قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

نسان دو جزء دارد: جسم و روح. جسم همین بدن مادی (دست و پا و سر و...) است که از جنس گوشت و استخوان و... ساخته شده است. مخ که درون کاسه سر قرار دارد، از جنس ماده و جزء جسم است. هر یک از این اعضا وظیفه و عملکرد خاصی را به عهده دارند، وظیفه مغز وظیفه تنظیم فعّالیّت اندام‏های مختلف بدن است و فعّالیّت‏های شیمیایی که در هنگام فکر کردن صورت می گیرد، در مغز انجام می شود.

امّا روح آدمی همانند فرمانروا و حاکمی است که بر کشور بدن حکومت می نماید و تمامی امور بدن و عکس العمل‏های بدن با تدبیر روح انسانی است و جسم انسانی، همانند ابزاری در دست روح می باشد.
به همین دلیل هنگامی که روح از بدن خارج می شود، مرگ فرا می رسد و هر گونه تعلّق روح به بدن قطع می شود و جسم دیگر حرکتی ندارد، و به صورت مرده در می آید.
اما عقل جزء قوای روح است، نه جسم و رابطه‏ای با مغز ندارد. بنابراین، مغز جزئی از عقل نیست، بلکه مغز و دیگر اجزای جسمانی، ابزار روح هستند.
کار عقل، درک کلیّات و تفکر است و مغز از طریق عصب‏ها با دیگر اجزای بدن ارتباط دارد.
جسم و مغز انسان قابل دیدن است، امّا روح و عقل انسانی چون غیر مادی و امر مجرداند، قابل دیدن نیستند.

  • بازرگان

نظرات  (۱)

  • تعمیرات جاروبرقی ریکان
  • توضیحات کاملی بود ممنون از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پخش زنده حرم