قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

نشست استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در صحن علنی مجلس در حالی آغاز شد که تجمع کنندگان و معترضان به وضعیت نامطلوب مسکن مهر، رأی مثبت خود را نسبت به استیضاح آخوندی اعلام کردند.

·        ما تلاش داریم برشماری کنیم قرینه‌هایی را که وزیر راه صلاحیت و کفایت مدیریت را دارا نیست.

·         آیا برای عبور از رکود سنگین مسکن اقدامی شده است؟ آیا شما نمایندگان از زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای حوزه‌های انتخابیه‌تان،‌از نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و روستایی و حواشی شهرها و از تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و مسکن اجتماعی و نیز بهبود وضعیت حمل و نقل برون‌شهری راضی هستید؟

·         وزیر راه بدون ارائه طرحی مشخص، مسکن مهر را مزخرف خواند و مسکن اجتماعی را نیز که با الگوی زندگی قشر مستضعف همخوانی نداشت به جایی نرساند .

·        با کدام منطق 118 فروند ایرباس و 108 فروند هواپیما از شرکت ورشکسته بوئینگ خریداری کردید؟

·         چرا این بودجه را برای بخش خصوصی واقعی فراهم نکردید؟ به جز ایرلاین‌های دولتی هما 13 شرکت هواپیمایی دیگر نیز داریم که دولت موظف به حمایت از آنهاست در حالیکه با سیاست‌های کنونی وزارت راه شرکت‌های خصوصی به تدریج زمین خواهند خورد

·         نگرانی جراحی در دولت نباشید و تصور نکنید اگر وزیری از دولت برود ضربه‌ای به دولت خواهد بود.

·         آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت اعلام کرد اگر واگن از خارج کشور وارد شود من جلوی ریل می‌ایستم؛ مگر می‌شود وزیر صنعت حرف ناپخته بزند؟ چرا آقای آخوندی وزیر صنعت را دور می‌زند و به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسد که می‌خواهم از خارج واگن وارد کنم؟

·        خرید 10 فروند کشتی از کره جنوبی ،  این در حالی است که 8 فروند از آن در داخل قابل ساخت است.

·        چرا وقتی در داخل بحران بیکاری داریم ماشین‌آلات سنگین را از خارج وارد می‌کنند .

·        دولت به وزارت راه توصیه کرد که خریدهای خود را از شرکت هپکو انجام دهد اما این وزارتخانه این توصیه را مسکوت گذاشته است

·        بحران بیکاری باید با ارائه یک سازوکار مناسب حل شود نه اینکه وزیری یک مسیر را طی کند و وزیر دیگر به وزیر دیگر.

·        وزیر راه بگوید چه نسبتی با محمدهادی احمد آخوندی دارد؟/ یک گونی مدارک از خلاف‌های وزیر داریم

·        آقای وزیر! در این مدت استیضاح بیش از یک گونی مدارک به دست ما رسیده که متأسفانه همه آنها دارای مسأله بوده است.

·         دولت در اینجا دکان باز کرده و مردم را سرگرم کرده است که مردم نشنوند؛ ولی ملت می‌شنوند، این استیضاح سیاسی نیست.

·         ما نه تنها به خاطر تصادفات قطار تبریز به مشهد بلکه نسبت به دیگر موارد عملکرد وزیر راه معترض هستیم و بنده نسبت به تصادفات جاده‌های سراسر کشور و سقوط هواپیما و سانحه قطار حساسیت فراوانی دارم.

·        شما قبل از وزیر شدن مجدد تعدادی شرکت داشتید که از آن طریق تولید ثروت می‌کردید. ما از این بابت از شما گلایه نداریم اما شما لیست اموال خود را به قوه قضاییه تحویل داده‌اید یا خیر؟

·         آقای آخوندی! از زمانی که وزیر شدید هر چند از آن شرکت‌ها بیرون آمدید اما این شرکت‌ها از طریق اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری‌تان اداره شده، آیا شما زمانی که وزیر شدید شرکت‌های وابسته به شما و دوستانتان از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمد آخوندی، خانم نفیسه و ریحانه رسولی، باجناق حمید همدانی و سیدمحمد صدر هاشم‌نژاد به خصوص اصغر فخری کاشانی به طور مستقیم از کارهای عملیاتی استفاده کردند و طرحی داشتند یا خیر؟

·         آقای آخوندی! عملکرد آقای فخری کاشانی در بانک مرکزی را که یادتان نرفته که با شما شریک شد و بدون اینکه از شرکت استعفا دهد شما او را در 26 بهمن 92 به عنوان رئیس هماهنگی طرح‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه منصوب کرده و به او حکم مشاور دادید؟ او نیز از آن به بعد چندین شرکت تأسیس کرد که اولاً به شما منسوب می‌شود.

·        افراد درجه یک وابسته به وزیر راه در وزارتخانه همگی چندین شرکت یا برخی از آنها چندین شرکت  داشته و یا عضو هیأت مدیره این شرکت‌ها هستند چه پاسخی برای اینها دارید؟

·         آقای آخوندی! در کمیسیون گفتید که فرزند شما شرکتی ندارد. اسامی شرکت‌های فرزند آقای آخوندی را ببینید. ایشان در 30 خرداد و 7 مهر ماه سال جاری چندین شرکت زیرساختی و ارتقا و چندین شرکت دیگر در چند نقطه کشور به نام محمدهادی احمد آخوندی به عنوان اولین مدیران شرکت نوشته شده است. ایشان با شما چه نسبتی دارد؟ محمدهادی احمد آخوندی تنها دو چیز را می‌تواند انجام دهد یکی نوشتن طرح و لوایح به مجلس و دیگری دفاع از محکومان سیاسی و امنیتی.

·         اگر ایشان با حضرتعالی نسبتی دارد بگویید. اگر نسبتی دارد چرا برخورد نکردید؟ آقای آخوندی حداقل به جای این همه شرکت‌های تجاری یک کارخانه تولیدی می‌زدید تا تعدادی کارگر مشغول کار می‌شدند.

·        ان‌شاءالله اگر امروز رأی نیاوردید حتماً یک کارخانه خوب احداث کنید تا یادگاری شما به ملت باشد به جای ویلای شما! البته فکر نکنم شرکایتان چنین اجازه‌ای را به شما بدهند.

·         در خیابان قیطریه نبش جهانتاب بنیاد مسکن به چه کسی منزل داده، به کدام یک از افراد خاص مسکن 3 میلیاردی داده است؟ ما سؤال می‌کنیم آقای محمد هادی احمد آخوندی چه نسبتی با شما دارد. آیا منزل فوق به ایشان اختصاص یافته یا خیر؟

·         ‌ شما از خدا نمی‌ترسید که بیت‌المال را بین خودتان تقسیم می‌کنید. رئیس بنادر شما 15 هزار یورو برای مأموریت از کشور گرفت و پس نداد. مگر این شغل مارکوپولو است؟ می‌گویند ساختمان بنادر که در سال 82 مصادره و خریداری شده گاهی منزل دوم شما می‌شود. قانوناً این ساختمان باید در اختیار اقتصاددانان قرار می‌گرفت.

·         تخلفاتی از زمان ارجاع طرح استیضاح وزیر راه به کمیسیون عمران تاکنون رخ داده است که همین تأخیر بیش از ۲ ماه در بررسی استیضاح در حالی است که در آئین‌نامه ۱۷روز مهلت داده شده است.

·        شناخت وزیر بهداشت از راه‌ها بیشتر از آخوندی است/هیچ‌کدام از جاده‌های ترانزیتی سامان نگرفته است

·        متأسفانه آماری که از پزشکی قانونی داشتیم دریافتیم که در سال گذشته 16 هزار و 600 نفر تلفات در جاده‌های کشور بوده و حدود 313 هزار و اندی معلولین به علت تصادفات جاده‌ای بوده است.

·        تعداد زیادی از تخت‌های ICU بیمارستان‌های ما مربوط به افرادی است که به علت تصادفات جاده‌ای بستری می‌شوند و هزینه‌های بسیار زیادی را بر دوش بهداشت و درمان و مردم مملکت می‌گذارد که شاید دهها هزار میلیارد تومان باشد.

·         یکی از عوامل عمده تصادفات جاده‌ای را جاده‌های غیراستاندارد است  : اگر قرار باشد بندری سالانه حداقل 6 میلیون تن کالا تخلیه کند این بدان معناست که باید روزانه حدود 2 هزار کامیون در رفت و آمد باشند. هیچ کدام از راه‌هایی که ترانزیتی است متأسفانه سروسامان نگرفته است.

·         ما تلفات و معلولان بسیاری در استان سیستان و بلوچستان داریم که تماماً ناشی از تصادفات جاده‌ای است. از طرفی فقیرترین مردم کشور طبق آمار دولت مردم استان سیستان و بلوچستان هستند و این زیرساخت‌ها اگر آماده نشود فقر همچنان ادامه دارد.

·         قرار بود بندر چابهار راه‌اندازی شود اما اکنون متأسفانه اقداماتی که در بنادر پاکستان انجام شده بسیار جدی و جلوتر از بندر ما است و یقیناً اگر بعدها تلاش کنیم شاید موفقیت چندانی نداشته باشیم.

·        آقای آخوندی در سیاست‌گذاری و نیز اجرا دچار مشکلاتی است، سیاست‌گذاری که سبب شد مشکلات عدیده‌ای را در ابعاد مختلف و زیرساخت‌ها شاهد باشیم. مشکلاتی که سبب شده کسانی مانند سعیدی‌نژاد که در زمان تصدی مسئولیت راه‌آهن خریدار راه‌آهن شدند؛ امروز لوکوموتیو‌های جمهوری اسلامی ایران مربوط به سعیدی‌نژاد  است؛ سعیدی‌نژادی که امروز در کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران مدیرعامل است. آیا او امروز برای کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نقشه می‌چیند؟

·        آقای سعید پورآقایی خود سهامدار عمده راه‌آهن است اینها موضوعاتی است که حکایت از بی‌کفایتی و ناتوانی آقای آخوندی در تصدی این مسئولیت دارد.

·        قطعاً ورود هواپیما برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر در صنعت هواپیمایی ما امر بسیار خوبی است اما سؤال این است کمپانی ایرباس به عنوان طرف قرارداد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شرایطی را به ما تحمیل کرده و مصوبه هیأت وزیران در خصوص 111 فروند هواپیمای ایرباس توسط جمهوری اسلامی از طریق تسهیلات خارجی و فاینانس، مسئول بازپرداخت اقساط از محل عواید حاصل از بهره‌برداری‌های هواپیما شده است.

·        آقای وزیر چه پاسخی در مقابل مسائلی مانند مغایرت خرید هواپیما با اصل قانون اساسی در خصوص افزایش سرمایه هما، عدم حمایت از بخش خصوصی، عدم امکان تعدیه تعهدات مشخص شده و تأخیر در واگذاری‌ هما به نمایندگان ملت دارد؟

·        آیا بدنه فربه و در عین حال ساختار ناکارآمد هما می‌تواند تحمل‌های دیون سنگین ایرباس را عهده‌دار شود؟

·        آیا می‌دانید از تعداد 53 هواپیمای ایران ایر فقط 13 فروند آن عملیاتی است و بقیه خوابیده‌اند و ماهیانه مبلغ 23 میلیارد تومان هزینه صندوق بازنشستگی بر دوش هما سنگینی می‌کند؟ ضمناً رفتار غیرعاقلانه سردمداران آمریکایی در ایفای نقش تعهدات بین‌المللی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید چه کسی به شما این تضمین‌ها را سپرده است.

·        رهبری در جایی فرمودند که به جای اینکه جاده را درست کنند می‌روند سراغ هواپیما این حرف درستی است. یعنی ما هم این اشکال را داریم اما رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های موردی دستگاه‌های گوناگون وارد شود و مدام بگوید این باشد این نباشد، این نمی‌شود چراکه نه قانون این اجازه را می‌دهد و نه منطق.

·        دستگاه‌ها مسئولانی دارند که اگر چنانچه مسئولی در موردی اشتباهی دارد و کار غلطی انجام می‌دهد وظیفه مجلس است، مجلس باید استیضاح کند یا اگر چنانچه کار غلطی است در دولت باید مورد بررسی قرار گیرد. این گونه نیست که انسان بتواند در موارد گوناگون بگوید هواپیمای ایرباس بخرید یا نخرید.

·        شما موظف هستید نگاه کنید و ببینید که خرید این هواپیما در کجای اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

·        آقای وزیر! شما تمام انرژی خود را روی حمل‌ونقل هوایی گذاشته‌اید، چند درصد از وقت و انرژی شما صرف مسائل دیگر می‌شود؟

·        تلفات بسیاری ناشی از تصادفات جاده‌ای و راه‌آهن داشته‌ایم. آقای وزیر آیا حادثه قطار تبریز مسئول این غفلت نبوده است؟

·        آقای آخوندی! مستند مربوط به کشته‌های رها شده بر روی برف در حاشیه اتوبان تبریز و خودروهای آتش گرفته در بیرون اتوبان را مشاهده کرده‌اید؟ آیا لعن و نفرین رهگذران را شنیده‌اید؟ ما هر دو روز به اندازه سقوط یک هواپیما در حوادث جاده‌ای کشته می‌دهیم، روزانه 45 نفر در حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند

·        نوسازی ناوگان جاده‌ای، بهسازی راه‌ها و سایر آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و خطوط ریلی چه میزان مورد اهتمام است. اینها ایرادات جدی در حوزه سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی‌های شماست.

·        آقای آخوندی شما کسانی را به کار می‌گیرید که فاقد تخصص با کارهای لازم هستند و یا حداقل علامت سؤال‌های جدی در مورد صلاحیت آنها مطرح است.

·        در حوزه صنعت هوایی شما آقای جهانگیریان را به عنوان استاد دانشگاه امیرکبیر به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری برگزیدید، ایشان هیچ تعهدی به سازمان هوایی نداشت. در طول مدیریت او دو سانحه رخ داد در حالی که پرونده رئیس فعلی سازمان هواپیمایی در دستگاه قضایی باز است.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم