساند; 
4- زیاد گفتن: «اللّهمّ ذا السلطان العظیم، والمنّ القدیم، والوجه الکریم، ذا الکلمات التامّات، والدعوات المستجابات، عافنى من أنفس الجنّ وأعین الإنس». 
به ملحقات کتاب مفاتیح الجنان، بخش باقیات صالحات مراجعه کنید و در آن موارد سودمند بسیار مى یابید. ان شاء الله.

---------------------------------------------------------------------

1- بحارالانوار، ج 60، ص 20; مکارم الاخلاق، ص 386.

2- رقیه عبارت است از مجموعه اى از آیات قرآن یا کلمات معصومین(علیهم السلام) که موجب حفاظت از همراه دارنده یا خواننده یا شنونده آن از برخى خطرات احتمالى یا واقعى است.

3- قلم، آیه 51 و 52.



کنترل چشم

پرسیدم را هکار های کنترل چشم چیه؟

گفت پسرم خوب سؤالی پرسیدی

اول بهت تبریک بگم بخاطر چند چیز

1-این مردونگی وشهامتت ،بخاطراینکه ،اون چیزی رو که نمی دونستی پرسیدی؟

2-دوم بخاطر اینکه می خوای خوب بمونی

اما جوابت،

یه نکته مهم بهت بگم که مقدمۀ جوابه

پسرم بدون که انسان ممکن است خطا کنه(نه جایز الخطا)

وخدا هم بخاطر همین ائمه وانبیارو فرستاد تا راه رسیدن خدارو به آدما نشون بدن

آخه شیطون قول داده انسان هارو گول بزنه 

(شیطون)بار اول به همه می گه حالا این گناهو بکن اشکال نداره یه نگاه به نامحرم بکن خدا که می بخشه(خطوات شیطان که می گن همینه یعنی قدم به قدم به سمت گناه می بره)

بعد از مدتا که عادی شد ،یعنی دیگه نمی تونی ولش کنی ،و ول کردنش خیلی دیگه سخته

می گه خدا که گفته گنهکارا رو می سوزونه حالا که قراره بسوزی (به قول معروف چه یک وجب چه صد وجب)بیا خوب بسوز انقدر گناه کن که حالش گرفته بشه دلش نمی خواد تنهایی تو جهنم بسوزه( یکی از استدلالای شیطان پرستان همینه

اما حالا جوابتو بدم

چون شیطون را هش قدم به قدم به گناه انداختنه 

1-مراقب قدمهای اولش باش

یعنی مراقب باش نگاه اول به نامحرم نکنی( 31و30 سورۀ نور)

چون اگه از درّه  سُر بخوری دیگه سخته بالا بیای پس مراقب باش سُر نخوری

2- هدف مند کردن تفکرات(بهش فکر نکن )فکرتو مشغول چیزه دیگیه ای بکن

قبل از اینکه این مطلبو بگم یه قانون بهت بگم

تو مسابقه رالی ماشین اگه سرعت راننده خیلی بالا بره بهشون می گن به چی فکر می کنین ،

می گن ما باید فقط فکر کنیم به کجا بریم اگه یه لحظه فکر کنیم به کجا نریم،وکجا نزنیم ،به همونجا می زنیم ، چون دیگه قدرت تصمیم نداریم

با ید بدونی پسرم ،زیاد فکر نکن که به این دختر نباید نگاه کنم ،نباید نگاه کنم ، نباید نگاه کنم ،

همین یعنی دارم نگاه می کنم ،فکر می کنم ،و...

پ--پس چه کار کنم حاج آقا؟

وایستا دارم می گم . 

سؤال خوبی کردی

جوابش هم اینه 

خودتو مشغول این کن که باید تو فکر کارهای مفید باشم 

ما بهش می گیم هدف مند کردن فکر

دنبال حل یه مشکل درسی 

یا خانوادگی 

ومهمتر از همه به فکر این باش که امام زمانت چه میکنه 

الان کجاست (بل ای ارض تقلک او ثری أ برضوی ...)

پس فکرتو مدیریت کن

3-جاهیی که کار نداری نرو 


 وهمچنین جاهایی که احتمال گناه می دی نرو

مثل بازار ها (روایت داریم زود برگردن حتی کارتون تمام شد وبدون کار نرین)عامل خیلی از گناهان بی کاریه تا می تونی خودتو مشغول کن حتی با مبا حات مثل فوتبال وشنا ووو اگه با کارهای مستحب باشه که خیلی بهتره

سر چاراها الکی نشستن (امام علی در نهج تابلاغه داره)

دور میدونها (امام علی در نهج تابلاغه داره)و... هر جاییی که خیلی شلوغه وبی حجابها هستن 

 سایتهایی که نیاز نیست نرو 

در مورد سایتها بگم مدیریت باید بلد باشی ،یه وقت برای رفتن به سایت بزار ،وفقط زمانی که کار داری برو بی کاری الکی وب گردی نکن ، خیلی ضر داره 

شایدهم توی سایت ها کار داری ولی تا می ری جَوّ تو رو می گیره ومی ری و...، در این صورت به یه نفر از خانواده که ازش حساب می بری یا ازش خجالت می کشی بگو بیا پیشم بشین می خوام برم سایت خواهش کن ازش

4-فکر مضرتها وضرر های چشم چرانی باش


تو رو به بدبختی می کشونه از بهشتهم دربت میاره ، همونطوری که پدرتو در آورد(یعنی حضرت آدمو)

اگه بخوام ثمره چشم چرونی رو بگم خیلی طول می کشه فقط بگم 

عامل خیلی از ضعف درسها

ضعف بنیه ها ی جسمی

مقدمه گناهای مهلک دیگر

یکی زت عامل طلاقها و....

5- اگه قدرت بر ازدواج داری ومانعی هم نداری ازدواج کن


6- مهمتر از همه مراقب غذات باش 

غذاهایی رو بخور که طبعش سرده مثل کاهو وماستو (نکنه زیاده روی کنی اصلا هیچی نخوری مریض بشی ) را هش رو امام علی فرموده یه قاشق مونده سیر بشی دست از غذا خوردن بکش چند تا ثمر داره یکیش هم همینه که شکم سیر ،شهوتش بیشتره

اگه بعد از غذا های چرب فقط بعد از ظهر که شهوتت زیاد میشه می دونی یه قاشق مربا خوری سرکه اصل وطبیعی بخور کهه خیلی در مورد اون روایت داریم(زیاده روی نکن اگه دیدی با مزاجت نمی سازه نخور 

7-ماهی 3 بار روزه رو اگه تونستی انجام بده 


اول ماه(پنج شنبه) آخر ماه(پنج شنبه) ووسط ماه (چهار شنبه)


8-در روایتی از امام علی دیدم که 


حجامت رو هم از عوامل کنترل شهوت می دونست 


آخه اگه شهوتت کنترل بشه خیلی  از این چشم چرونی ها کنترل میشه

حجامت خیلی فوائد داره من فقط یه روایت می گم 

پیامبر در شب معراج به هیچ درجه ای از در جات نمی رفت مگر اینکه به او می گفتن 

یا محمد احجم وامر امتک با الحجامت

یعنی ای رسول خدا حجامت کن وامتیانتو امر به حجامت کن(خیلی خوبه ها)

9-باید برنامه ریزی بکنی (مشراطه ومراقبه ومحاسبه ومعاتبه)

مشارطه :اول روز با خودت شرط کنی

مراقبه:مراقبت بر اون شرطی که کردی بکنی

محاسبه:آخر شب از خودت حساب بکشی

معاتبه: به خودت تشر بزنی در صورت تکرار گناه وخودتو جریمۀ شرعی کنی

یعنی هر شب به حساب و کتابت برسی امام صادق فرمود از شیعیان ما نیست کسی که به حساب خودش نرسه

شب ببین اگه مراقب چشمت بودی بگو خدا توفیق بده بیشتر مراقبت کنم 

واگه نبودی بگو خدایا کمکم کن خوب بشم

خدا تو سوره آل عمران گفته کسی که عادت کرده یه گناهی رو بکنه اگه سعی در ترکش داشته باشه وهرموقع هم این کار رو کرد بخدا بگه منو ببخش خدا اونو می بخشه (این هم به دلیل اینه که آدم کم کم یه گناه رو کنار می زاره مثلا غالب سیگاریها یه دفعه که نمی تونن سیگارو کنار بزارن باید روزی یکی دوتا کم کنه تا برسه به حدی که صفر بشه)

و.... ازهمه مهمتر از خدا بخواه کمت کنه (الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا)ازش بخواه مثل آقا رسو الله که خدایا حتی یک چشم بهم زدن هم از ما رو بر نگردون به قول داش مشتی ها دمت گرم فراموشمون نکن

الله اکبر الله اکبر 

خیلی خوب بود ولی دیگه صدای اذان بلند شد رفتیم برای نماز ولی من موقعه نمازم فکر حرفای حاج آقا بودم راستی می شه 

حاج آقا بین دونماز گفت :اونهایی کهگناه کردین بیاد پیش خدا (فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ ﴿50﴾   ذاریات ) یعنی فرار کنین به سمت خدا

باز گفت :(قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لاَ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ﴿53﴾

 زمر)

یعنی ای بندهایی که به خودتون ظلم کردین وگناه کردین از رحمت خدا نا امید نشین که خدا همۀ گناهانو می بخشه

چقدر قشنگ بود انگار حاج آقا داشت ادامه صحبتهای مارو می گفت که شیطان پرستا می گن حالا که گناه کردیم چه یه وجب تو آتیش بسوزیم چه صد وجب ،اما خدا می گه کی گفته دست که به بخاری خورد وداره می سوزه باید دستتو بزاری تو آتیش نه بکش بیشتر نسوزی

خیلی ها کمر خم شدن مثل حلال شدن تو پیری ، میدونی چرا ؟

چون تو جوانی سرشون به زیر بود وبه هرچیزی نگاه نمی کردن 

من که راهمو پیدا کردم دعا کنین برام تا آخر بمونم ،آخه شروع راهته موندن خیلی سخته (

وَ مَا کَانَ قَوْلَهُمْ إِلاَّ أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ﴿147﴾

سوره آل عمران .مارا ثابت قدم کن وبر دشمنان مان پیروز کن -ا

إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّاً إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ ﴿6﴾

فاطر-شیطان دشمن شماست پس او را دشمن بدانید )

--------------------------------------------------------------------

خلاصۀ سر فصلها

1-قدر چشماتو بدون 

را هکارها

1-مراقب قدمهای اولش باش


2- هدف مند کردن تفکرات(بهش فکر نکن )فکرتو مشغول چیزه دیگیه ای بکن

قبل از اینکه این مطلبو بگم یه قانون بهت بگم

3-جاهیی که کار نداری نرو 


 وهمچنین جاهایی که احتمال گناه می دی نرو


4-فکر مضرتها وضرر های چشم چرانی باش


5- اگه قدرت بر ازدواج داری ومانعی هم نداری ازدواج کن


6- مهمتر از همه مراقب غذات باش


7-ماهی 3 بار روزه رو اگه تونستی انجام بده


 اول ماه(پنج شنبه) آخر ماه(پنج شنبه) ووسط ماه (چهار شنبه)


8-در روایتی از امام علی دیدم که حجامت رو هم

 

از عوامل کنترل شهوت می دونست

 

9-باید برنامه ریزی بکنی (مشراطه ومراقبه ومحاسبه ومعاتبه)

یا امام جواد 

جودت مرا در این حریم مقیم کرد                      من را گدای پدری کریم کرد

من قابل عنایتت که نبودم مراد من              بابت مرا گرفته و اینجا مقیم


نگاه
- 37318- (2) عقبه گوید: «از امام صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: نگاه‏ (به نامحرم‏) تیرى‏ مسموم از تیرهاى شیطان است و چه نگاه‏هایى که اندوه طولانى را در پى داشته است.»

921- 37320- (4) امام صادق علیه السلام فرمود: «بپرهیزید از نگاه (به نامحرم) چرا که نگاه، تیرى از تیرهاى شیطان است و حضرت افزود: نگاه کردن به اندامى که با جامه پوشیده شده [بدون شهوت‏] اشکال ندارد.»

923- 37322- (6) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «خداوند لعنت کند چشم چران و کسى را که خود را در معرض چشم چرانى قرار مى‏دهد.»

924- 37323- (7) پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «کسى که به زنى نگاه حرامى بیندازد خداوند چشمش را از آتش پر مى‏سازد.»

925- 37324- (8) امیرالمؤمنین علیه السلام در روایتى که مناهى پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم را آورده است فرمود: «هرکس دو چشمش را از حرام پر سازد خداوند دو چشمش را در روز قیامت از آتش پر کند مگر اینکه توبه کند و برگردد.»

926- 37325- (9) رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «هرکس دو چشمش را به حرام پر سازد خداوند در روز قیامت میخ‏هایى از آتش داخل آن مى‏کند پس از آن دو چشمش را از آتش پر مى‏سازد تا زمانى که مردم به پا خیزند آنگاه دستور مى‏دهد که او را به آتش ببرند.»

927- 37326- (10) ابن عباس گوید: «رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم براى‏مان خطبه خواند و این آخرین خطبه حضرت در مدینه بود ... تا آنجا که گوید: هرکس دو چشمش را از زنى به حرام پر سازد (و مانند روایت پیشین را آورده تنها در این روایت این است که: «تا زمانى که میان مردم داورى کند» به جاى «تا زمانى که مردم به پا خیزند» ....)

و باز پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «هرکس که نگاه به داخل خانه همسایه‏اش کند و به عورت مردى یا موى زنى یا چیزى از بدنش نگاه کند بر خداوند است که او را همراه با منافقانى که در پى عورات مردم در دنیا بودند، به آتش درآورد و این شخص از دنیا بیرون نمى‏رود تا آنکه خدا او را رسوا سازد و عورت (نقص) او را در آخرت براى مردم آشکار سازد.»

929- 37328- (12) امام باقر و امام صادق علیهما السلام فرمودند: «کسى نیست مگر اینکه به بهره‏اى از زنا دست یافته است. پس زناى دو چشم نگاه است و زناى دهان، بوسیدن است و زناى دو دست لمس کردن است چه زناى فرج آن را تکمیل کند یا نکند.»

930- 37329- (13) پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «براى هر عضوى از انسان بهره‏اى از زناست. زناى چشم نگاه است، زناى زبان سخن گفتن است و زناى دو گوش شنیدن است و زناى دو دست، گرفتن است و زناى دو پا، راه رفتن است و عورت گاهى اینها را تصدیق مى‏کند و گاه تکذیب مى‏کند. (گاه زناى اصلى را به دنبال دارد و گاه ندارد).»

931- 37330- (14) امام صادق علیه السلام فرمود: «نگاه در پى نگاه در دل شهوت را مى‏کارد و همین فتنه براى نگاه کننده کافى است.»

932- 37331- (15) ابن سنان گوید: «از امام صادق علیه السلام شنیدم که مى‏فرمود: پیوسته حضرت مسیح علیه السلام به یارانش مى‏فرمود: در روایتى ... و بپرهیزید از نگاه کردن چرا که نگاه در دل نگاه کننده [بذر شهوت‏] مى‏کارد (و مشابه روایت پیشین را آورده است).»

933- 37332- (16) امیرالمؤمنین على علیه السلام فرمود: «پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند: اى على! در پى نگاه، نگاه دیگرى نینداز چرا که تنها نگاه اول براى تو جایز است.»

934- 37333- (17) امیرالمؤمنین على علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به او فرمودند: اى على! براى تو گنجى در بهشت است و تو صاحب هر دو سوى آن هستى و در هنگام نماز نگاه دوم را در پى نگاه اول در نیاور چرا که نگاه اول براى توست و نگاه دوم براى تو نیست.»

935- 37334- (18) امیرالمؤمنین على علیه السلام فرمود: «هرکس چشمش را آزاد و رها کند خاطر خویش را ناراحت ساخته است و هرکس نگاه‏هاى پى در پى کند حسرت و افسوسش مداوم شود.»

936- 37335- (19) امام صادق علیه السلام فرمود: «نگاه اول براى توست و نگاه دوم بر ضرر توست نه براى تو و نگاه سوم در آن نابودى است.»

937- 37336- (20) امیرالمؤمنین على علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: اى على! اولین نگاه براى توست و دومى بر ضرر توست نه براى تو.»

938- 37337- (21) امیرالمؤمنین على علیه السلام در حدیث اربعمأة فرمود: «نخستین نگاه به زن براى توست پس در پى آن نگاه دیگرى نکنید و از فتنه بترسید.»

944- 37343- (27) امام باقر علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم لعنت کرد مردى را که به عورت زنى که برایش حلال نیست نگاه کند و نیز مردى را که به برادرش در ارتباط با همسر او خیانت کند و مردى را که مردم به خیردهى او و یا فقه او نیاز دارند و او از آنان رشوه مى‏خواهد.»

945- 37344- (28) در کتاب‏ عدّة الداعى‏ آمده است: «در وحى‏اى که خداوند متعال به داود کرد آمده است:

چه بسا بنده نماز گزارد ولى من با آن نماز به صورتش مى‏زنم و مانع رسیدن صدایش مى‏شوم.

اى داود! آیا مى‏دانى که آن بنده کیست؟ آن بنده همان است که زیاد به نوامیس مؤمنان چشم‏چرانى فاسقانه مى‏کند و آن همان است که با خویش مى‏گوید که اگر به قدرتى برسد گردن‏هاى مردم را به ستم مى‏زند.»

947- 37346- (30) در کتاب‏ غُرَر الحِکَم‏ نقل شده است: «چشم‏ها دام‏هاى شیطان است.»

948- 37347- (31) چشم چرانى قاصد فتنه‏هاست.

949- 37348- (32) از دست دادن بینایى بهتر از نگاه کردن به چیزى است که موجب فتنه است.

950- 37349- (33) چه بسا نگاهى که حسرت و ندامتى را در پى مى‏آورد.

952- 37351- (35) هر کس که نگاهش را آزاد و رها سازد خود را به کام مرگ کشانده است.

بشارت

920- 37319- (3) عقبه گوید: «امام صادق علیه السلام فرمود: نگاه، تیرى زهرآلود از تیرهاى شیطان است هرکس نگاه را براى خداوند عز و جل نه از ترس یا شرم دیگران ترک کند خداوند در پى این ترک، ایمانى به او مى‏دهد که مزه‏اش را مى‏یابد.»

922- 37321- (5) پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «نگاه کردن به زیبایى‏هاى زن تیرى از تیرهاى شیطان است هرکس آن را ترک کند خداوند به او مزه عبادتى را مى‏چشاند که او را شاد سازد.»

939- 37338- (22) از امیرالمؤمنین على علیه السلام درباره مردى که زنى با او برخورد مى‏کند و آن مرد به زن نگاه مى‏کند سؤال شد حضرت فرمود: «اولین نگاه براى توست و دومین نگاه به ضرر توست نه به نفع تو و نگاه سوم تیرى مسموم از تیرهاى شیطان است هرکس آن را به خاطر خدا نه دیگران ترک کند خداوند در پى آن ایمانى به او مى‏دهد که مزه آن را مى‏یابد.»

942- 37341- (25) امام صادق علیه السلام فرمود: «هرکس به زنى نگاه کند آن گاه چشمش را به آسمان اندازد و یا ببندد پلک به هم نمى‏زند مگر آن که خداوند متعال از حور العین به او تزویج مى‏کند.»

943- 37342- (26) و در روایت دیگرى آمده است: «نگاهش به او باز نمى‏گردد تا اینکه خداوند در پى آن ایمانى به او خواهد داد که مزه‏اش را مى‏یابد.»

946- 37345- (29) روایت شده که امیرالمؤمنین علیه السلام در میان یارانش نشسته بود. زن زیبایى گذر کرد. همه با چشمهایشان او را دنبال کردند.

حضرت فرمود: «چشم‏هاى این نران چشم‏چران است و این نگاه سبب تحریک براى آمیزش مى‏شود هر زمان که فردى از شما به زنى نگاه کرد و از آن زن خوشش آمد با همسرش آمیزش کند چرا که همسرش زنى مانند زنان دیگر است.»

در کتاب‏ غُرَر الحِکَم‏ نقل شده است : 951- 37350- (34) هر کس که چشمش را ببندد دلش را راحت ساخته است.

953- 37352- (36) هرکس که چشمش را فرو بندد اندوهش کم شود و از نابودى‏اش در امان باشد.

  • بازرگان ؛ جهرم !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم