قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

از آنچه داری محافظت کن – سلامتی

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۱۷ ب.ظ


fibre-foods

با لحظه ای تامل به اندام خود توجه کنید. آیا گردن تان کمی درد میکند؟ انتهای ستون فقرات چطور؟ آیا می ترسید امشب دندان درد بگیرید؟ سردرد دارید؟ از آخرین باری که بدون درد به پزشک مراجعه کرده اید چه زمانی گذشته؟

این مطلب در مورد رژیم سالم غذایی نیست، در مورد روشهای کاهش وزن و ورزشهای خانگی نیست، در این زمینه وبلاگهای بسیار خوبی وجود دارند، این مطلب در مورد حفاظت از بزرگترین دارایی مان است که…… وبلاگهای خوب در این زمینه انگشت شمار است.

شما حتما با من هم عقیده هستید که سلامتی بزرگترین نعمت و دارایی ماست و با به وجود آمدن کوچکترین خللی در آن، کل زندگی ما متاثر می شود.متاسفانه اکثر ما تا زمانی که موقعیت بحرانی به وجود نیامده باشد و یا آسیبی به جسم و روحمان نخورده باشد، اهمیت آن را درک نمی کنیم و این اهمیت هم تا زمانی به صورت پررنگ در ذهن ما نقش می بندد که بحران مرتفع نشده و مثلا به محض اینکه درد کشنده دندانمان فروکش می کند همه چیز را فراموش می کنیم. محافظت از سلامتی مقوله ای بسیار گسترده است که از بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی تا چک آپ منظم و ورزش روزانه و تغذیه سالم را در بر می گیرد.در این موارد منابع آنلاین و چاپی زیادی وجود دارد که خوشبختانه به زبان فارسی هم کم نیستند که آدرس برخی از آنها در انتهای مطلب آورده شده است.

اینجا وبلاگی در مورد مسائل مالی شخصی است، در مورد بازنشستگی زودهنگام. اگر سوار بر بنز S500، مجبور به حمل یک کپسول اکسیژن باشید تا کمکی برای ریه های از کارافتاده باشد، استقلال مالی و یا ویلای آنچنانی چه اهمیتی دارد؟

در گام اول باید این دارایی که سلامتی جسمی و روحی است را بشناسیم. ابعاد آن را بشناسیم و در برابر آن حساس باشیم. می توان با اشتراک مجلات و یا وبلاگهای مفیدی که در این زمینه وجود دارد از نکات جدیدی که ارائه می شود استفاده کرد اما به سادگی و با انجام کارهای زیر می توان تا حدود زیادی سلامتی را حفظ و نگهداری کرد:

-          ورزش و یا تحرک فیزیکی منظم این موضوع می تواند ورزش صبحگاهی در پارک، پیاده روی، رفتن به باشگاه و یا تمرین با تردمیل در خانه باشد. مهم این است که تحرک داشته باشیم. با توجه به اینکه که صندلی مرض قرن است و عواقب آن بر سلامتی جسمی ما بسیار زیاد است، ورزش و تحرک روزانه بسیار لازم است. (تجربه شخصی: برای جلوگیری از تنبلی حتما یک همراه پیدا کنید)

-          تغذیه مناسب. منظور خام گیاهخواری نیست.(البته آن را امتحام نکرده ام) ولی به نظر من مهمترین مساله در تغذیه سالم، ایجاد تعادل است. مقدار متناسب از پروتئین های حیوانی، دریایی، میوه و سبزیجات. متاسفانه با توجه به مصرف زیاد مواد شیمیایی و مصنوعی در تولید مواد خوراکی ، استفاده از دو روش زیر می تواند بسیار کارساز باشد: اول سعی کنید پنجاه درصد حجم غذای روزانه را میوه و سبزیجات تشکیل بدهد. دوم اینکه تا جایی که ممکن است مواد خوراکی کارخانه ای نخرید، خرید هر گونه کنسرو را تحریم کنید، از محصولات حیوانی و گیاهی به طور مستقیم استفاده کنید.

-          مراجعه منظم به پزشک و دندانپزشک . تحقیقات نشان داده که افرادی که تا حدودی اضافه وزن دارند بیشتر از افرادچاق و لاغر عمر می کنند و کمتر دچار حملات قلبی می شوند. به این دلیل که افراد لاغر فکر می کنند سالم هستند اما افراد دارای اضافه وزن مرتب به پزشک مراجعه می کنند، آزمایش می دهند و سلامتی خود را کنترل می کنند و در صورتی که علائم بدی مشاهده شود نسبت به درمان آن می کوشند. مثلا یکی از عذرهای عدم مراجعه منظم (شش ماه یک بار) به دندانپزشک هزینه ی بالای آن است در صورتی که ویزیت آن 20 هزار تومان و یا پر کردن معمولی 70 هزار تومان است در صورتی که هنگام درد شدید به اجبار باید 600 هزار تومان برای عصب کشی، پر کردن و روکش کردن دندان پرداخت.

-          روابط خوب با خانواده و محل کار، سلامتی روح شاید مهم تر از جسم باشد، بارها روحیه ی قوی باعث عقب نشینی بیماریهای مهلک از جسم شده است. کلید سلامتی روحی، وقت گذاشتن برای خانواده و عمیق کردن روابط است، داشتن ارتباط خوب با همکاران و مدیران و یا مشتری ها. حفاظت از سلامتی روحی، کاری روزمره است.

توصیه من: کتاب خواندن را به یک عادت تبدیل کنید، به ویژه سعی کنید بچه هایتان با کتاب آشتی کنند. با همسر و بچه ها کتاب بخوانید و یا فیلم های خوب ببینید و در مورد آنها حرف بزنید. یک بار امتحان کنید، نتایج شگفت انگیزی دارد.

 شما چگونه از این دارایی تان استفاده می کنید؟
  • بازرگان

سلامتی

دکتر سلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم